Gość andrzejbe Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Musisz rozebrać tunel pomiędzy fotelami. Dwie śruby z tyłu, potem śruby z boku przy nogach. Zdejmujesz zaślepkę od złącza diagnostycznego, i odkręcasz dwie śrubki. Musisz wyjąć też popielniczkę - też dwie śrubki. Po wyjęciu tunela będziesz widział obudowę przymocowaną chyba dwiema śrubami. Ta obudowa jednocześnie stanowi rynienkę do skroplin. U mnie była pęknięta - trochę ośmiorniczki i jest ok. Mogła też nieco wysunąć się z przewodu. W chwili gdy właczysz klimę i dmuchawę ustawisz na 4 to po kilkunastu sekundach powinna pod autem sączyć się wyraźna strużka wody. Od strony grodzi silnika obudowa jest też przykręcona śrubą po stronie pasażera (musisz to odkręcić pod maską). Na pierwszy rzut oka wydaje się, że to dużo roboty - w rzeczywistości dwie godzinki złożenie i rozłożenie. Ja to robiłem na podstawie manuala jak wyciągnąć nagrzewnicę. Więc poszukaj, były gdzieś nawet zdjęcia. O ile pamiętam to na autokąciku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-145672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Oki, dzięki. Powalcze z tym w kolejną sobotę. Powiedz mi jeszcze tylko: czy to normalne, że mi woda z klimy skrapla się na zewnątrz dopiero po jej wyłączeniu a nie w trakcie pracy ? Jak odkręce tą rynienkę od strony grodzi nie wyskoczy mi z czegoś i nie bede mógł jej potem dokręcic ? Widziałem u mnie bardziej od strony kierowcy jest tez węzyk na dwóch śrubach skręcony do grodzi - rozumiem że to te śruby trzymaja tę rynienkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-145464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejbe Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Skraplać się powinno więcej w czasie pracy klimy. PO wyłączeniu po kilkunastu sekundach powinno przestać. To nie są te śruby trzymające przewody nagrzewnicy. Nie ruszaj ich. Śrubę trzymającą obudowę masz od strony pasażera.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-145432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Andrzej dziś wymontowałem tunel tak jak pisałeś. U mnie zaraz pod popielniczką jest doprowadzenie nawiewu dla siedzących z tyłu, a dopiero za tym w obudowie znajduje się nagrzewnica. Sprawdzałem wykładzinę wokoło obudowy i samą obudowę z zewnątrz i nic nie było mokre, a jesli z tego miałoby leciec gąbka która w tym miejscu jest naprawde gruba byłaby mokra. Sprawdzałem też czy kapie z klimy pod autem ale nic z tego. Zrobiłem jak pisałeś włączyłem klime na 4 odczekałem pare minut i nic. Mokry dywanik mam tylko pod nogami pasazera przodu. Ostatnio przypomnialo mi się, że na wysokości zamknęcia filtra PP dwa raz na wycieraczce była niewielka plama wody wygląda więc że to jednak ta woda z klimy, ale filtr PP był suchy. Sam juz nie wiem. Może te badziewie zapchało sie od środka ? Tylko jakim cudem skoro ma filtr PP który zatrzymuje syfy ? Zdjęcie całej deski odpada bo to kupa kasy a sam sie nie podejme. ostatni raz w maju gośc zdjął mi deche i sprawdzał co jest grane. Wtedy okazało się że jest ok a woda skrapla sie dopiero po wyłączeniu klimy a nie w trakcie jej pracy - tylko, że teraz juz sie nie skrapla. Jak to wybadać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-144931 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejbe Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2009 Szikaka próbowałeś wjechać na kanał, zdjąć osłonę od spodu i wtedy spojrzeć na przewód od skroplin? Może się woda skrapla, tylko zostaje na tej osłonie? A może leci Ci na coś gorącego i od razu odparowuje (w niektórych markach aut skropliny kierowane są na kolektor wydechowy i od razu odparowują). Jak pisałem, u mnie skrapla się mocno, czasem pod nogami pasażera polecą ze trzy krople, ale nie przywiązuję do tego wagi. Podobnie mocno skrapla się w moim służbowym Kangoo. Ale już w Megane II są to śladowe ilości. Jeśli cieknie z rynienki (tak jak było u mnie) to mokro jest właśnie przy nogach pasażera, dokładnie w miejscu gdzie zaczyna się brzeg tunela (praktycznie tuż przy grodzi, a więc wychodzi pod filtrem właśnie). Tylko u mnie na 500 km trasie to było praktycznie wiadro wody. Teoretycznie jest możliwość, że przy dużej wilgotności powietrza układ nie zdąży odprowadzać skroplin i poleci na łączeniu tejże rynienki z gumowym przewodem. Jest tam wg mnie zrobiony przez GM zbyt mały spadek. Właśnie dlatego czasem mi trochę poleci na dywanik. Rozumiem, ze jak rozebraleś tunel to właczyłeś klimę i patrzyłeś czy wtedy gdzieś nie leci? Jeśli jest przeciek, to na właczonej klimie będzie gdzieś kapało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-144905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2009 Hejka, od dołu nie sprawdzałem bo powiem szczerze nie mam pojęcia gdzie są te śruby trzymające rynienke. Jesli piszesz, że to nie te które znajdują sie po bokach rurki skraplajacej na grodzi. Miałem manual z foto dot. wymiany uszczelek na nagrzewnicy, ale tam był tylko ten węzyk skraplający na grodzi z dwoma śrubami- nic wiecej, a Ty twierdzisz wczesniej że to nie to i tego nie ruszać wiec nie wiem gdzie te śruby   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-144705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejbe Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Hejka, od dołu nie sprawdzałem bo powiem szczerze nie mam pojęcia gdzie są te śruby trzymające rynienke. Jesli piszesz, że to nie te które znajdują sie po bokach rurki skraplajacej na grodzi. Miałem manual z foto dot. wymiany uszczelek na nagrzewnicy, ale tam był tylko ten węzyk skraplający na grodzi z dwoma śrubami- nic wiecej, a Ty twierdzisz wczesniej że to nie to i tego nie ruszać wiec nie wiem gdzie te śruby W tej chwili to już się pogubiłem, kto mówił o jakich śrubach. ogólnie są tam śruby od: nagrzewnicy i od rynienki. Miałem na myśli to, żeby nie ruszać tych od nagrzewnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-144663 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2009 Cześc. No własnie, ja znalazłem tylko te od nagrzewnicy a nie mogę zlokalizować tych od rynienki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19028-mokro-pod-dywanikiem-kierowcy/page/4/#findComment-144549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.