Gość pigmalion Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Witam. Nosze się z zamiarem wymiany szczęk i bębnów tylnych. Z bębnami i szczękami sobie poradzę, ale nie mam pojęcia jak wymienić cylinderki, zwłaszcza że mechanik powiedział, że będzie potrzebny mi przewód dochodzący do cylinderka, bo podczas wymiany ten obecny nie będzie się do niczego nadawał, podobno jest jakoś mocowany i trzeba będzie go zerwać czy coś. Potrzebuje jeszcze informacji jak wymienić płyn hamulcowy. Jeśli jesteście w stanie mi pomóc jak sobie poradzić z tymi rzeczami proszę napisać. Jeśli będzie to zbyt trudne udam się do warsztaty, tyle tylko że ze 150zł będzie nie moje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 A od kiedy konieczna jest wymiana przewodu jeśli nie jest uszkodzony dobre kubusie Ważne aby się wykręcił z cylinderka - dokładnie oczyścić, "spsikać" i najlepiej zaopatrz się w klucz do przewodów hamulcowych ale w miarę dobry np firmy "king tony" wydatek 10/15zł a może dużo pomóc. A świeży płyn (Dot 4) zalejesz do najlepiej pustego zbiorniczka i przy pomocy drugiej osoby robisz dokładnie, to co przy odpowietrzaniu - kilkakrotnie, do momentu aż świeży płyn dotrze do "miejsca docelowego"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2009 zwłaszcza że mechanik powiedział, że będzie potrzebny mi przewód dochodzący do cylinderka, bo podczas wymiany ten obecny nie będzie się do niczego nadawał, podobno jest jakoś mocowany i trzeba będzie go zerwaćdobry mechanik "spsikać"najlepiej dzień wcześniej najlepiej zaopatrz się w klucz do przewodów hamulcowychswego czasu szukałem takiego i nie znalazłem, ale zwykły też daje radę pod warunkiem, że jest dobry, a jak nie, to można wspomóc się "żabką" (czy jak to tam się nazywa) ale nie mam pojęcia jak wymienić cylinderkiodkręcasz odpowietrznik, przewód, i cylinderek, potem podważasz cylinderek (można go stuknąc parę razy), bo pewnie "lekko" się zapiekł i tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pigmalion Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 mechanik z Sośnicy, dzielnica Gliwic. ul. Kasprowicza 40 - to przestroga dla tych co szukają mechanika w Sośnicy. Chłopaki dobrze się mówi jak to robiliście, ja to będę robił pierwszy raz, dlatego nie wiem jak to robić. Kupiłem książkę do Opla " Sam naprawiam samochód". Trochę mi to rozjaśniło sprawę, ale i tak przydałby by się jakieś zdj. artykuły czy coś. Może macie jakieś opracowania na ten temat. Na forum nie znalazłem nic co w sposób szczegółowy wyjaśniło by co trzeba robić. W dziale napraw to sam, niestety też nie ma opisu. blowal napisał "odkręcasz odpowietrznik, przewód, i cylinderek" niestety zakładam, ze to tak bezkarnie odkręcać nie można i prawdopodobnie tryśnie mi w twarz płyn.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 pigmalion, szkoda że nie podałeś wieku, bo zapytał bym o sprawy "ten tego" i pierwszy raz Oczyścisz z tyłu wężyk, mocowanie, widoczny gwint, zapsikasz i delikatnie dobrym kluczem rozruszasz - nie na siłę, spokojnie i bez nerwów. Płyn nie strzeli ciśnieniem - bo nikt nie naciska na hamulec - no chyba że kogoś tam posadzisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 swego czasu szukałem takiego i nie znalazłem... http://allegro.pl/item596696692_klucze_oczkowo_polotwarte_8_10_13_15_17mm_yato.html.... tu jest komplet a do auta potrzeba max. 2 rozmiary... trzeba poszukać w sklepach... (na giełdzie są na pewno na sztuki...)Pozdro... [ Dodano: Nie Kwi 05, 2009 14:11 ] ja to będę robił pierwszy raz... kiedyś trza zacząć....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pigmalion Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 He, nie o te sprawy mi chodzi Ok. poczytam jeszcze, popytam no i w przyszły weekend się zabiorę do pracy, zobaczymy co wyjdzie. Powiedzcie mi czy warto zakupić zestaw sprężynek ? Przy zakupie bębna i szczek oferował mi nowe sprężynki i inne podobne elementy do szczęk za 35zł. Uzasadniał to tym, że prawie zawsze te elementy sa zardzewiałe i warto je wymienić na nowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 ano, zaleca się wymianę ale nie każdy to robi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blowal Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 http://allegro.pl/item596..._17mm_yato.html .... tu jest komplet a do auta potrzeba max. 2 rozmiary... nie pisałem, że przykładałem się do poszukiwań a że klucz był potrzebny "na gwałt", to po odwiedzinach w 2 hurtowniach motoryzacyjnych zrezygnowałem i zakupiłem żabkę blowal napisał "odkręcasz odpowietrznik, przewód, i cylinderek" niestety zakładam, ze to tak bezkarnie odkręcać nie można i prawdopodobnie tryśnie mi w twarz płyn.kieruj się wskazówkami DAROMV6, a będzie dobrze dodam, że na odpowietrziku powinieneś mieć gumowy kapturek, który możesz założyć na przewód po jego odkręceniu, zawsze trochę mniej będzie kapało PS. ostatnio po demontażu bębnów zobaczyłem coś takiego: po wymianie cylinderka i przeczyszczeniu mechanizmu: i jeszcze rękawiczka po starciu z druciakiem na wiertarce podczas czyszczenia bębnów prawie zawsze te elementy sa zardzewiałe i warto je wymienić na noweno że zardzewiałe, to fakt, ale ważne by spełniały swoje funkcje, nowe pewnie też niewiele czasu będą potrzebowały by zardzewieć...na czas wymiany wszystkie elementy z mechanizmu wrzucam do benzyny ekstrakcyjnej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179245 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Normalnie ten druciak to chyba palce Ci pourywał Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19327-hamulce-tylne-cylindrki-p%C5%82un-hamulcowy/#findComment-179239 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.