Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 witam mam takie pytanie w swojej astrze nie posiadam wogole centralnego zamka i podejrzewam ze niemam tez instalacji co bym potrzebowal aby zamontowac orginalny centralny zamek na kluczyk same siłowniki? orginalny bo uniwersalny zle wpominam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 co bym potrzebowal aby zamontowac orginalny centralny zamek na kluczyk same siłowniki tracer201, potrzebne Ci będą:- siłowniki w zależności od ilości drzwi - elektroniczny moduł sterowania - wiązka kabli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 nawet jesli niebede chcial otwierac z pilota to bede potrzebowal sterownik(modul)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość choinka Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Materiały Otóż, aby centralny był kompletny potrzeba: * siłowniki są 2 rodzaje: o master - on rządzi centralnym w samochodzie zawsze montuje się go w drzwiach kierowcy. ok 20zł o zwykły - montowane w pozostałych drzwiach (są one podporządkowane masterowi, jak on zagra tak one postępują) ok 15zł Wyglądają one tak samo, różnią się tylko ilością przewodów wychodzących. Master ma 5, a zwykły 2 przewody koloru zielonego i niebieskiego najczęściej. Pamiętajmy że należy kupić przynajmniej 1 siłownik MASTER . * interfejs (centralka zamka inaczej sterownik) koszt ok 40zł * blaszki z otworami służące do przymocowania siłownika z drzwiami tyle, ile siłowników (Fot.1)) * kostki metalowe wraz z śrubami (służące do połączenia siłownika za pomocą cięgna z zamkiem) - tyle ile siłowników * pręty zagięte w kształcie litery L (cięgna) - tyle ile siłowników * wiązka przewodów (często jest to mały kawałek przewodów niewystarczający do pełnego montażu, tak więc albo szukamy z pełną wiązką, albo musimy się zaopatrzyć dodatkowo w przewody) Ja osobiście znalazłem z pełną wiązką. Narzędzia Potrzebne nam będą: * wkrętak lub jak ktoś woli śrubokręt płaski lub gwiazdkowy (w zależności na jakie ma śruby skręcone boczki drzwi) * wiertarka + wiertła (do przymocowania do drzwi) Zakładamy zamek Z takim zestawem możemy zacząć montaż centralnego. Ja centralny podłączyłem pod alarm i wszystkim polecam takie rozwiązanie. Nie będę przesyłał schematu połączeń, ponieważ zależy to od sterownika zamka centralnego jaki mamy, a do każdego zawsze jest dołączony. Połączenia: 1. Siłownik łączymy z prętem 2. Pręt za pomocą kostki łączymy z cięgnem rygla (przycisku) drzwi. Podstawową zasadą jest to, żeby zamontować siłownik do drzwi pod takim kątem, by w momencie pracy mógł swobodnie, bez oporu wypchnąć pręt , a tym samym rygiel w drzwiach. Centralkę można zamontować tam, gdzie każdy użytkownik sobie zażyczy. Można np. koło centralki alarmu, jak również w każdej innej części samochodu. Ja np. mam interfejs centralnego pod siedzeniem kierowcy przy panelu centralnym. Przewody należy przeprowadzić tak, żeby nie przeszkadzały w użytkowaniu samochodu, jak również w ten sposób, by nie było ryzyka ich zniszczenia mechanicznego. Ja poprowadziłem przewody pod dywanikami. W zestawie do przewodów z centralnym powinna być dodana taka szersza "koszulka" zabezpieczająca przewody w miejscu gdzie wchodzą do drzwi. Ta koszulka spełnia kilka funkcji: * estetyczną (przeważnie jest ona czarna i ładnie komponuje się w samochodzie) * zabezpiecza przewody, by wszystkie były razem i nie plątały się) * zabezpiecza przed przycięciem drzwiami Jeśli takiej koszulki nie ma to od biedy można przewody owinąć wokół izolacją. Regulacja: Należy wyregulować i zgrać siłownik z naszym ryglem. W tym celu zamykamy rygiel (wciskamy w dół - tak jak zamykamy na zamek drzwi) i siłownik musi być "zamknięty". Skręcamy mocno śrubki na kostce, która łączy pręt z prętem rygla drzwi. Próbujemy kilka razy zamknąć i otworzyć centralny i sprawdzamy, czy zamyka i otwiera dobrze drzwi. Ważne: Jeśli chodzi o przewody to podłączamy wg schematu zgodnie z instrukcją. Pamiętajmy natomiast, żeby masowe siłownika master złapać wewnątrz samochodu nigdy w drzwiach Jeśli zrobimy masę w drzwiach, to centralny będzie mam szalał - zamykał, otwierał zamek w czasie jazdy, otwierania drzwi itp. Dzieje się tak dlatego, że ogranicznik masuje. To chyba tyle z tego co pamiętam jak montowałem w poprzednim aucie, w razie co pytaj to pomogę jak będę umiał Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176893 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość loozack Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2009 nawet jesli niebede chcial otwierac z pilota to bede potrzebowal sterownik(modul)tak... w końcu coś musi sterować otwieraniem/zamykaniem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.