Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanie w swojej astrze nie posiadam wogole centralnego zamka i podejrzewam ze niemam tez instalacji co bym potrzebowal aby zamontowac orginalny centralny zamek na kluczyk same siłowniki? orginalny bo uniwersalny zle wpominam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/
Udostępnij na innych stronach

co bym potrzebowal aby zamontowac orginalny centralny zamek na kluczyk same siłowniki

tracer201, potrzebne Ci będą:

- siłowniki w zależności od ilości drzwi

- elektroniczny moduł sterowania

- wiązka kabli

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176907
Udostępnij na innych stronach

Materiały

 

Otóż, aby centralny był kompletny potrzeba:

 

* siłowniki są 2 rodzaje:

o master - on rządzi centralnym w samochodzie zawsze montuje się go w drzwiach kierowcy. ok 20zł

o zwykły - montowane w pozostałych drzwiach (są one podporządkowane masterowi, jak on zagra tak one postępują) ok 15zł

Wyglądają one tak samo, różnią się tylko ilością przewodów wychodzących. Master ma 5, a zwykły 2 przewody koloru zielonego i niebieskiego najczęściej. Pamiętajmy że należy kupić przynajmniej 1 siłownik MASTER .

* interfejs (centralka zamka inaczej sterownik) koszt ok 40zł

* blaszki z otworami służące do przymocowania siłownika z drzwiami tyle, ile siłowników (Fot.1))

* kostki metalowe wraz z śrubami (służące do połączenia siłownika za pomocą cięgna z zamkiem) - tyle ile siłowników

* pręty zagięte w kształcie litery L (cięgna) - tyle ile siłowników

* wiązka przewodów (często jest to mały kawałek przewodów niewystarczający do pełnego montażu, tak więc albo szukamy z pełną wiązką, albo musimy się zaopatrzyć dodatkowo w przewody) Ja osobiście znalazłem z pełną wiązką.

 

Narzędzia

 

Potrzebne nam będą:

 

* wkrętak lub jak ktoś woli śrubokręt płaski lub gwiazdkowy (w zależności na jakie ma śruby skręcone boczki drzwi)

* wiertarka + wiertła (do przymocowania do drzwi)

 

Zakładamy zamek

 

Z takim zestawem możemy zacząć montaż centralnego. Ja centralny podłączyłem pod alarm i wszystkim polecam takie rozwiązanie. Nie będę przesyłał schematu połączeń, ponieważ zależy to od sterownika zamka centralnego jaki mamy, a do każdego zawsze jest dołączony.

 

Połączenia:

1. Siłownik łączymy z prętem

2. Pręt za pomocą kostki łączymy z cięgnem rygla (przycisku) drzwi. Podstawową zasadą jest to, żeby zamontować siłownik do drzwi pod takim kątem, by w momencie pracy mógł swobodnie, bez oporu wypchnąć pręt , a tym samym rygiel w drzwiach.

Centralkę można zamontować tam, gdzie każdy użytkownik sobie zażyczy. Można np. koło centralki alarmu, jak również w każdej innej części samochodu. Ja np. mam interfejs centralnego pod siedzeniem kierowcy przy panelu centralnym. Przewody należy przeprowadzić tak, żeby nie przeszkadzały w użytkowaniu samochodu, jak również w ten sposób, by nie było ryzyka ich zniszczenia mechanicznego. Ja poprowadziłem przewody pod dywanikami. W zestawie do przewodów z centralnym powinna być dodana taka szersza "koszulka" zabezpieczająca przewody w miejscu gdzie wchodzą do drzwi. Ta koszulka spełnia kilka funkcji:

 

* estetyczną (przeważnie jest ona czarna i ładnie komponuje się w samochodzie)

* zabezpiecza przewody, by wszystkie były razem i nie plątały się)

* zabezpiecza przed przycięciem drzwiami

 

Jeśli takiej koszulki nie ma to od biedy można przewody owinąć wokół izolacją.

 

Regulacja:

 

Należy wyregulować i zgrać siłownik z naszym ryglem. W tym celu zamykamy rygiel (wciskamy w dół - tak jak zamykamy na zamek drzwi) i siłownik musi być "zamknięty". Skręcamy mocno śrubki na kostce, która łączy pręt z prętem rygla drzwi. Próbujemy kilka razy zamknąć i otworzyć centralny i sprawdzamy, czy zamyka i otwiera dobrze drzwi.

 

Ważne: Jeśli chodzi o przewody to podłączamy wg schematu zgodnie z instrukcją. Pamiętajmy natomiast, żeby masowe siłownika master złapać wewnątrz samochodu nigdy w drzwiach Jeśli zrobimy masę w drzwiach, to centralny będzie mam szalał - zamykał, otwierał zamek w czasie jazdy, otwierania drzwi itp. Dzieje się tak dlatego, że ogranicznik masuje.

 

To chyba tyle z tego co pamiętam jak montowałem w poprzednim aucie, w razie co pytaj to pomogę jak będę umiał

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19578-jak-zamontowac-centralny-zamek/#findComment-176893
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności