Gość jacek76 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witajcie , wczoraj podczas jazdy pękła mi sprężyna w mcphersonie z przodu od strony kierowcy. Chciałbym to zrobić sam i mam pytanko czy oprócz ściskaczy do spręzyn potrzebne są jakieś specjalne klucze. Robił to ktoś z was? Mam zafirę A , zdaje się kolumna jest taka sama jak w astrze. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Witam tylko ściskacze do sprężyn i zwykłe klucze i nie cała godzinka roboty, banał najwięcej czasu schodzi na ściskanie sprężyn. A no i powinno się wymieniać sprężyny parami bo autko będzie nie równo podniesione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 ściskacze do sprężyn i zwykłe klucze... nooo, w powietrzu ma ściskać te sprężyny porządne imadło jest wskazane i ściągacz do gałek...i kleszcze samozaciskowe, bo nie odkręcisz nakrętki górnej - kręci sie tłoczysko amorka i trzeba je zablokować... Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 keradds, sprytny jesteś, bo programy diagnostyczne podają więcej czasu na wymianę tego elementu jacek76, jak było już powiedziane wskazana wymiana parami, ściągacze do sprężyn i kilka podstawowych kluczy. Odkręcenie czy skręcenie górnej nakrętki - amortyzator będzie raczej miał gniazdo na imbus-a, torx-a lub mały klucz do przytrzymania trzpienia tłoczyska w trakcie rozkręcania/skręcania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176780 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek76 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Dzięki koledzy , o to chodziło. Zobaczę jak długo mi się zejdzie , jak dam radę to wymienię z obydwu stron.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 robiłem to w zeszły tygodniu: pękła mi prawa sprężyna na dziurze w jezdni rzecz jasna potrzebujesz: - od dołu: dwa klucze 18mm do odkręcenia śrub mocujących kolumnę do zwrotnicy, z czego jeden przynajmniej porządny na długiej dźwigni, - do odkręcenia przegubu wspornika stabilizatora potrzebujesz jak zwykle 18-tkę i do przytrzymania trzpienia przegubu cienki klucz płaski 19mm (ja zeszlifowałem sobie zwykła tanią marketowa 19-tkę), - rozpinasz przewody czujnika klocków jeśli masz, zdejmujesz z kolumny przewód hamulcowy (nie rozłaczając go rzecz jasna) i przewody elektr., -od góry przy podszybiu klucz 18mm do odkręcenia talerzyka górnego, tu powinno pójść bez kontrowania tłoczyska, samą 18-tką, ja do tego użyłem klucza nasadowego na grzechotce, i kolumnę masz na wierzchu teraz warto dla komfortu pracy trochę ją oczyścić, jeżeli górne elementy pójdą te same zaznaczyć ich położenie, ścisnąć sprężyny (ja to robię zwykłymi tanimi ściskami śrubowymi, takimi za 20-25zł, idealnie się sprawują), kluczem oczkowym odgiętym, fajkowym 18mm odkręcasz nakrętkę na poduszce/łożysku jednocześnie kontrując trzpień amortyzatora kluczem 9mm, rozkręcasz, zdejmujesz, ściskasz i nakładasz nową sprężynę i cała resztę w odwrotnej kolejności   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek76 Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Rozumiem , że nie muszę rozłączać przegubu napędowego od piasty? Bo z tym byłby problem. Poza tym zobaczę czy uda mi się kupić te ściągacze do sprężyn . Dziękuję Edde za wyczerpujący opis. A jak długo Ci sie z tym zeszło?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2009 nie, przegubu, drążków kier. ani nic co jest poniżej dolnych śrub kolumny/amortyzatora nie ruszasz ściskacz sprężyn kupisz pewnie w każdym zwykłym sklepie moto ile mi o zajęło? nie pamiętam, może z godzinę czy dwie, ale tak na zupełnym luzie i robiąc kilka innych rzeczy jednocześnie prosta i szybka robota jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-176525 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacek76 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Dziękuję Ci edde za pomoc. Dzięki Tobie zaoszczędziłem czasu na latanie po sklepach w poszukiwaniu 18-stki ( nie mogli zrobić 19-stki?). Sprężyny wymieniłem , przy odrobinie wprawy i odpowiednich narzędziach da radę zrobić , jedną stronę , w ciągu godziny. Spręzyny kupiłem firmy Jamex po 89 pln za sztukę , oryginalne kosztują ok 250(!). Jamexy są wzmocnione , tzn. mają jeden zwój więcej. Edde masz umnie wielkiego browara , jeszcze raz dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19594-wymiana-spr%C4%99zyny-w-kolumnie-mcphersona/#findComment-175503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.