Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Witam wszystkich forumowiczów Postaram się opisać szczegółowo problem i proszę o fachowe porady. I hałas z silnika moje auto ma przebieg 80 tyś km silnik 1,4 16 V typ z14 jeździło na olejach 0w30; 5w30; 5w40 filtr oleju filtron. Ostatnio zauważyłem świeżo po wymianie oleju na shell helix ultra 5w 40 że po rozgrzaniu silnika (duża temperatura - wentylator załącza się) i na obrotach jałowych (900 obr) słychać z silnika takie chrobotanie - stukanie, ciężko wyczuć co to ponieważ hydroelementy z reguły grają jak jest zimny i wydają inny hałas, dźwięk nahprawdopodobniej wydobywa się z pokrywy od wałków rozrządu (jeżeli dobrze zdiagnozowałem) i tak... podjąłem próby: - dolałem olej na max może wytworzy się większe ciśnienie i uciszy się - będzie lepiej smarowany - chcę wymienić filtr oleju na oryginał - może filtr firmy filtron blokuje przepływ oleju i nie ma wystarczającego smarowania ? - może olej shell helix ultra 5w40 choć ma klasę lepkości identyczną jak używałem wcześniej to jednak jest troszkę inny i nie sprawuje się w tym aucie - nie wiem przychodzi mi wiele pomysłów a może ma tak być - mi się to nie podoba i będę dążył do znalezienia usterki - może hałas tak się przenosi że nie jest to silnik a rozrząd ? ale to wątpliwe.. PROSZĘ o pomoc może ktoś ma doświadczenia w tym temacie. II sprawa to falujące obroty auto zbiera się dobrze nie dławi ale jak na postoju próbuje ustawić np. obroty 1300 lub 1500, 1800 i przytrzymam pedał gazu nieruchomo (gaz regulowany elektronicznie) obroty lekko falują +/- 50 do 100 obr co to może być czy to jusz taka uroda czy: - silnik krokowy - zawór egr - brudna przepustnica - czujnik temperatury cieszy chłodzącej - przepływomierz ?? Pomocy trochę oczytałem się i nie chcę pół samochodu rozebrać i nie chcę za wiele wymieniać ale chętnie usunął bym te drobne problemy. Z góry dziękuję za pomoc i Pozdrawiam PS mam jeszcze jedno pytanie czy wszystkie auta z silnikami typu z14 po wyłączeniu silnika wydają jeszcze dziwny hałas jakby coś wyło i powoli wygaszało się a przy pracy lekko powarkują jak nowoczesny diesel i słychać od strony układu dolotowego cykanie jakby praca wtryskiwaczy czy coś takiego ... Pytam ponieważ do tej pory jeździłem astrą i vectrą z silnikiem 1,6 8V i nie miałem takich problemów... czerwonym kolorem ja ci piszę że poprawiłem / andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19668-ha%C5%82asowanie-z-silnika-i-falowanie-obrot%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 sprawa pierwsza- może olej shell helix ultra 5w40 miałem podobną sytuację,chciałem wypróbować inny olej niż ten na którym jeździłem cały czas,okazało się że kultura pracy silnika była na tyle kiepska że po 2 tys.km zdecydowałem się na powrót do sprawdzonej marki.sprawa druga- brudna przepustnica wyczyść,tu nie trzeba rozbierać połowy auta,a tam się zbiera dużo brudu,mi na falujące obroty pomogło czyszczenie właśnie przepustnicy i egr-a   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19668-ha%C5%82asowanie-z-silnika-i-falowanie-obrot%C3%B3w/#findComment-176104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 witam co do tego cykania w silniku to w moim 1.4 jest tak samo i pytałem juz kilku mechaników kazdy twierdzi ze poprostu tak ma byc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19668-ha%C5%82asowanie-z-silnika-i-falowanie-obrot%C3%B3w/#findComment-176098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Dziękuję za odpowiedzi czekam na więcej propozycji widzę że podzielacie moje zdanie wezme się za wymiane oleju tylko jaki doradzacie - ja pozostane przy klasie lepkości 5w 40 ale zastanawiam się nad marką jak shell helix ultra nie sprawdza się a kiedyś w innych autach używałem CASTROL magnatec i było dobrze to może CASTROL co sądzicie? II sprawa to wyczyszcze EGR i przepustnice i dam znać jaki efekt ... Pozdrawiam [ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 14:51 ] Wracam do tematu falowania obrotów i stuków z silnika i tak: I falowanie obrotów jest nadal tak +/- 50 obr i do 2000 obr jak jade to czasami trzymając równo gaz czuć lekkie przyspieszanie i zwalnianie (ciężko nazwać to szarpaniem) po przeczytaniu mnóstwa wiadomości zrobiłem: - czyszczenie EGR moja wersja nie ma EGR-A i super także nie było co czyścić i ma tak w oryginale - czyszczenie przepustnicy zdjąłem plastikową pokrywę wcisnąłem gaz w celu otwarcia przepustnicy i całość delikatnie wyczyściłem z nalotu benzyną ekstrakcyjną i wd40 (nie ściągałem całości przepustnicy ponieważ nie chciałem za dużo grzebać i wymieniać uszczelkę) Powyższe czynnośći nic nie pomogły nadal jest tak jak było POMOCY co dalej może czujnik temp cieczy chłodzącej - ale co on ma współnego ?? a może coś z elektronicznym regulatorem gazu może trzeba go przeczyścić?? II wymieniłem olej na castrol 5w40 kupiony w niemczech dla pewności żeby był oryginalny i silnik chodzi tak samo czyli na wolnych obrotach przy rozgrzaniu lekko popukuje - czytałem że twinporty tak stukają ale nie jestem pewnien czy mam twinport stąd na forum zapytalem po czym rozpoznac twinport ?? Moze na wszystko trzeba odpowiedziec TTTM skrót od Ten typ Tak MA Wolałbym usunąć te drobne usterki, szczególnie falujące obroty dlatego ponawiam prośbę o pomysły w usunieciu ww wad.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19668-ha%C5%82asowanie-z-silnika-i-falowanie-obrot%C3%B3w/#findComment-176029 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomasz_ek Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam Silnik krokowy ja wymieniłem w swojej astrze 1.6 16v z podobnymi problemami jak ty troszkę pomogło ale nadal nie jest tak jak powinno być, spróbuj możliwe że to nawala Możliwości są jeszcze takie jak zapieczone wtryski, przytkany filtr paliwa lub pompa paliwa nie podaje takiego ciśnienia jak powinna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19668-ha%C5%82asowanie-z-silnika-i-falowanie-obrot%C3%B3w/#findComment-79059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.