Skocz do zawartości

alternator!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właścicielem Astry 1,7 DTI (bez klimy i elektryki - alternator 70A) już od 2003 roku. Chciałem już wcześniej poprosić o radę, ale jakoś złość mi przechodziła i tematu w końcu nie poruszałem. Jednak ostatnia usterka wyprowadziła mnie z równowagi.

 

Moim problemem jest to, że co kilkanaście tysięcy kilometrów wymieniam alternator (dokładnie to wcześniej go wymieniałem, a teraz wymieniam diody - właściwie to mostek prostowniczy). Co kilkanaście tysięcy to było do tej pory, jednak ostatni alternator wytrzymał mi kilkaset kilometrów!!! Zawsze usterka jest ta sama - uszkodzona dioda/diody.

 

Wczoraj odpalam auto, patrze i znów to samo, czyli zamiast ok. 800 obrotów silnika mam ich ok. 1200. Lamka od ładowania nie świeci, ale u mnie to różnie bywa, gdyż poprzednio zaczynała się jarzyć tylko przy przyspieszaniu. Sądzę, że będą mógł jeszcze kilka dni jeździć, a później zacznie siadać wspomaganie kierownicy i akumulator nie będzie chciał kręcić.

 

Moje pytanie brzmi:

Dlaczego tak się dzieje? Co może być tego powodem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19691-alternator/
Udostępnij na innych stronach

he jak na moje to problem jest w czyms co meczy alternator

moze to byc zacierajaca sie pompa wspomagania albo jakis inny elektryczny odbiornik

 

ja bym moze powyciagal kolejno bezpieczniki i pomierzyl gdzie jest najwiekzsy pobor pradu i wtedy zastanowil sie czy on nie jest za duzy na danym obwodzie/ urzadzeniu

 

bomoze byc tez ze masz gdzeis jakies zwarcie - ale to by aku sie wyladowywal

 

albo to wina akumulatora - caly czas jest ten am czy w miedzyczasie tez byl zmieniany

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19691-alternator/#findComment-175920
Udostępnij na innych stronach

albo to wina akumulatora - caly czas jest ten am czy w miedzyczasie tez byl zmieniany

Akumulator był wymieniany. Usterki alternatora zdarzały się zarówno wcześniej jak i później.

 

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 22:02 ]

ja bym moze powyciagal kolejno bezpieczniki i pomierzyl gdzie jest najwiekzsy pobor pradu i wtedy zastanowil sie czy on nie jest za duzy na danym obwodzie/ urzadzeniu

 

Zamierzam kupić sobie miernik i wziąć się za sprawdzanie...

 

[ Dodano: Sro Kwi 15, 2009 22:06 ]

kabel masowy na tapete

i pytanie czy osoba ktora naprawia robi to odpowiednio

czy uzywa nowe czy uzywane czesci itd itp

Co do kabla masowego to nie rozumie o co chodzi.

Mostki prostownicze były nowe - naprawiałem hurtowo 2 alternatory i widziałem jak elektryk wyciąga te mostki z kartonów

 

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 09:57 ]

Dziś dzwoniłem do magika od alternatorów i polecił sprawdzić (on się tym akurat nie zajmuje) sterownik świec żarowych. Może tak być, że on stale daje prąd na świece...

Mówił też, że ludzie radzą sabie poprzez odłączenie go i ręczne sterowanie podgrzewaniem (na włącznik).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19691-alternator/#findComment-175909
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności