Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno używaną Astrę III i zauważyłem, że kierownica jest lekko (ok. 1-2cm) przekręcona w lewo - wiem, że to moze być objaw po ustawianiu zbieżności, ale auto ma 44 tys. przebiegu i raczej drążki nie były wymieniane - czy to może byc objaw jakiejś większej stłuczki albo wypadku? Żadnych innych objawów (lakier, zawieszenie) na przeglądzie nie zauważono.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20081-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/page/2/#findComment-140162
Udostępnij na innych stronach

przyczyn może być kilka

wymieniane elementy zawieszenia czy ich uszkodzenie również

równie dobrze może i np kierownica była w jakimś celu ściągana

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20081-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/page/2/#findComment-140146
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Podbiję temat, ponieważ mam podobny problem. Corsa b 1.0 12V, gdy pojechałem na zbieżność gość w warsztacie powiedział, że mi ją ustawi i ustawił, ale zwrócił uwagę, że kąty stałe mam krzywe i on się tym nie zajmuje. I rzeczywiście mam takie same objawy jak autor tematu, jadąc prosto mam kierownice lekko w lewo skręconą.

 

Czy te kąty można wyprostować ? Jeżeli tak to jak i za ile ?

 

EDIT: Sprawa z kątami wyszła, gdy inny mechanik wymieniał mi zwrotnicę w lewym kole

 

Dzięki za pomoc

Rafał

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20081-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/page/2/#findComment-80713
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam to samo co przedmówcy. Opel Astra III 1,7CDTI z elektrycznym wspomaganiem kierownicy - kiedy kupiłem auto koło kierownicy przy jeżdzie na wprost na idealnie równiej nawierzchni stało idealnie prosto. Niedługo po zakupie wymieniłem końcówki drążków kierowniczych (prawa końcówka była wytłuczona, poza tym zawieszenie w aucie było w bardzo dobrym stanie). Niestety po wymianie końcówek koło kierownicy zawsze stoi delikatnie w lewo lub w prawo (w zależności od tego, kto ustawiał zbieżność). Zbieżność po wymianie końcówek była robiona komputerowo na raczej drogim sprzęcie (a potem sprawdzana i poprawiana na jeszcze nowszym i droższym sprzęcie w innej stacji diagnostycznej). Pedant ze mnie i mam hopla na punkcie świeżo zakupionego auta więc kilkukrotnie jeździłem poprawiać zbieżność próbująć idealnie ustawić koło kierownicy - auto jest proste, zbieżność się zgadza, kąty nachylenia kół są w normie, auto jest na nowych letnich oponach, ciśnienie sprawdzone - generalnie wszystko w jak najlepszym porządku a i tak każdy mechanik stawia oczy w słup i nie wie o co chodzi, kiedy widzi, że po wyjechaniu na równą szosę i puszczeniu koła kierownicy ona zawsze ustawi się lekko w lewo lub lekko w prawo. Już było kilku mądrych co twierdziło, że to żaden problem i zaraz poprawi a potem rozkładali ręce nie rozumiejąc dlaczego tak jest.

 

Mój brat (absolwent technikum samochodowego i z wykształcenia inżynier po wydziale mechanicznym politechniki), fan motoryzacji i dłubania w samochodach ma to samo w Renault Megane z elekrycznym wspomaganiem kierownicy. Wydaje mi się, że diagnoza tego zjawiska postawiona przez mojego brata jest raczej słuszna - to, że koło kierownicy jest lekko przekrzywione nie jest kwestią zbieżności, tym bardziej ze w niej się wszystko zgadza. Przyczyną są prawdopodobnie elementy amortyzujące drgania na kierownicy, które stosuje sie w autach z elektrycznym wspomaganiem. Jeśli majstrowało się przy zawieszeniu auta z elektrycznym wspomaganiem to jest spora szansa, że będzie potem problem z idealnym wysterowaniem na wprost koła kierownicy. Nawet jeśli idealnie zblokuje się kierownice i bardzo precyzyjnie ustawi zbieżnść to jakieśtam sprężynujące elementy amortyzujące drgania na kierownicy po wyjechaniu na drogę delikatnie odbijają kierownicę i ustawiają się tak, że koło kierownicy jest lekko przekrzywione. Jest to cholernie ciężko ustawić, tak aby było idealnie prosto. Kiedy pytałem o to w serwisie Opla to potwierdzili, że jesli auto jest proste i zbieżność ok to prawdopodobnie właśnie te elementy amortyzujące drgania są przyczyna przekrzywienia koła kierowinicy. Jest to cholernie ciężko idealnie ustawić (ale prawdopodobnie nie jest to nie wykonalne) więc jesli ktoś zna speca, który potrafi to zrobić i ma do tego wystarczająco dużo cierpliwości to z przyjemnością zapłacę mu godne pieniądze za dobrze wykonaną pracę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20081-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87/page/2/#findComment-396174
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności