Skocz do zawartości

Czy te kody błędów przy gazie to rzecz normalna?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Chesco

Witam.

 

Sczytałem sobie właśnie błędy metodą zworkową.

Wywaliło mi numerki:

1540 - coś z klimą, więc nie dotyczy tematu

0130 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy lambda

0200 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza

 

Pytanie: Czy te dwa ostatnie błędy to rzecz normalna, kiedy jeździ się na gazie?

...bo szczerze mówiąc trochę się zdziwiłem biorąc pod uwagę to, że tydzień temu zrobiłem cały układ paliwowy (nowa sonda lambda, nowa pompa paliwowa, nowy wtrysk). Mam biec do panów mechaników z reklamacją, czy niepotrzebnie się stresuję?

 

zamieniłem znaczenie kodów/była mała pomyłka/voodoo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20308-czy-te-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-przy-gazie-to-rzecz-normalna/
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za pomoc

 

 

Otóż byłem u gazownika na podregulowanie gazu i przy okazji zapytałem Go o te błędy - stwierdził, że to tzw. błędy miękkie i nie ma się czym przejmować - trza tak jeździć i pogodzić się z tym, że od czasu do czasu wyskoczy CHECK ENGINE.

 

Mam instalację Lovato, II generacji (chyba - nie wiem jak to stwierdzić)

 

Gość Anonymous

ja nie rozumiem takiego gadania, że na LPG błędy to rzecz normalna - u mnie jakoś nigdy się nie zdarza świecenie checka podczas pracy na LPG, poza dwoma przypadkami w zimie, ale wtedy instalacja nie byla ustawiona, bo musiałem wcześniej na dłuższy czas odpiąć aku.

 

Gość choinka

Jak jeżdżę na lpg (mam przejechane ok 17tyś) i nigdy ani razu nie zapaliła mi się kontrolka silnika informująca o jakiejkolwiek niesprawności, natomiast przy pracy na benzynie od niepamiętnych czasów borykam się z palącą kontrolką i błędem sondy lambda. Kontrolka raz się zapali raz zgaśnie, ale ostatnimi czasy pojawia się częściej i można powiedzieć że okazjonalnie gaśnie - co dziwne auto chodzi na benzynie dobrze.

 

Gość Anonymous

Przejechałem na gazie Astrą 150tyś. km instalka II gen. Merivą 90tyś. instalka IV gen. i nie miałem problemów z kontrolką CHECK ENGINE bez przyczyny. Podałeś info o wymianie sondy lambda i wtryskiwacza benzyny, ale nie napisałeś czy wykonana była adaptacja nowego czujnika tlenu czy elementu wtryskowego. Szukanie przyczyny zapalania kontrolki z powodu instalacji gazowej jest błędem jeżeli nie była wykonana w pierwszej kolejności adaptacja elementów bezpośrednio wpływających na stan składu mieszanki po ich wymianie. Regulacja instalacji gazowej bez wcześniejszej kalibracji na benzynie jest jeszcze większym błędem. Czytajcie zasady pracy sterowników instalacji gazowych, jakie warunki muszą być spełnione do właściwej pracy instalacji LPG czy CNG.

Pozdrawiam.

 

nie napisałeś czy wykonana była adaptacja nowego czujnika tlenu czy elementu wtryskowego.

Widzisz... Tego akurat nie jestem w stanie stwierdzić, bo panowie w zakładzie zatrzymali auto i oddali jak "już było zrobione", ale to już druga sugestia na ten temat jaką słyszę. Panowie mogli po prostu odpuścić temat (może nie dysponowali odpowiednim sprzętem do tego). Samochód podszarpuje delikatnie na wolnych obrotach, na niższych biegach (zarówno na PB jak i na LPG). Czy to może też być syndrom braku adaptacji?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności