Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Witam serdecznie forumowiczow. Dzisiaj znowu wlos mi sie zjezyl kiedy rutynowa kontrola mojej Astry wykazala: ubytek plynu chlodniczego w zbiorniku o mniej wiecej 1,5 cm oraz stan poziomu oleju na bagniecie okolo 7 mm ponad MAX!http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Swiat mi sie zawalil i nie mam zielonego poejcia co o tym myslec, przebywam wciaz na Wyspach a konkretnie w Walii i zupelnie nie mam zaufania do tutejszych mechanikow (Ostatnio wymienili mi tylne hamulce kiedy przyczyna szumow tylnego kola byla wyzabkowana opona) Ostatnio poziom plynow sprawdzalem ok. 2000 tys km temu . Nie czuje zadnej utraty mocy ani dziwnych zachowan w pracy silnika (no moze poza jednym podczas jazdy i wysprzeglenia i wrzucenia na tak zwany "luz" obroty nie spadaja do ok. 900/min [pozostaja na ok 1100/min] do czasu zatrzymania sie auta) Sprawdzilem korek wlewu oleju i nie ma tam zadnych bialych mazi, dodam rowniez ze zbiorniczek z plynem chlodniczym czysciutki, nie ma rowniez bialych spalin. Prosze mi powiedziec czy mam byc gotowy na najgorsze? USZCZELKA!? czy to tylko ja i moje przewrazliwienie? Pozdrawiam,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 wszystko wskazuje na uszczelke pod głowicą http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-169003 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Hej Ubytek płynu chłodniczego, i podnoszenie się poziomu oleju mogą świadczyć o mieszaniu się tych dwóch rodzajów płynów, a tego bezwzględnie być nie może. Ja również wymieniłem uszczelkę ale za nim to zrobiłem przez pół roku dolewałem po prostu płynu, bo oprócz jego znikania samochód jeździł idealnie. Tak jak u ciebie. Ginął mi w ilości 100mililitrów na 700-1000 km, aż nagle uszczelka puściła, i cały zbiorniczek wypełnił się olejem. Wycisnęło go do płaszcza wodnego a potem wrócił do zbiorniczka wraz z powracającym płynem. Gdybym był na twoim miesjcu, to bym dokładnie obserwował, bo być może gdzieś masz wyciek. Podwyższony poziom oleju, może świadczyć o dostawaniu się do niego płynu, ale nie musi. Może to być błąd pomiarowy. Dopóki ciśnienie nie wywali ci węży, albo tak jak u mnie nie wessie oleju do płynu, to będziesz jeździł Potem robota konieczna i koniecznie ze sprawdzeniem szczelności głowicy no i planowanie oczywiście. Bez tego sama wymiana uszczelki może nic nie dać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-168957 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Czy poza sama obserwacja sa jakies metody pomiarowe ktore od razu potrafia stwierdzic czy rzeczywiscie uszczelka przepuszcza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-168953 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 wykazala: ubytek plynu chlodniczego w zbiorniku o mniej wiecej 1 ,5 cm oraz stan poziomu oleju na bagniecie okolo 7 mm ponad MAX! To jest bardzo niepokojące! ze już masz oleju ponad max . A tak nie powinno byc bo jest to szkodliwe dla silnika! [ilośc oleju jest scisle określona] ..Pytasz czy również można to sprawdzić jakimś urządzeniem!! wiec można ! Ale w profesjonalnym zakladzie a nie w garażu!! Jest urządzenie zakłada sie na zbiornik i obserwuje spadek ciśnienia w określonym czasie!! Można tez zmierzyć ciśnienie w cylindrach!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-168799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Jestem juz umowiony na jutro z wizyta w warsztacie gdzie w pierwszej kolejnosci maja upuscic nadmiar oleju i zrobic ogledziny, dopiero w srode przeprowadza testy cisnienia i wtedy wydadza ostateczna opinie czy to jest uszczelka. Mechanik byl bardzo dlatego zajrzal tylko dzisiaj pod korek wlewu oraz sprawdzil olej na bagnecie ale nie byl w stanie na tym etapie nic powiedziec. Cholera!! To juz moja druga astra i czyzbym mial znowu robic uszczelke?!! Zaczyna mnie to draznic, dodam ze nie mam ciezkiej nogi!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-168774 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 dam ze nie mam ciezkiej nogi!! A to nie ma nic wspólnego kolego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-168671 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siwiryn Opublikowano 10 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2011 witaj, ja miałem taką samą przypadłość, płyn chłodniczy usiekał do oleju, zapewne poszła uszczelka pod głowicą i tak ja miałem, można jescze zrobić jeden myk ,który pozwoli ci zaoszczędzić kilka stówek na naprawie , musisz przyjechać autkiem do Polski tu o wiele taniej Ci to wyjdzie.U mnie również tak się stało ponad 1700 km od domu i nie chciałem naprawiać autka za granicą bo naprawa wychodziła bardzo drogo, nie można podróżować z taką usterką bo cisnienie rozwali przewody oraz płyn strasznie szybko ucieka do oleju a podwyższony poziom oleju to pewny koniec silnika, ja w celu uniknięcia dużego ciśnienia i szybkiego przedostawania się płynu do oleju wyjąłem termostat, cisnienie jest wtedy bardzo małe bo cały czas jedziesz na dużym obiegu chłodzenia , auto nie może się przegrzać i płyn ubywa bardzo powoli, osobiście przejechałem tak ponad 1700 km i usterką usunięto mi w Polsce , za całkiem przyzwoite pieniądze, silnik bardzo dobrze pracuje do tej pory, nie bierze oleju itp. ps. Ja wracałem w grudniu i z braku temperatury na silniku troszkę zmarzłem , pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20357-astra-ii-17-dti-uszczelka-w-kolejnej-astrze/#findComment-408752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.