Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z klapą obiegu wewnętrznego .Steruje nią silniczek który obraca się cały czas po włączeniu zapłonu. Włączenie przycisku obiegu wewnętrznego powoduje , że silniczek zaczyna obracać się w drugą stronę. Niestety sama klapka pozostaje w spoczynku . Czy ktoś orientuje się na jakiej zasadzie to działa ? Jak to naprawić ? Czy ten silniczek powinien cały czas się obracać po włączeniu zapłonu ? Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2054-wewn%C4%99trzny-obieg-powietrza-w-astrze-g-z-klimatyzacj%C4%85-manual/
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zasadniczo to ten silniczek ma dwie pozycje, jeżeli nie otwiera lub nie zamyka obiegu to zprawdź czy nie spadło ci, cięgieło które łączy silniczek z klapką obiegu. Ale jeżeli cały czas ci pracuje to coś z elektryką tego silniczka, na tym się nie znam . Miałem ostatnio problem z tym silniczkiem. Polegał on na tym ze się zawieszał na krańcach i albo był zamknięty i tak zostawał jak go lekko puknąłem od spodu to pochodził ze dwa razy i znowu się zawieszał. Wymontowałem go nie łatwa sprawa, kupa klniecie. Znalazłem na niego sposób i dałem radę go wyciągnąć bez rozbierania połowy auta. Rozebrałem silniczek , ale nic nie dałem rady z nim zrobić. Kupiłem nowy 120 zł i zamontowałem.

 

Silniczek pracuje cały czas po włączeniu zapłonu i klapka cyklicznie otwiera się i zamyka. Jeżeli włączę obieg wewnętrzny to wtedy domyka tą klapkę i uchyla. Tak pracuje w mojej astrze, ale nie wiem, czy jest to prawidłowe zachowanie. Sam jestem ciekaw jak to ma być prawidłowo.

 

 

P.S.

Ile Ci pali asterka?

 

Nie bardzo cię rozumię. Czyli cały czas po uruchomieniu auta zamyka i otwiera ci się obieg powietrza? Umnie po uruchomieniu auta nic nie pracuje dopiero jak nacisnę przysisk obiegu to się otwiera lub zamyka. Co do spalania to w mieście o koło 7,4 l dziennie robię o koło 32 km do pracy 16 km i z powrotem w trasie 6,2 l ale średna predkość to 100 km/h trasa Wrocław - Rzeszów. Raz na wycieczce spalił mi 4,8 l Przejechane ma 221 000 km. Dbam o Opelka jak mogę.

 

Skot1: pytanie P.S. było do Thora, bo ma chyba taki sam silniczek jak w mojej asterce, ale dzięki za odpowiedź.

A co do tej klapki, to zdemontowałem plastikową osłonę przy podszybiu i tam widać dokładnie tą klapkę ( swoją drogą rozbierałem, bo myślałem, że jest tam filtr przeciwpyłkowy), i działa to w ten sposób, że jak jest włączony obieg zamknięty, to klapka zamyka wlot, ale co jakiś czas otwiera ( uchyla) na około 2 sek.

Jak obieg wewnętrzny jest wyłączony, to klapka nie zasłania wlotu, ale też wykonuje ruchy i przestrzeń wlotu powietrza jest raz mniej raz więcej przysłonięta.

Jak włącze stacyjkę, to słychać jak pracuje ten silniczek, który powoduje ruchy klapki.

 

Są dwa rodzaje instalacji układu ogrzewania 1. frmy Behr 2. Delphi. Umnie jest Beher. Można je rozróznić między innymi po klapce od filtra pyłowego. Beher zamykany na kilka zatrzasków, Delphi na jedną śróbkę. Może i pracą się róznią. Ja ma Beher i działa tak jak opisałem we wcześniejszym poście.

co do spalania to mam 2,0 l DTI 16V 101 KM

 

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

chcialem troche odkopac temat bo mam problem z obwodem wewnetrznym.

nie chce mi sie zamykac ani otwierac obwod wewnetrzny. silnik sprawny bo przykladajac napiecie i zmieniajac polaryzacje dziala poprawnie. jak wlaczam zaplon to pracuje tylko w jedna strone i na koncu sie blokuje. przycisk mryga jak wlaczam i wylaczam. (tak jakby silnik nie dostawal informacji ze ma zmienic 'kierunek' albo sie zatrzymac)

jak dziala otwieranie obiegu wewnetrznego ze strony elektryki - co tym steruje? jak osobny przekaznik to gdzie on jest bo nie moge go zlokalizowac? jak przelacznik bo tam musi byc chyba przekaznik - czy to jest rozbieralne?

 

samochod to zafira x18xe1 z klimatyzacja 2000r system behr.

 

pozdrawiam

opolanin

 

Gość Anonymous

jak wlaczam zaplon to pracuje tylko w jedna strone i na koncu sie blokuje. przycisk mryga jak wlaczam i wylaczam.

 

Miałem tak samo. Jak go lekko puknołem od dołu np. śrubokrętem to zaskakiwał. ale po pracował kilka razy i znów się zawieszał. Musiałem kuppić nowy.

 

czy ten przycisk jest tak samo skonstruowany jak w astrze F czy to juz tylko elektronika

moze dalo by sie tam cosik naprawic / dorobic zeby sie blokowal

tak jak w F ten dysk mosiezny w srodku

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności