Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Witam wszystkich W mojej astrze F 1.6 8V z LPG X16SZ w ostatnim czasie występują dziwne stuki. (podobne do stukania pierścieni w motorowerze) Słychać podczas troche gwałtowniejszego (na "leciutkim" dodawaniu gazu nic nie słychać) przyspieszania miedzy 2500-3500 obrotów. Słychać je szczególnie na zimnym silniku. Na rozgrzanym ustają ale też czasami są słyszalne. przy dodawaniu gazu na luzie nic nie słychać. Wymieniałem ojej i dalej tak samo. Szukałem na forach ale ciężko mi stwierdzić co to może być. Macie może jakieś pomysły? Przebieg 140tys (teoretycznie) 95r.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 może jakieś pomysły?Ja mam tylko jeden.Nie odpalaj go wiecej, tylko oddaj w ręce fachowca.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/#findComment-163666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 30 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2009 Sprawdź ustawienie zapłonu, jeśli będzie za bardzo przyspieszony mogą dzwonić popychacze. Może to to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/#findComment-163591 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izi Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Symptomy są identyczne. Podczas przyspieszania na każdym biegu słychać narastające przyspieszające stuki, szczególnie jak się jedzie jakimś tunelem czy koło rzędu zaparkowanych aut z odkręconą szybą. W środku również słychać ale delikatnie. Jak jeżdzę po parkingu pod marketem i nie muszę go dociskać mocniej, to szybka zmiana na kolejny bieg i delikatne przyspieszanie niweluje problem...ale nie jest też jego rozwiązaniem. Myślałem, że się rura przepaliła, albo coś więc poprosiłem o wymianę...inne głośne hałasy ustąpiły, ale ...kasa w błoto.... No i stwierdziłem, że teraz zapytam tutaj o poradę. Jakiś 1k km temu wymieniona była uszczelka pod głowicą (ładnie sobie ciekło po silniku) oraz był wymieniany olej. Świece wymieniane 1,5k km temu. Pasek klinowy 2k km temu. Co do rodzaju silnika nie jestem pewien jaki to jest. wg tego http://forum.opel24.com/j...zie-vt43678.htm to takie skrzyżowanie c14nz z x16sz (głowica taka czerwona, a pojemniki na płyny jak w tym drugim). Niestety teraz nie mam jak podejrzeć nr silnika, ale jeśli to bardzo ważne to jutro mogę to odczytać. Astra 1.4 F 44kW rok 2000r.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/#findComment-66378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 izi, Witam Może to coś z oponami Szczerze mówiąc nie rozumiem tego stukania, co on miał wspólnego z wydechem czy z wymianą uszczelki Może po prostu zawór klepie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/#findComment-66375 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izi Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 Tamte wymiany opisane wcześniej są pro forma bo może komuś nasunie odpowiedź, były wymieniane ponieważ się zużyły. Co do stukania myślałem, że się rura przepaliła i dlatego głośniej słychać (miesiąc wcześniej było ciszej i stąd taki wniosek). Co do klepania zaworu czy jest to element, który może być słychać tylko podczas przyspieszania, a postoju nie? ---edyta--- Może zapytam inaczej. W jaki sposób mogę wyeliminować większość przyczyn dających takie objawy?? Czy pozostaje jazda na stację diagnostyczną i modlitwa o łut szczęścia? [ Dodano: Nie Lip 11, 2010 01:13 ] Rozwiązaniem problemu była wymiana elastycznego przewodu do kolektora. Okazało się, że jak go wziąłem po wymianie do ręki to był prawie całkiem poprzepalany z pięknymi dziurami. Ostatnia jego wymiana miała miejsce 100 tys. km wcześniej. Do wymiany poszła od razu podkładka pod kolektorem. Całkowity koszt naprawy wyniósł 270 zł. Problem rozwiązany. Do zamkniecia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20911-stuki-w-silniku-podczas-przy%C5%9Bpieszania/#findComment-66360 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.