Gość Anonymous Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Witam wszystkich, jestem niedawno po zakupie Corsy B GSI z 93r. Problem jest następujący: - jak silnik jest zimny nie ma żadnych problemów - po nagrzaniu do 90+ stopni, pod wpływem jakiegokolwiek obciążenia np: włączenie świateł na postoju bądź jazda temperatura momentalnie skacze z 90 do 100+ - nie zawsze ale zapala się kontrolka od silnika oraz zaczynają falować obroty (spadają do 500, później skaczą do 1500 i utrzymują się) Termostat się otwiera, wiatrak na chłodnicy załącza bo bez obciążenia zbija temp. ładnie do około 90. Po tym "przegrzaniu" poza falowaniem obrotów silnik pracuje normalnie podczas jazdy nie przerywa. Wszystkie płyny są na normalnym poziomie. Czy ktoś spotkał się z podobną dolegliwością?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daniel GSi Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 pdostawa to sprawdz bledy na kompie nie zawsze ale zapala się kontrolka od silnika trzeba sczytac bledy i wszystko bedzie jasne, moze czujnik temp. warjuje, ale to wyjdzie na kompie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 A czy czujnik temperatury może mieć wpływ na obroty biegu jałowego? Jutro może uda mi się gdzieś podjechać i będę miał więcej informacji. Dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 A czy czujnik temperatury może mieć wpływ na obroty biegu jałowego on podaje dane do komp. przy okazji proszę dopełnić formalności tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=999#291678   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Włączanie świateł, to dodatkowy pobór prądu i spadek napięcia. Sprawdź napięcie ładowania alternatora i napięcie samego akumulatora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Kolega wyżej chyba wpadł na dobry trop, wskazówka temperatury strzela do góry tylko z włączonymi światłami (zarówno pozycyjne jak i mijania) jak się je zgasi od razu spada, można tak jechać i silnik się nie zagrzewa mocniej. Czy te wariacje wskaźnika i falowanie obrotów może być od alternatora/regulatora napięcia? Teraz kontrolka od silnika zapaliła się również na zimnym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Komputer oraz czujniki do prawidłowej pracy potrzebują właściwego napięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-161713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2009 Witam, udało mi się sczytać błąd metodą z forum: wyskakuje - 24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód Teraz samochód po nagrzaniu około 90 stopni tylko obniża obroty jałowe tak że gaśnie na luzie aż do momentu zapalnie się kontrolki silnika, tedy udaje się mu utrzymywać około 600 rpm. Czy takie objawy może powodować zapchany filtr powietrza (mam założony stożkowy) i jest już trochę zawalony (na oko)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-160939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 zdejm filtr i zobacz czy też tak będzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-160339 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Filtr KN wyczyszczony dołączonym zestawem, efekt dokładnie taki sam poza tym, że teraz jak schodzą obroty to około 2k zaczyna się chwilowe bulgotanie. Jutro tz dzisiaj zdejmę i zobaczę czy jest podobnie, bo w połowie ma kolor czarny a powinien mieć tego oleju co się nawilża. Dodatkowo nie wiem czy to też jest jakiś objaw ale dość wolno po prze gazowaniu na luzie wytraca obroty, jest to zwłaszcza odczuwalne przy zmianie biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21110-nag%C5%82y-wzrost-temp-oraz-faluj%C4%85ce-obroty/#findComment-160305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.