Gość maniek02 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Witam pisze w imieniu sąsiada... Ma on Vectre B z 1999 roku, 2.0 diesel ECO TEC symbolu silnika nie znam ale ma taki problem... Z rana gdy jest zimny silnik kreci i kreci i nic dymi tylko nie miłosiernie z tłumika a nawet nie pyknie.... Jeździl po mechanikach sprawdzali siwece, wtryskiwacze, pompe wszystko wzorowo, zadnych błedów nic nie ma na kompie:/ a jak nie paliła tak nie pali... ale np dzisiaj spieszyło mu sie do pracy wziełem go na zaciag i dosłowinie po 2 metrach jak go szarpnełęm zapaliła bez najmniejszego problemu.... gdy jest ciepła jest róznie raz zapali kilka razy nie..... [ Dodano: Pią Cze 12, 2009 11:59 ] paliwo tankuje na pewnej stacji.... tak ze nie wchodzi w gre żeniona ropa badz coś w tym stylu....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 To jest chyba najpopularniejszy temat na forum oplowskich dieseli :szukaj: Sprawdzał czy się nie zapowietrza? Wymienił przelewy i trójniki i odpowietrzył? Gdy będzie odpalał to niech sobie też odkręci korek wlewu paliwa - ponoć czasem warto spróbować. Jak tak będzie kręcił to z tego co piszą koledzy - ukręci sobie 2500 zł na regenerację pompy Poszukaj o zapowietrzaniu / odpowietrzaniu dieseli - bo przyczyn może być więcej ale podstawa to trójniki i wężyki przelewowe (trzeba odpowietrzać przy wymianie) oraz stawianie autka na prostym podłożu lub dupką do góry zwłaszcza gdy w baku mniej paliwa (czego ogólnie się nie poleca). Miłej lekturki i daj znać w czym tkwiła przyczyna http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=3920 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=15909 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21062 http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=29384 PS. znajdziesz o tym znacznie więcej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 no przeważnie ma zawsze ponad 1/2 ropy w baku zaraz mu podrukuje to i owo i niech sprawdza co i jak dzieki bardzo jak cos znajdziemy to dam znać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160818 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 zapowietrzanie układu paliwowego: przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze zaworów, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku. sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej. UWAGA: Im krótszy czas od odpalenia do zgaśnięcia, tym nieszczelność jest bliżej silnika: nie można odpalić lub zaraz gaśnie - przelewy, odpali i gaśnie po ok 15-20 sek to nieszczelność na filtrze/obudowie filtra paliwa. To tak jeszcze wygrzebałam z forum Co do przelewów: Przewody gumowe mają średnicę wewnętrzną 3,2 mm - potrzeba 1 metr takiego przewodu oraz 3 szt. trójników plastykowych za 15 zł/szt. + przeczytać opis kol. Brzozy jak się po takiej wymianie układ odpowietrza. P.S Oczywiście wszystko jest do zrobienia we własnym zakresie - czas operacyjny to jakieś 15 min. Niestety kolega Brzoza udziela się bardzo często i ja nie doszukałam się tego opisu wymiany przelewów w natłoku informacji jakie tu zamieszcza - a przydałby się gdzieś odpowiednio obrobiony przylepiony na forum wątek w tym temacie bo ta usterka to pięta naszych dieseli Z tego co koledzy piszą warto poluzować jakiś wężyk i przy odpalaniu sprawdzić czy sika tam paliwo. Można też zrobić krótki układ paliwowy i sprawdzić czy wtedy odpala - jeśli tak tzn że się zapowietrza. Ale jak taki układ zrobić to już pewnie któryś z bardziej doświadczonych kolegów Ci podpowie bo ja bazuję na tym co tutaj przeczytam Mam nadzieję że informacje okażą się pomocne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Z rana gdy jest zimny silnik kreci i kreci i nic dymi tylko nie miłosiernie z tłumika a nawet nie pyknie. Sprawdź kompresję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maniek02 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 sprawdzali kompreche i niby wyszło ze oki, jeździł dla pewności sprawdzał w 2 warsztatach i niby po tyle samo wyszło.... poszedł kombinować z tymi weżykami trójnikami itp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Tylko niech pamięta, że przy wymianie też trzeba dobrze odpowietrzyć - info szukaj w tematach. Przy okazji niech pomyśli też o profilaktycznej wymianie filtra paliwa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21206-vectra-b-20-dtl/#findComment-160800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.