Gość ADAMS1 Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam kolegów juz stało sie normalne że co chwile mam jakiś problem więc znów zakładam temat ale bez humoru mam znow problem i jak zwykle silnikiem otóż podczas jazdy na trasie nagle silnik zaczoł głośniej chodzić (stukot) i nie równa praca no wiec holowanie do warsztaty (nie pierwsze w tym roku) mechanik chciał odpalić auto ale mu nie pozwolilem na to bo stawiałem na panewke na korbowodzie ale po zdjęciu michy (tak kim kazałem ) nie ma luzu na panewkach korbowodowych klawiatura też cała no i teraz jestem głupi Mechanicy na mnie obrażeni że robie im dodatkową robote ale w sumie sami nie wiedzą gdzie sie przyczepić dodam tylko że niedawno (jakieś 8 dni temu) miałem wymiane pompy olejowej z czujnikiem Macie jaieś pomysły koledzy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 nie ma luzu na panewkach korbowodowych klawiatura też cała A korbowody, sworznie tłoków, łożyska wału?Tego mechanicy nie biorą pod uwagę?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160620 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mech124 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 może coś zwalili z pompą olejową, ale nierówna praca to raczej coś z ustawieniem rozrządu albo z dawkowaniem paliwa, powinni po kolei posprawdzać ustawienia rozrządu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 ADAMS1, Witam na wstępie radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju i co ważne jeśli jest za niskie to możesz uszkodzić silnik.Ważne jest również czy przy tej naprawie był wymieniany olej a jeśli tak to jaki wlali oraz jaki był wcześniej w silniku.Odpisz co było powodem wymiany pompy oleju to może coś więcej poradzę. Ps- nierówna praca silnika może wynikać z wielu powodów i myślę że jeżeli wcześniej auto jeżdziło dobrze to zacząłbym od mechaników - może przy okazji naprawy coś zepsuli.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160477 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMS1 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 olej cały czas ten sam 15w40 z orlenu disel2 czy jakoś tak a pompe olejową zmieniali bo na wolnych obrotach przy ciepłym silniku zapalała się kontrolka oleju. po tej wymianie wziąłem autko pojeździłem trochę i wszystko ok (zrobiłem jakieś 150 kilometrów) i nagle na trasie coś zaczeło napierdzielać z silnika no wiec na pobocze zgasiłem i hol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Myślę że objawy są takie jak padnięty czujnik położenia wału, Objawy u mnie: na trasie (gorący silnik) przy dodawaniu gazu, silnik warczał głośno i nie było mocy, działo się to po dłuższej jeździe (od ok 10 km), czasami problem zanikał aby pojawić się znowu, borykałem się trzy miechy, na forum podpowiedziano mi że to może być czujnik położenia wału, wymieniłem na nowy, (ok 200zł) i problem załatwiłem.. Popularna usterka (wymieniłem już 2 razy ten czujnik).. Nadmieniam że w ASO nie wykryło tego na TECHu.. Powodzenia..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160279 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMS1 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 a więc tak: rozrząd ok po odpaleniu silnik ledwo co zapalił i głośny hałas z klawiatur. po podpięciu kompem błąd p1220 po skasowaniu i ponownym odpaleniu było głośno potem na chwilkę ucichło i znów zaczęło hałasować: po podpieciu kompa znów błąd p1220 Chyba pompa umiera a jakieś 2 lata temu robił mi ją dieselserwis w pile i może zrobiłem od czasu remontu tej pompy z 60000 max jaki wydatek znów mnie czeka w ten nieszczęsny motor ?? [ Dodano: Wto Cze 16, 2009 21:42 ] No wiec koledzy chyba wszystko się wyjaśniło ułamał sie przewód od zawory konta wtrysku niestety nie da się już tego dolutować wiec muszę wymienić na nowy ten zaworek jutro jadę do serwisu diesla go kupić ciekawe czy mają go na miejscu [ Dodano: Sro Cze 17, 2009 18:56 ] Zaworek wymieniony autko odpaliło coś tam mi trze delikatnie ale to juz jutro będe męczył bo juz dziś mam dość Pozdrawiam zainteresowanych moim problemem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21232-stuka-w-silniku/#findComment-160203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.