Gość Anonymous Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Mam strasznie utwardzone zawieszenie za sprawą, w moim odczuciu, sprężyn. Nawet w brief było wpisane - 30 coś tam mm. Nie mam aktualnie wglądu do briefu, gdyż leży u agenta ubezpieczeniowego. I teraz tak, chciałbym ją podnieść aby zwiększyć prześwit i tym samym zniwelować sztywność zawieszenia. Jakie sprężyny mam zamontować, czy w takim przypadku również amortyzatory i ile to mniej więcej powinno kosztować... Powiedzmy że sama wymiana sprężyn licząc na to, że amorki są OK. W takim stanie jak obecny efektywność tłumienia jak robiłem zerówkę była na jednakowym poziomie 76% i gostek powiedział, że jak na tak leciwe auto amory są rewelacyjne. Jednak może przez te sprężyny wyszedł taki pomiar... Co radzicie i jak byście się do tego zabrali. Planuje wstawić 15" aluski więc tak sztywne zawieszenie + powiedzmy profil 50 to będzie masakra. Może na autobahnie byłbym zadowolony z takiego zawieszenia, ale nie w POLANDII... poprawiłem tytuł"literówka"/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Jakie sprężyny mam zamontować, czy w takim przypadku również amortyzatory i ile to mniej więcej powinno kosztować...... szklane kule się nam skończyły a Ty nie piszesz o przebiegu, roczniku itd ....... może ktoś niedawno zmienił amory ... ... można wymienić tylko springi - mniej roboty, ale jeśli potem się okaże, że amory jednak do wymiany to ta sama robota powtórnie ... ... koszt - springi ok. 200 pln, amory podobnie, robota coś ok. 50 od strony ... Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-160061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Przebieg to ok 170k km, przynajmniej tak wynika z książki i naklejki na bloku z przebiegiem przy którym wymieniano rozrząd. Rocznik '98 i jak wspomniałem na zerówce wyszło niby wszystko rewelacyjnie. Pytanie ponowię, czy to zasługa sztywnych sprężyn że amory wyszły idealnie...? Sprawdzał koleś metodą tłumienia amory, a nie zużycia...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-159951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Amortyzatory i sprązyny to 2 różne elrementy, ktore maja zupelnie inną charakterystyke pracy. Jęśl ina przeglądzie wyszło że amortyzatory ok , to albo są rzeczywiscie OK, albo przegląd został zrobiony mało dokładnie. Jęśli amortyzatory są dobre to ja bym ich nie wymieniał, choć 170 tys to niemało dla amortyzatorów i tzreba sie liczyć z tym ze moga wysiąść np gdzieś przy 200tys. Podczas przeglądu powinno wykazać procentowe zużycie amortyzatorów, oraz roznice miedzy prawą i lewą strona. Może masz Jeszzce OK amortyzatory, ale już na granicy dopuszczalności, moze dlatego przeglad przeszedl. Jesli chcesz byc pewny przed wymiana pojedz na badanie amortyzatorow gdzie maja profesjonalne stanowiska badawcze i niech dadza Ci wydruk.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-159832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 No niestety nie mieli maszyny aby zbadać metodą zużycia tych amortyzatorów... A nie bierze nikt pod uwagę, że były wymieniane choć raz te amorki...? Zajrzałem pod spód auta i teleskopy (dolna część amortyzatora została tak nazwana przeze mnie) są koloru żółtego, a chyba w serii nie instalowali nigdy takich... I ile kosztuje profesjonalne badanie amortyzatorów...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-159714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 jak zolte to wygladaja na jakies inne jak juz masz srezyny zmienione to i amroki raczej tez moze to billsteiny???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-159572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 A jak mam to sprawdzić... Jak porównywałem z innymi astrami, to od dołu mam o co najmniej 2 zwoje więcej jeden przy drugim... EDIT Dziś pstryknąłem foty żebyście powiedzieli mi o ile zniżył się zawias po zastosowaniu tych sprężyn... [ Dodano: Pon Lip 06, 2009 17:33 ] Panowie, czy sprężyny firmy MAGNUM są Wam znane... Koszt nowych u znajomego mechanika na przód to 214zł, a na tył 200zł - wymiana przód 100zł, tył 50zł. Może być... A czy TAKIE springi na tył nadają się w ogóle do czegoś... W porównaniu z firmą MAGNUM są ponad dwa razy tańsze... Z doświadczenia wiem, że tańsze nigdy nie może być lepsze od droższego... Czy zatem i w tym przypadku jest to prawdziwe...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21294-wymiana-spr%C4%99%C5%BCyn-w-f-ce/#findComment-159519 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.