Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam serdecznie wszystkich,

Moja corsa b ma znów problem :wesoly:

Nie jestem specjalistą a nawet sie na tym nie znam, nie wiem jak sprawdzić te rózne napięcia i tak dalej.

W każdym razie w razie czego mam urządzenie które nazywa się chyba miernikiem samochodowym :beer:

 

No dobra ale coś może opisze, tak więc ładowałem prostownikiem akumulator jakieś 2/3 godzinki zapałał mi za pierwszym razem wszystko było cacy i dobrze natomiast raz zostawiłem na światłach jakąś minute niecałą i koniec nie zapalił. Oczywiście wcześniej nie ładowałem sobie tak od sibie akumulatora tylko wyłądował się przez wcześniejsze zostawienie na śwwiatłach przez jakieś 3 minuty.

No ale do tego wszystkiego dziś rano ładowałem go jakieś 3 godziny i tak pojechałem sobie 5km luz pózniej 10km a pozniej 20 i nie chciał odpalić ( na moje szczęscie ta corsa jest lekka)

DLatego ja teraz nie wiem czy jechac do elektromechanika i zeby zrobił alternator czy coś takiego czy popsotu kupić nowy akumulator.

 

Bo myslalem ze jak mi samochod pochodzi to sie naladuje i nie bedzie problemu z odpaleniem a tu lipa. Za każdym razem jak kręce to jest słabszy.

 

Wcześniej w zimę nigdy nie było żadnego najmniejszego problemu zawsze zapalał za pierwszym i teraz tak jest tylko coś nie kręci.

Pytanie :

Jak to sprawdzić?

Co moge zrobić lub nawet co powinienem?

I jaki akumulator w razie czego kupić?

Silnik 1,4i Corsa B

 

 

 

A i teraz mi sie przypomniało ze jeszcze wcześniej ładowałem 2godziny akumulator prostownikiem ale + do minusa i - do plusa. Czy to może być wina tego?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/
Udostępnij na innych stronach

ja pikole

ladowanie z odwrotnie podlacznym napieciem

to raczej nie jest zdrowe dla aku

 

najpierw sprawdz napiecie na samym aku

a pozniej napiecie ladowania

bedziesz wiedzial gdzie lezy przyczyna

kontrola ladowania sie swieci ??

 

ja stawiam na to ze zabiles akumulator

 

p.s.

akumulator laduje sie kilkanascie godzin a nie 2-3 godziny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/#findComment-159926
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

1. Jeśli kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu silnika i podczas jazdy się nie zapala, to można przyjąć, że ładowanie jest poprawne. Dla pewności można zmiezrzyć napięcie ładowania.

2.Ładowanie akumulatora przez 3 godziny, po jego wyczerpaniu, to za krótki czas.

3.Są różne teorie na temat ładowania baterii.

Jeśli masz sprawny i całkowicie wyładowany akumulator to powinno wystarczyć 12 do 20 godzin. Może pojawiać się niewielkie bąbelkowanie.

Jeśli aku jest już w jakimś stopniu zużyty, to podczas ładowania będzie mniej lub bardziej gazował. Mocne gazowanie lub gotowanie, dyskwalifikuje aku.

4.Stan naładowania najlepiej sprawdzić areometrem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/#findComment-159922
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ja rozumiem ze ty wiesz o co chodzi, ale ja nie wiem jak to sprawdzic :beer:

Mam takie opcje :

po lewej od off DCV 1000 pozniej 200, 20 , 2000m 200m Zielony i to chyba znaczek Omów 2000k 200k 20k 2000 200

po prawej od off ACV 750 200 DCA 200u 2000u 20m 200m 10A

 

Hmm nie znam sie na tym więc prosze sie nie dziwić,

rozumiem ze chodzilo ci o to ze podczas gdy silnik nie jest wlaczony i gdy jest wlaczony.

Tak więc prosze o podpowiedz którym to sprawdzić.

 

Ahh i niestety teśc ma nieoznakowane wtyki i myślałem ze niebieski to - a tu dupa odwrotnie :wesoly:

 

I zapomnij ze mam jakiś areometr :beer:

 

 

 

I dziękuje panowie za szybką odpowiedz, teraz zostawiam go na noc i zobaczymy co sie będzie działo.

 

Ogólnie to myślałem ze jak poładuje aku 3 godizny i zostawie na gazie to sie doładuje sam, ale niestety z odpalania na odpalanie był coraz słabszy.

 

 

Kontrolka gaśnie, aku jeszcze nigdy nie wymieniałem do tej pory nie mialem problemu z nim , samochód mam z niemiec także nawet nie wiem kiedy był wymieniany.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/#findComment-159919
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ten prostownik pamięta chyba wojnę secesyjną?

Oddaj go do muzeum, a za otrzymane pieniądze kup nowy, który nie będzie wymagał ustawiania napieć prądu stałego, zmiennego i rezystancji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/#findComment-159915
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam podlacz miernik i na zgaszonym silniku powinno wskazywac oklo 12v a jasli odpalisz to powinno wzrosnac do okolo14-15v jesli ladowanie jest ok. to spi... aku tym ze pomyliles bieguny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21308-akumulator-czy-rozrusznik/#findComment-159913
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności