Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Witam wszystkich,ł Czy ktoś wie czym jest uszczelniony intercooler (oring,guma,papier) na łączeniu przy rurce która idzie do silnika.Na zawnątrz jest taka obejma ale dokręcam ją na maxa a olej dalej się leje na intercoolera.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 zaraz zaraz intercooler to jest dodatkowo chłodnica powietrza i przez tą rurę olej nie plynie więc przyczyna wydaje mi się jest inna że tam olej się znajduje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 to tylko opel a ten typ tak ma .turbina gubi ci olej następnie tłoczy go z powietrzem i wyrzuca przez wszelkie nieszczelności.mój tak ma nara   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Jak mozesz to zrób zdjęcie i opublikuj je.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 to znaczy że turbina na wykończeniu? Postaram sie wrzucić fotkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 jak masz małe ubytki oleju w silniku to nie sam ocenisz kiedy oddać ją do regeneracji rozumiesz gdy wydatki na olej będą dosyć spore będziesz ciągle dolewał turbinę regenerują wymieniając pierścienie które są smarowane pod ciśnieniem wałek jeżeli jest wyrobiony [powstają rowki wytarte od tych pierścieni] jaki masz przebieg kilometrów są zasady aby przedłużyć żywotność turbiny zawsze należy nie od razu gasić samochód tylko dać mu trochę pochodzić 3min. po zatrzymaniu nie katować a żywotność się wydłuży   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 skot1, a nie ty miałeś podobny problem?Chodziło o wymianę oringu jak dobrze pamietam,a to że olej leci to normalne,tylko żeby nie wylatywał na zewnątrz rurki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342578 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Witam Tak zibi kiedyś wymieniałem taki ring. Prosiłem o zdjęcie Kopernika, aby upewnić się, o jaka uszczelkę mu chodzi. Do opis wymiany dołączam zdjęcia. Uszczelką, o której piszesz to gumowy oring, dostępny głównie w serwisie opla za około 10 zł.. Wymiana nie jest jakby się wydawało prosta. Aby się dostać do oringu musisz zdemontować obejmę ( oznaczone na czerwono ) i odkręcić śrubę mocującą rurę do kadłuba silnika ( oznaczone na zielono ) i zdemontować obejmę łączącą stalową rurę z gumowa rurą ( jak dasz radę to nie trzeba demontować obejmy ). Teraz ważne jak będziesz montować nowy oring dokładnie wytrzyj rowek, a następnie delikatnie kosmatej w paru miejscach w rowku towotem lub innym gęstym smarem. Smarowanie jest po to, aby przykleić tam ten oring. Mi sam nie chciał sam się przykleić i podczas montowanie i już potem skręcania spadł i go przeciąłem. Jak ci się uda bez smaru to lepiej. I kolejna ważna spraw najpierw dokładnie spasuj i lekko dokręć ( złap ) oring i obejmę, a dopiero resztę. Jak zrobisz odwrotnie to krzywo spasują się elementy przy oringu i dojdzie do przecięcia oringu. Ja dwa oringi przeciąłem zanim zrobiłem prawidłowo. Teraz nic nie cieknie, a kapało mi na świecę żarową. Jak będziesz miał problemy to pisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Witam, Skot1 moja rurka minimalnie się różni od tej na twoim zdjęciu.Nie jest zakrzywiona za obejmą tylko wchodzi prosto pod plastikową osłonę silnika i nie widać gdzie się kończy tak jak na twoim motorze. Ale zdemontuję osłonę i spróbuję wymienić oring. Mam tylko tylko jedno pytanie:czy to jest wystarczające czy jest potrzeba regeneracji turbiny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 1 JAk masz ukształtowaną rurę tak jak pisze to masz DTL symbol silnika Y20DTI 82 KM 2 Nic nie trzeba regulować. Wymieniasz zkręcasz i jedziesz. tylko panietaj o moich wskazówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342456 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.