Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich,ł

Czy ktoś wie czym jest uszczelniony intercooler (oring,guma,papier) na łączeniu przy rurce która idzie do silnika.Na zawnątrz jest taka obejma ale dokręcam ją na maxa a olej dalej się leje na intercoolera.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/
Udostępnij na innych stronach

jak masz małe ubytki oleju w silniku to nie :D sam ocenisz kiedy oddać ją do regeneracji rozumiesz gdy wydatki na olej będą dosyć spore będziesz ciągle dolewał :P turbinę regenerują wymieniając pierścienie które są smarowane pod ciśnieniem wałek jeżeli jest wyrobiony [powstają rowki wytarte od tych pierścieni] jaki masz przebieg kilometrów :twisted: są zasady aby przedłużyć żywotność turbiny zawsze należy nie od razu gasić samochód tylko dać mu trochę pochodzić 3min. po zatrzymaniu nie katować a żywotność się wydłuży :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342621
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

Tak zibi kiedyś wymieniałem taki ring. Prosiłem o zdjęcie Kopernika, aby upewnić się, o jaka uszczelkę mu chodzi. Do opis wymiany dołączam zdjęcia. Uszczelką, o której piszesz to gumowy oring, dostępny głównie w serwisie opla za około 10 zł.. Wymiana nie jest jakby się wydawało prosta. Aby się dostać do oringu musisz zdemontować obejmę ( oznaczone na czerwono ) i odkręcić śrubę mocującą rurę do kadłuba silnika ( oznaczone na zielono ) i zdemontować obejmę łączącą stalową rurę z gumowa rurą ( jak dasz radę to nie trzeba demontować obejmy ). Teraz ważne jak będziesz montować nowy oring dokładnie wytrzyj rowek, a następnie delikatnie kosmatej w paru miejscach w rowku towotem lub innym gęstym smarem. Smarowanie jest po to, aby przykleić tam ten oring. Mi sam nie chciał sam się przykleić i podczas montowanie i już potem skręcania spadł i go przeciąłem. Jak ci się uda bez smaru to lepiej. I kolejna ważna spraw najpierw dokładnie spasuj i lekko dokręć ( złap ) oring i obejmę, a dopiero resztę. Jak zrobisz odwrotnie to krzywo spasują się elementy przy oringu i dojdzie do przecięcia oringu. Ja dwa oringi przeciąłem zanim zrobiłem prawidłowo. Teraz nic nie cieknie, a kapało mi na świecę żarową. Jak będziesz miał problemy to pisz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342541
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam,

Skot1 moja rurka minimalnie się różni od tej na twoim zdjęciu.Nie jest zakrzywiona za obejmą tylko wchodzi prosto pod plastikową osłonę silnika i nie widać gdzie się kończy tak jak na twoim motorze.

Ale zdemontuję osłonę i spróbuję wymienić oring.

Mam tylko tylko jedno pytanie:czy to jest wystarczające czy jest potrzeba regeneracji turbiny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/#findComment-342460
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności