Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

zrozumiałem że pytasz o regenerację turbiny :scratch: ja ci już pisałem ze jak ci się poci to jeszcze pojezdzisz bez obaw :) ale jak zacznie lać to będziesz miał cały silnik w oleju ,ja mam rocznik 2001 zakupiony w 2002 ale niema tam w tej rurze kropli oleju ma przebieg udokumentowany 90 tyś jeżeli w tych silnikach jest to normą to i u mnie się pojawi wyciek ale z tego co wiem od kolegów mechaników to te wycieki mogą byc i kilka lat małe zaznaczam więc obserwuj i nie wpadaj w panikę ;)

 

[ Dodano: Pią Lut 09, 2007 18:31 ]

silnik o oznaczeniu 20dtl ma 82 km a sil. o oznaczeniu 20dti ma 101km.

pierwszy to x.20dtl drogi y20dth silnik ten sam tylko ma interkoler ;chłodnica powietrza

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342449
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Brzoza i to jest właśnie dziwne,mam oznaczenie X20dtl a mam wbudowany intercooler,nie wiem czy ktoś zrobił tę przeróbkę sam ale tak jest.Jeżdziłem też 82 konną i była nie tak zrywna jak moja(chyba że moja ma chipa a nie wiem)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342447
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Hejka pisałem już nie raz ale napisze po raz kolejny:) Stan turbiny można ocenić na podstawie kilku rzeczy( oczywiście najlepiej wzrokowo dokładnie hehe) ale można tez w inny sposób ocenić jej stan.Np gdy po rozruchu zimnego silnika nie powinno być wielkich kłębów czarnego dymu.....poza tym turbina też nie może "gwizdać" znacząco.Jeśli zauważasz że giną Ci spore ilości oleju( tzn nie ma wycieków nigdzie a oleju ubywa) to turbina może po prostu ten olej "zabierać" co oczywiście nie dobre.Jeśli takie objawy nie występują u Ciebie jak napisałem to na pewno kilkakilkanaście tysięcy jeszcze kilometrów zrobisz.Chodź jak wiesz żywotność turbo zależy od Ciebie tzn od tego jak obchodzisz się z autkiem.... częste wymiany oleju(ja robie to co 8 tyś) , nie używanie wysokich obrotów przy zimnym silniku.... czy po dłuższej lub bardziej "sportowej" jeździe dać pochodzić silnikowi z minutedwie na luzie żeby turbo się ochłodziło na pewno przedłuży bez problemową pracę turbiny:) A to że masz mały wyciek nie oznacza od razu fatalnego stanu turbo.U siebie w astrze mam ponad 250 tyś (silnik di) a turbina czy pompa wtryskowa dalej oryginalna bez żadnej regeneracji.A autko dalej pali na dotyk....nie kopci przy odpalaniu itd. :) Pozdrawiam

 

 

kopernik, możesz umieścić zdjęcie swojego silnika?;) I jesteś pewny że w DI masz intercooler?? Myślałem kiedyś nad taką przeróbka ale na "namysłach" się zakończyło.Najprościej postawić dwie DI 16V obok siebie:) i wtedy wyjdzie czy masz coś kombinowane.

 

p1010002zi0.th.jpg

wersja DTI(zdjęty plastik)

 

dscn5582ng8.th.jpg

wersja DI (zdjęty plastik)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342446
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Moja asterka kopci przy odpaleniu ale na biało nie na czarno,ubytków oleju w zasadzie nie ma wogóle(oprócz kilku kropel na wyżej wsponianej obejmie) ale też troszkę szarpie przy odpaleniu(jakieś 2,3 s.)

 

Jutro zrobię zdięcia i tu wkleję(silnik podobny do dolnego zdjęcia ale troszkę się różni)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342445
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Silnik ten u góry to moj DTI, ten na dole to DTl. Kopernik co do oringu wymień go i jeżdzij, nic silnikowi nie będzie. Trochę oleju to normalne, zresztę po co ten oring? A po to aby olej nie wydostawał się z obiegu turbo. Jak by miało być tam sucho to bu nic nie dali.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342443
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Silnik ten u góry to moj DTI, ten na dole to DTl.

 

Na dole jest DI ;)

 

Co do "dymienia" na biało to się nie przejmuj.....a co do szarpania to może poduszka pod silnikiem masz uszkodzoną albo coś....poza tym to diezel i na zimnym silniku jakieś "wstrząsy" nikogo nie powinny dziwić chodź u mnie "szarpania" nie ma. Na a tak z tego co widzisz to czym niby się różni moje Di od twojego??:) no i ciekaw jestem zdjęcia:)Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342434
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous
to tylko opel a ten typ tak ma .turbina gubi ci olej następnie tłoczy go z powietrzem i wyrzuca przez wszelkie nieszczelności.mój tak ma nara :mrgreen:

 

 

a ile gubiło Ci oleju !? Bo mam chyba podobny problem!?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-336453
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności