Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 skot1 mój symbol silnika to X20DTL   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 zrozumiałem że pytasz o regenerację turbiny :scratch: ja ci już pisałem ze jak ci się poci to jeszcze pojezdzisz bez obaw ale jak zacznie lać to będziesz miał cały silnik w oleju ,ja mam rocznik 2001 zakupiony w 2002 ale niema tam w tej rurze kropli oleju ma przebieg udokumentowany 90 tyś jeżeli w tych silnikach jest to normą to i u mnie się pojawi wyciek ale z tego co wiem od kolegów mechaników to te wycieki mogą byc i kilka lat małe zaznaczam więc obserwuj i nie wpadaj w panikę [ Dodano: Pią Lut 09, 2007 18:31 ] silnik o oznaczeniu 20dtl ma 82 km a sil. o oznaczeniu 20dti ma 101km. pierwszy to x.20dtl drogi y20dth silnik ten sam tylko ma interkoler ;chłodnica powietrza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Brzoza i to jest właśnie dziwne,mam oznaczenie X20dtl a mam wbudowany intercooler,nie wiem czy ktoś zrobił tę przeróbkę sam ale tak jest.Jeżdziłem też 82 konną i była nie tak zrywna jak moja(chyba że moja ma chipa a nie wiem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Hejka pisałem już nie raz ale napisze po raz kolejny:) Stan turbiny można ocenić na podstawie kilku rzeczy( oczywiście najlepiej wzrokowo dokładnie hehe) ale można tez w inny sposób ocenić jej stan.Np gdy po rozruchu zimnego silnika nie powinno być wielkich kłębów czarnego dymu.....poza tym turbina też nie może "gwizdać" znacząco.Jeśli zauważasz że giną Ci spore ilości oleju( tzn nie ma wycieków nigdzie a oleju ubywa) to turbina może po prostu ten olej "zabierać" co oczywiście nie dobre.Jeśli takie objawy nie występują u Ciebie jak napisałem to na pewno kilkakilkanaście tysięcy jeszcze kilometrów zrobisz.Chodź jak wiesz żywotność turbo zależy od Ciebie tzn od tego jak obchodzisz się z autkiem.... częste wymiany oleju(ja robie to co 8 tyś) , nie używanie wysokich obrotów przy zimnym silniku.... czy po dłuższej lub bardziej "sportowej" jeździe dać pochodzić silnikowi z minutedwie na luzie żeby turbo się ochłodziło na pewno przedłuży bez problemową pracę turbiny:) A to że masz mały wyciek nie oznacza od razu fatalnego stanu turbo.U siebie w astrze mam ponad 250 tyś (silnik di) a turbina czy pompa wtryskowa dalej oryginalna bez żadnej regeneracji.A autko dalej pali na dotyk....nie kopci przy odpalaniu itd. Pozdrawiam kopernik, możesz umieścić zdjęcie swojego silnika? I jesteś pewny że w DI masz intercooler?? Myślałem kiedyś nad taką przeróbka ale na "namysłach" się zakończyło.Najprościej postawić dwie DI 16V obok siebie:) i wtedy wyjdzie czy masz coś kombinowane. wersja DTI(zdjęty plastik) wersja DI (zdjęty plastik)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Moja asterka kopci przy odpaleniu ale na biało nie na czarno,ubytków oleju w zasadzie nie ma wogóle(oprócz kilku kropel na wyżej wsponianej obejmie) ale też troszkę szarpie przy odpaleniu(jakieś 2,3 s.) Jutro zrobię zdięcia i tu wkleję(silnik podobny do dolnego zdjęcia ale troszkę się różni)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Silnik ten u góry to moj DTI, ten na dole to DTl. Kopernik co do oringu wymień go i jeżdzij, nic silnikowi nie będzie. Trochę oleju to normalne, zresztę po co ten oring? A po to aby olej nie wydostawał się z obiegu turbo. Jak by miało być tam sucho to bu nic nie dali.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Silnik ten u góry to moj DTI, ten na dole to DTl. Na dole jest DI Co do "dymienia" na biało to się nie przejmuj.....a co do szarpania to może poduszka pod silnikiem masz uszkodzoną albo coś....poza tym to diezel i na zimnym silniku jakieś "wstrząsy" nikogo nie powinny dziwić chodź u mnie "szarpania" nie ma. Na a tak z tego co widzisz to czym niby się różni moje Di od twojego?? no i ciekaw jestem zdjęcia:)Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-342434 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 to tylko opel a ten typ tak ma .turbina gubi ci olej następnie tłoczy go z powietrzem i wyrzuca przez wszelkie nieszczelności.mój tak ma nara a ile gubiło Ci oleju !? Bo mam chyba podobny problem!?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2150-ciekn%C4%85cy-olej/page/2/#findComment-336453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.