Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Witam! Przy pokonywaniu zakrętów słychać głuche pukanie spod lewarka zmiany biegów. Czy skęcam w prawo czy w lewo to zazwyczaj są to 2-3 puknięcia. Trzymając dłoń na lewarku, stuki są na nim wyczuwalne. Tak samo się dzieje jeśli podjeżdżam pod np. krawężnik lub podczas jazdy po koleinach z zamarzniętego śniegu, kiedy samochód z dużą częstotliwością buja się na boki. Moim zdaniem coś ma tam luz tylko nie wiadomo co... Ostatnio w kit pojechałem do serwisu Opla, żeby zobaczyli co tam się dzieje. Oczywiście powiedziałem że wszelkie wymiany części będą możliwe po konsultacji ze mną. Stwierdzili, że jest luz między lewarkiem zmiany biegów a sztycą prowadzącą do skrzyni biegów. Ślicznie wyliczyli mi koszt tych części 1200 zł w sumie:) i podziękowałem:P. Czy znajdują się w tym tunelu jeszcze jakieś inne mechaniczne części, które mogą mieć luzy i takie objawy? Jeśli macie jakieś wskazówki w tej sprawie to będę wdzięczny. W sobotę będę miał wolny garaż i coś bym chciał wskórać. Z góry dzięki za podpowiedzi. przeniosłem temat na życzenie autora/zibi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 hmm a może rura wydechowa się obija i dlatego puka? ja miałem podobnie w astrze f gdy poszła mi jedna z 2 gum trzymających tłumik. Może to nie to ale znając mechaników w oplu to może być duże prawdopodobieństwo że to przeoczyli. a co do naprawy tego co opisałeś to poszukaj na necie schematów jak się to demontuje (tis może by był pomocny) i zrób to samemu albo daj do mechanika - wszystkie potrzebne części jak i cały nowy lewarek znajdziesz w ofercie intercarsu więc nie jest konieczna naprawa w oplu który jak widać pewnie chce cię naciągnąć bo pewnie za 200zł kupiłbyś cały lewarek zmiany biegów z tą sztycą z jakiegoś rozbitka albo anglika na szrocie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Za racji tego iż mam gorącą głowę zazwyczaj to lewarek ze sztycą już kupiłem na allegro za 110 zł Co do wydechu to 20 minut temu nasz firmowy mechanik właśnie mi to zasugerował. Z racji tego, że we flocie jest masa Opli to wie co mówi. Powiedział, że w Oplach to częste. Obejrze wydech dokładnie. Dzięki za odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 we flocie jest masa Opli to wie co mówi. Jeśli to kumaty mechanik,to może od czasu do czasu będzie można skorzystać z jego wiedzy.Jak się zapatrujesz na to?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342587 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Nie byłoby problemu, gdyby nie to że on pracuje w Centrali firmy jakieś 5 km dalej. Ale nie ma nic niemożliwego zawsze można go podpytać. Zreszta sam rozgląda się za Opelkiem:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 dockx, coś mi zaświtało.Jak wydech się gdzieś wychaczył z ucha,to możesz to sprawdzić.Zaciągnij ręczny i rusz do tyłu.Jak jest luz,to powinno puknąć.Tak można też sprawdzić poduchy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 sprawdzę to i zobaczymy. Ciekawy jestem co to może być *************************************************** jak sądzicie luzy w układzie wydechowym mogą być wyczuwalne na drążku zmiany biegów? Os spodu wszystko jest zasłonięte.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-342475 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 luzy w układzie wydechowym mogą być wyczuwalne na drążku zmiany biegów? Mogą. Nawet jak wszystko jest zasłonięte(niemożliwe),to chwyć za rurę koło kata i ruszaj lewo-prawo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-341280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2007 witam. jeżeli jeszcze nie doszedłeś co jest powodem pukania na lewarku więc podam również jedną z przyczyn. jeśli wystepuje luz na tylnym wsporniku zawieszenia silnika może również występowac takie pukanie, ponieważ silnik podskakuje i ,,szarpie,, cięgna . pozdrawiam i życze powodzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-340868 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2007 O widzisz bardzo rzeczowa podpowiedź. Teraz przynajmniej będę wiedział w jakim obszarze się poruszać. Dzięki bardzo za podpowiedź. Z technicznego punktu widzenia może się to wydawać właśnie przyczyną pukania. Jeśli silnik nie jest stabilnie umocowany to będzie "ciągał" całą resztę podzespołów. Nie można jednak wykluczyć, że taki luz mógł spowodować wyrobienie się tulej pod drążkiem zmiany biegów. Tam też będzie trzeba zajżeć. A jak sprawdzić w ogóle, która poduszka jest niesprawna jak ciężar silnika tak dociska poduszki, że sprawdzenie tego wydaje się niemożliwe. Macie sposoby jak to sprawdzić i wytypować winną poduszkę? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2154-pukanie-pod-lewarkiem-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-340624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.