Gość Anonymous Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Witam. Planuję zakup opla signum. Mam do wyboru dwa egzemplarze - obydwa z 2003 roku. jeden to wersja 3.0 dti a drugi 3.0 cdti - tyle samo koni (177), takie same parametry. jeden w automacie drugi w manualu (może podpowiedz który skrzynię wybrać). Na czym polega różnica pomiędzy jednym a drugim silnikiem? Nie znalazlem nic o 3.0 dti - wszędzie gdzie czytam jest mowa o 3 cdti? Wiem że są montowane w signum silniki isuzu i fiatoskie - może stąd wynika różnica.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość analyzer64 Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 Osobiście różnic wielkich nie zauważyłem, widać że różnią się normą czystości spalin (na korzyść serii Z) i tym że Z30DT ma DPF (z powodu ostrzejszej normy) Y30DT Bauform: V6 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 24 Bohrung (mm): 87,5 Hub (mm): 82,0 Volumen (cmł): 2958 Leistung (kW bei min-1): 130 / 4000 Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1600 - 3600 (AF33), 370 / 1900 - 2800 (F40WR) Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Denso 0100 Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen Abgasanlage: AGR, Katalysator Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25 Verwendung: Signum (F40WR, AF33), Vectra C (F40WR, AF33) Z30DT Bauform: V6 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 24 Bohrung (mm): 87,5 Hub (mm): 82,0 Volumen (cmł): 2958 Leistung (kW bei min-1): 135 / 4000 Drehmoment (Nm bei min-1): 400 / 1900 - 2700 Verdichtung: 18,5 : 1 Motormanagement: Denso 0100 Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25 Verwendung: Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40) Osobiście nie wybrałbym żadnego z tych silników. 3.0CDTI ma problem z opuszczającymi się tulejami cylindrowymi z powodu ubytków płynu chłodniczego i zbyt wysokiego bilansu cieplnego, zresztą było już tutaj kiedyś o tym jak i na wielu innych forach pisano tej usterce. Co do skrzyni biegów to automaty (AF40 w tym silniku) miały do 2004 roku wadę konstrukcyjną polegającą na tym, że płyn chłodniczy mógł przedostać się do skrzyni i spowodować utratę przeniesienia napędu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-156609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 30 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2009 to nie skrzynia miala wade tylko chlodnica wody i nie tylko w silnikach 3,0 ale w kazdym do 2004 roku z automatem a co do tego obydwa z 2003 roku. jeden to wersja 3.0 dti a drugi 3.0 cdti - tyle samo koni (177),to ktos namerdal silnik V6 diesel byl montowany i mial oznaczenie Y30DT 177 koni pozniejszy Z30DT mial ich 184 o ile pamietam nie moga oba silniki wystepowac w tym samym roczniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-156433 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.