Skocz do zawartości

3.0 dti a 3.0 cdti - gdzie różnica?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Planuję zakup opla signum. Mam do wyboru dwa egzemplarze - obydwa z 2003 roku. jeden to wersja 3.0 dti a drugi 3.0 cdti - tyle samo koni (177), takie same parametry. jeden w automacie drugi w manualu (może podpowiedz który skrzynię wybrać). Na czym polega różnica pomiędzy jednym a drugim silnikiem? Nie znalazlem nic o 3.0 dti - wszędzie gdzie czytam jest mowa o 3 cdti? Wiem że są montowane w signum silniki isuzu i fiatoskie - może stąd wynika różnica.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/
Udostępnij na innych stronach

Gość analyzer64

Osobiście różnic wielkich nie zauważyłem, widać że różnią się normą czystości spalin (na korzyść serii Z) i tym że Z30DT ma DPF (z powodu ostrzejszej normy)

 

Y30DT

Bauform: V6

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 24

Bohrung (mm): 87,5

Hub (mm): 82,0

Volumen (cmł): 2958

Leistung (kW bei min-1): 130 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 330 / 1600 - 3600 (AF33), 370 / 1900 - 2800 (F40WR)

Verdichtung: 18,5 : 1

Motormanagement: Denso 0100

Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25

Verwendung: Signum (F40WR, AF33), Vectra C (F40WR, AF33)

 

Z30DT

Bauform: V6

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 24

Bohrung (mm): 87,5

Hub (mm): 82,0

Volumen (cmł): 2958

Leistung (kW bei min-1): 135 / 4000

Drehmoment (Nm bei min-1): 400 / 1900 - 2700

Verdichtung: 18,5 : 1

Motormanagement: Denso 0100

Steuerung: Zahnrad und Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator, Partikelfilter

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader Garrett GT25

Verwendung: Signum (F40WR, AF40), Vectra C (F40WR, AF40)

Osobiście nie wybrałbym żadnego z tych silników. 3.0CDTI ma problem z opuszczającymi się tulejami cylindrowymi z powodu ubytków płynu chłodniczego i zbyt wysokiego bilansu cieplnego, zresztą było już tutaj kiedyś o tym jak i na wielu innych forach pisano tej usterce.

 

Co do skrzyni biegów to automaty (AF40 w tym silniku) miały do 2004 roku wadę konstrukcyjną polegającą na tym, że płyn chłodniczy mógł przedostać się do skrzyni i spowodować utratę przeniesienia napędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-156609
Udostępnij na innych stronach

to nie skrzynia miala wade tylko chlodnica wody

i nie tylko w silnikach 3,0 ale w kazdym do 2004 roku z automatem

a co do tego

obydwa z 2003 roku. jeden to wersja 3.0 dti a drugi 3.0 cdti - tyle samo koni (177),

to ktos namerdal

silnik V6 diesel byl montowany i mial oznaczenie Y30DT 177 koni

pozniejszy Z30DT mial ich 184 o ile pamietam

nie moga oba silniki wystepowac w tym samym roczniku

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21655-30-dti-a-30-cdti-gdzie-r%C3%B3%C5%BCnica/#findComment-156433
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności