Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Aparat w pozycji środkowej.

Wykręć świecę w pierwszym cylindrze.

Włóż do cylindra np. śrubokręt z szeroką obsadą żeby nie wpadł do środka.

Na najwyższym biegu przetaczaj samochód do momentu, aż palec ustawi się na styk kopułki pierwszego cylindra, a tłok będzie u góry, ale przed ZZ.

Sprawdź pokrycie znaków na kole pasowym i bloku silnika.

Wkręć świecę i odpal silnik.

Poluzuj aparat i pokrecając w lewo i prawo ustaw jak najrówniejsze obroty.

Dokładnie trzeba ustawić na lampę stroboskopową.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155671
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dokładnie trzeba ustawić na lampę stroboskopową.

słyszałem od wielu osób, że ustawienie na lampę nie zawsze jest optymalne. najlepiej dobrze wyczuć prawidłową pracę silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155479
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

słyszałem od wielu osób, że ustawienie na lampę nie zawsze jest optymalne. najlepiej dobrze wyczuć prawidłową pracę silnika.

barto, to są opowieści wyjęte z bajek 1000 i jednej nocy.

Albo przechwałki pseudomechaników.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155474
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No właśnie w starych wylatanych autach kombinowanie zapłonem nawet jet nieuniknione, bo nie pojedziem wcale, ale czy to oznacza, że tak jest dobrze?

Przyspieszasz zapłon, żeby się nie mulił i doprowadzasz do spalania stukowego, a w takich silnikach nie ma czujników.

W krótkim czasie panewki do roboty.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155469
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

nie zawsze tak czarno trzeba to postrzegać

są granice których przekroczyć nie wolno

:/

z czuciem, wzrokiem, słuchem i ręką która wie co robi

można też ustawić zapłon "na igiełkę"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155452
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wiesz o co mi chodzi.

Jeśli nie przejmujesz się silnikiem, to nie ma problema.

Ale na słuch zawsze ustawisz trochę przyspieszony, bo lepiej brzmi dla ucha.

Ale jaki to jest kąt wyprzedzenia?

Przyrząd (sprawny) zawsze jest obiektywny, a ludzkie zmysły niekoniecznie.

Zawsze zalecam sprawdzenie na przyrządach, żeby właściciel sam zadecydował o ostatecznym ustawieniu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21752-zap%C5%82on/#findComment-155445
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności