Gość Anonymous Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam, Zanim dojdę do sedna sprawy, krótki opis sytuacji. Tydzień temu auto zaczęło tracić co jakiś czas moc (ale zawsze na dobrze rozgrzanym silniku), żadne kontrolki nie zapalały się. W tej sytuacji przeczyściłem przepustnicę - po wykonaniu tego zabiegu samochód zdecydowanie lepiej przyspiesza jednak problem czasowego spadku mocy dalej jest odczuwalny. wobec tego podejrzenie padło na EGR tym bardziej, że dzisiaj zapaliła się kontrolka silnika (ta z kluczem). Tu dochodzimy do sedna sprawy: czy w zdemontowanym zaworze EGR da się poruszać grzybkiem? U mnie on ani drgnie i zacząłem się zastanawiać czy przypadkiem zupełnie nie padł. Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bubax16sz Opublikowano 4 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2009 Grzybek powinien się poruszać.Wymocz w nafcie i nasmaruj wd 40. Zabieg ten pomoże ale nie na długo usterka będzie powracać jak bumerang. Ja kupiłem na szrocie używany i narazie chodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155397 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 bubax16sz, dzięki za szybką odpowiedź. Niestety mimo zastosowania twej rady, grzybek nawet nie drgnie. Chyba jedynym rozwiązaniem będzie zakup nowego EGR-a. Idąc za twoja radą kupię używany lub ewentualnie zastanawiam się nad nowym Delphi z Allegro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 wobec tego podejrzenie padło na EGR tym bardziej, że dzisiaj zapaliła się kontrolka silnika (ta z kluczem)Zanim kupisz egr-a, odczytaj kod usterki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Przed chwilą założyłem wymoczony w nafcie i wyczyszczony zawór EGR, odpaliłem samochód i miła niespodzianka, wszystkie kontrolki zgasły. Następnie kilka kilometrów na benzynie i gazie - wszystko Ok. Idąc za radą aspius, sczytałem na wszelki wypadek kody usterek: 0500 - czujnik prędkości własnej pojazdu. 0400 - nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 1122- 1550- Powiem szczerze, że nie rozumiem o co chodzi z czujnikiem prędkości własnej pojazdu - proszę o wyjaśnienie (dodam, że prędkościomierz działa). Nieprawidłowy sygnał EGR - wymienić zawór, czy obserwować co się będzie działo? No i dwa ostatnie kody - na wszelki wypadek dwa razy sczytałem, ale zawsze było tak samo. Może któryś z doświadczonych użytkowników wie co oznaczają. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Michał   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 P1122 Pedal Position 1 Low Input - pedał gazu, niski sygnał wejścia P1550 Idle Speed Control valve Closing Solenoid Control Circuit Electrical- zawór kontroli predkości jałowej (silnik krokowy). Olej te błędy, bo mogą być jakieś stare, już nieaktywne. Nieprawidłowy sygnał EGR - wymienić zawór, czy obserwować co się będzie działo?Dokładnie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155340 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 aspius, dziękuję za pomoc. Idąc za twoja radą poobserwuję EGRa . Mam tylko nadzieję, że nie padnie w trakcie zaplanowanego na przyszły tydzień wyjazdu - ok 1600 km. Bo wówczas to będzie masakra - jazda ułowatym autem. Pozdrawiam M.A.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Bo wówczas to będzie masakra - jazda ułowatym autem.Mały pikuś.Jak padnie, to sterownik wejdzie w tryb awaryjny i nawet nie zauważysz różnicy, a możesz nawet być zaskoczony lepszą mocą. Jeździłem wiele razy z uwalonym, lub odpiętym egr-em i jedyne co irytowało to kontrolka. Możesz się przekonać jak będzie, wyjmując wtyczkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155305 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2009 Mike Pt47-112, jeszcze mała dygresja na temat EGR. Są dwa rodzaje, jeden się chowa, a drugi wysuwa. W Twoim (jak i moim) silniku, tłoczek EGR'a powinien się wysuwać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155301 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Dziękuję wszystkim za pomoc i wyjaśnienia. Pozdrawiam Michał Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21787-egr-astra-g-16-z16se/#findComment-155146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.