Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Witam- mam pytanko. Czy bardzo skomplikowaną sprawą jest wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym i czy możliwe jest żeby wskutek nieszczelności pod tym kolektorem wyciekł prawie cały płyn chłodzący ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21832-wymiana-uszczelki-pod-kolektorem-ss%C4%85cym-20-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Cześć; Wymiana nie jest trudna ale należy wiedzieć jak to zrobić. Wiąże się z odkręceniem : -przewodów wtryskowych -przewodami elektrycznymi -pierwszej pokrywy koletkora, -odkręceniem czujnika ciśnienia atm. -środkowego kolektora następnie: -czyszczenie kolektorów -założenie uszczelek -skręcenie kolektorów -montaż przewodó wtryskowych -odpowietrzenie pompy wtryskowej( najtrudniejsze) -odpalenie silnika Mnie zajeła całość ok 3 h. Kolektor nie ma wpływu na wyciek płynu chłodzącego bo to inny układ. Kolektor jest układem obiegu powietrza więc jes niezależny. P.S Na forum jest link do dokładnej instrukcji czyszczenia kolektora, poszukaj. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21832-wymiana-uszczelki-pod-kolektorem-ss%C4%85cym-20-dtl/#findComment-154936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Dziękuję ale mam jeszcze jedno pytanie - bo słyszałem opinie, że w Oplach są podgrzewane wodą kolektory ssące - czy można to wykluczyć z całą stanowczością ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21832-wymiana-uszczelki-pod-kolektorem-ss%C4%85cym-20-dtl/#findComment-154835 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 W Y20DTH i X20DTL kolektor nie jest podgrzewany wodą - nie ma takiej potrzeby w turbodieslach bo przez turbinę idzie wystarczająco dużo ciepła (a poza tym jest nadciśnienie) by kolektor nawet w zimę zamarzł. Jest też układ EGRa, który na pewno też trochę ciepła dodaje. Przy odkręcaniu przewodów wtryskowych uważaj by za bardzo nie naciskać na nakrętki - możesz uszkodzić sobie w ten sposób o-ringi uszczelniające jarzemka wtryskiwaczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21832-wymiana-uszczelki-pod-kolektorem-ss%C4%85cym-20-dtl/#findComment-154821 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.