Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

Po lekturze niniejszego forum postanowiłem sprawdzić co w trawie (a raczej w silniku) piszczy. Spiąłem więc pin 5 i 6 we wtyczce diagnostycznej i odczytałem z sygnałów błyskowych następujące liczby:

0135

0130

1612

Zgodnie z opisem kodów pierwszy to uszkodzenie w obwodzie grzania sondy, drugi to regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy, natomiast nigdzie nie jestem w stanie znaleźć co oznacza trzeci z podanych kodów.

Bardzo proszę o interpretację powyższych wyników (czyżby sonda lambda do wymiany?), oraz objaśnienie tego trzeciego kodu.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Gość kinio25

a jak spalanie? w normie?:wesoly:

 

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 19:21 ]

swieci sie kontrolka silnika??

 

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 19:34 ]

P1612 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05

ale o co kaman to nie wiem

 

Gość Anonymous

Kontrolka silnika zapala się podczas jazdy na kilka sekund i gaśnie. Powtarza się to kilka razy w nieregularnych odstępach czasu.

 

Gość Anonymous

P1612 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05

ale o co kaman to nie wiem

Chodzi o immobilizer.

 

Gość Anonymous

Chodzi o immobilizer.

Tylko co dokładnie może mu dolegać?

Dodam, że kontrolka immobilizera gaśnie a silnik uruchamia się bez problemu.

 

I co w związku dwoma pierwszymi błędami - wymiana sondy??

 

Gość Anonymous

(czyżby sonda lambda do wymiany?)

Sprawdź ją w ten sposób

 

Uruchom silnik i rozgrzej do normalnej temperatury pracy

Wyłącznik zapłonu w pozycję OFF

Nie rozłączaj wtyczki przewodu od sondy

Podłącz przewody multimetru cyfrowego, a lepiej oscyloskopu pomiędzy przewód sondy Lambda a masę

Uruchom silnik

Zwiększ obroty do około 2000obr/min i obserwuj czy zachodzą zmiany napięcia w podanym zakresie od 0V do 1V

Pozostaw silnik na parę minut na wolnych obrotach i znowu obserwować zachodzące zmiany napięcia

Powtórz wyżej opisane czynności kilkakrotnie, upewniając się że zachodzą zmiany napięcia, co świadczy o tym że sonda pracuje

 

Kod 1612 może być jakąś starą usterką.

 

Gość kinio25

a co ze spalaniem,nic nie napisales na ten temat!

Zwiększ obroty do około 2000obr/min i obserwuj czy zachodzą zmiany napięcia w podanym zakresie od 0V do 1V

Ha u mnie chodzi w tych granicach i wywala p0130,podmienialem sondy i to samo,jak autko zimne idzie fajnie a jak sie rozgrzeje mulowaty,stawiam tylko przypchany moze byc katalizator ale go nie bede wymienial ze wzgledow kosztow(na diagnostyce spalin wszystko ok)

 

[ Dodano: Wto Lip 07, 2009 22:27 ]

oczywiscie wymienialem pierwsza sonde zaraz przed katem

 

Gość Anonymous

Ciężko wypowiedzieć mi się odnośnie spalania.. wprawdzie samochód mam od soboty lecz nie zrobiłem nim za wiele kilometrów (ok 70) ponieważ pasek rozrządu nie wygląda za dobrze - postanowiłem nie ryzykować i niepotrzebnie kilometrów nie robić. W sobotę jestem umówiony do mechanika na wymianę więc przy okazji poproszę o sprawdzenie sondy.

 

 

Jestem już po wizycie u mechanika.

Wymienił rozrząd (pasek, rolki, pompę), pasek od alternatora, komplet świec, filtry, amortyzatory tył i przeczyścił przepustnicę - niestety zabrakło już czasu na sprawdzanie sondy, ale jak mi wyjaśnił wskazane błędy mogą też wynikać z nieprawidłowo działających świec (dwie były prawie kompletnie zniszczone).

Na drugi dzień zrobiłem trasę ok 70 km, przy czym kontrolka znowu zapaliła się po ok 25 km, z tym że teraz świeciła cały czas. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala.

Pojawiły się natomiast 4 nowe błędy :wesoly: :

0351

0352

0353

0354

Czyżby mechanik coś sknocił? Czy to może wynika z przeprowadzonych przez niego napraw i teraz należałoby zresetować komputer aby wczytał nowe ustawienia?

Bardzo proszę o radę co dalej z tym robić?

Pozdrawiam!

 

[ Dodano: Sro Lip 15, 2009 08:45 ]

Przepraszam za post pod postem ale czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest w końcu z tymi kodami..

Otóż na różnych stronach forach podawane są kody błędów do poszczególnych silników np: Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) - czyli taki jaki posiadam, lecz nie ma tam opisanego kodu 0353 i 0354.

Kody te są opisane natomiast do takiego silnika Opel Astra-G 98-02, X18XE1, Simtec 70 i stąd moje pytanie czy mogę to odnieś również do mojego silnika. Wątpliwości budzi jednak opis kodów 0351 i 0352 który w obu przypadkach jest różny.

Pozdrawiam!

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności