Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Witam, Po lekturze niniejszego forum postanowiłem sprawdzić co w trawie (a raczej w silniku) piszczy. Spiąłem więc pin 5 i 6 we wtyczce diagnostycznej i odczytałem z sygnałów błyskowych następujące liczby: 0135 0130 1612 Zgodnie z opisem kodów pierwszy to uszkodzenie w obwodzie grzania sondy, drugi to regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy, natomiast nigdzie nie jestem w stanie znaleźć co oznacza trzeci z podanych kodów. Bardzo proszę o interpretację powyższych wyników (czyżby sonda lambda do wymiany?), oraz objaśnienie tego trzeciego kodu. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio25 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 a jak spalanie? w normie? [ Dodano: Wto Lip 07, 2009 19:21 ] swieci sie kontrolka silnika?? [ Dodano: Wto Lip 07, 2009 19:34 ] P1612 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05 ale o co kaman to nie wiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154719 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Kontrolka silnika zapala się podczas jazdy na kilka sekund i gaśnie. Powtarza się to kilka razy w nieregularnych odstępach czasu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio25 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 mi tak robi na p0130,poczekaj na wypowiedzi innych forumowiczow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 P1612 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05 ale o co kaman to nie wiem Chodzi o immobilizer.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Chodzi o immobilizer. Tylko co dokładnie może mu dolegać? Dodam, że kontrolka immobilizera gaśnie a silnik uruchamia się bez problemu. I co w związku dwoma pierwszymi błędami - wymiana sondy??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 (czyżby sonda lambda do wymiany?)Sprawdź ją w ten sposób Uruchom silnik i rozgrzej do normalnej temperatury pracy Wyłącznik zapłonu w pozycję OFF Nie rozłączaj wtyczki przewodu od sondy Podłącz przewody multimetru cyfrowego, a lepiej oscyloskopu pomiędzy przewód sondy Lambda a masę Uruchom silnik Zwiększ obroty do około 2000obr/min i obserwuj czy zachodzą zmiany napięcia w podanym zakresie od 0V do 1V Pozostaw silnik na parę minut na wolnych obrotach i znowu obserwować zachodzące zmiany napięcia Powtórz wyżej opisane czynności kilkakrotnie, upewniając się że zachodzą zmiany napięcia, co świadczy o tym że sonda pracuje Kod 1612 może być jakąś starą usterką.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kinio25 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 a co ze spalaniem,nic nie napisales na ten temat! Zwiększ obroty do około 2000obr/min i obserwuj czy zachodzą zmiany napięcia w podanym zakresie od 0V do 1V Ha u mnie chodzi w tych granicach i wywala p0130,podmienialem sondy i to samo,jak autko zimne idzie fajnie a jak sie rozgrzeje mulowaty,stawiam tylko przypchany moze byc katalizator ale go nie bede wymienial ze wzgledow kosztow(na diagnostyce spalin wszystko ok) [ Dodano: Wto Lip 07, 2009 22:27 ] oczywiscie wymienialem pierwsza sonde zaraz przed katem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2009 Ciężko wypowiedzieć mi się odnośnie spalania.. wprawdzie samochód mam od soboty lecz nie zrobiłem nim za wiele kilometrów (ok 70) ponieważ pasek rozrządu nie wygląda za dobrze - postanowiłem nie ryzykować i niepotrzebnie kilometrów nie robić. W sobotę jestem umówiony do mechanika na wymianę więc przy okazji poproszę o sprawdzenie sondy. Jestem już po wizycie u mechanika. Wymienił rozrząd (pasek, rolki, pompę), pasek od alternatora, komplet świec, filtry, amortyzatory tył i przeczyścił przepustnicę - niestety zabrakło już czasu na sprawdzanie sondy, ale jak mi wyjaśnił wskazane błędy mogą też wynikać z nieprawidłowo działających świec (dwie były prawie kompletnie zniszczone). Na drugi dzień zrobiłem trasę ok 70 km, przy czym kontrolka znowu zapaliła się po ok 25 km, z tym że teraz świeciła cały czas. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka się nie zapala. Pojawiły się natomiast 4 nowe błędy : 0351 0352 0353 0354 Czyżby mechanik coś sknocił? Czy to może wynika z przeprowadzonych przez niego napraw i teraz należałoby zresetować komputer aby wczytał nowe ustawienia? Bardzo proszę o radę co dalej z tym robić? Pozdrawiam! [ Dodano: Sro Lip 15, 2009 08:45 ] Przepraszam za post pod postem ale czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jak to jest w końcu z tymi kodami.. Otóż na różnych stronach forach podawane są kody błędów do poszczególnych silników np: Opel Astra-G 98-00 X14XE, X16XEL Multec S (F) - czyli taki jaki posiadam, lecz nie ma tam opisanego kodu 0353 i 0354. Kody te są opisane natomiast do takiego silnika Opel Astra-G 98-02, X18XE1, Simtec 70 i stąd moje pytanie czy mogę to odnieś również do mojego silnika. Wątpliwości budzi jednak opis kodów 0351 i 0352 który w obu przypadkach jest różny. Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21867-pro%C5%9Bba-o-identyfikacj%C4%99-kod%C3%B3w-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w/#findComment-154598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.