Skocz do zawartości

Co należy zrobić w aucie po zakupie - wymiana rozrządu, olej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

tak jak już pisałem w moim pierwszym temacie niedawno zakupiłem Astrę F 1.7 TDS (ISUZU 82KM, licznikowo ma przejechane 244kkm) (mój pierwszy Opel i pierwszy diesel jakim mam okazje jeździć).

 

I mam problem z wyborem odpowiedniego rozrządu. Chciałbym kupić jak najlepszy jakościowo / wytrzymałościowo rozrząd. Jego koszt jest raczej na drugim miejscu.

Jakich firm byście polecali rolki, pasek ? Bardzo mile widziany link do takiego kompletnego zestawu.

Z tego co widziałem na allegro zestawy(chyba do tego silnika?) składają sie zazwyczaj z śruby, rolki, rolki-napinacza(całego napinacza?), paska. Natomiast jak byłem u mechanika(zdawało by sie że najlepszy, najlepiej wyposażony warsztat w mieście) i koleś sie upiera że są 3 rolki i będzie mnie to kosztować 440~470zł części + robota.

Stąd prosił bym o pomoc oraz doradztwo przy wyborze najlepszego jakościowo rozrządu.

 

 

No i drugi problem. Nie wiem jaki jest aktualnie zalany olej(auto sprowadzone z holandii). Zamierzam wlać pół-syntetyk na próbe(bo pełny syntetyk to chyba nie bardzo?), co o tym myślicie? Ciężko mi określić stan silnika, wydaje mi sie że chodzi ładnie równo, nic(w ogóle) nie kopci, rano zawsze pali ładnie od 'tyka', góra silnika sucha, na dole jest troche mokro(zostawia plamy małe ale to kapie chyba tylko ze śruby spuszczania oleju) przejechałem nim około 300km niby nic nie bierze.

 

Chciałbym wlać jak najlepszy jakościowo olej jaki będzie dostępny (zmierzam nim trochę jeździć). Co byście polecili ? Zastanawiam sie pomiędzy GM a Mobil (jakiś specjalny do diesli(90zł za 4l), nie znam dokładnie oznaczenia, będe widział jutro)

 

Zmieniłem już filtr powietrza, będę zmieniał filtr paliwa, oleju, klocki z przodu i zastanawiam sie nad płynem hamulcowym (jaki wlać? nie mam chyba ABS). Coś jeszcze mogę zmienić z rzeczy eksploatacyjnych?

 

Płyn w układzie chłodzenia będe zmieniał tuż przed zimą.

 

Co do oleju wiem że jest konkretny temacik, już go przeglądałem(stąd odrazu pisałem o Mobilu) jednak chciałbym aby doświadczona osoba wypowiedziała sie na temat tego konkretnego przypadku, doradziła jakiej klasy i jakiej firmy olej zalać.

 

Odnoście polecanych firm przy wymianie rozrządu w 1,7TDS ISUZU nawet szukajka nie była w stanie pomóc.

 

Z góry dziękuje wszystkim za pomoc. :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21887-co-nale%C5%BCy-zrobi%C4%87-w-aucie-po-zakupie-wymiana-rozrz%C4%85du-olej/
Udostępnij na innych stronach

Gość DAROMV6

normalnie, ręce to mi opadły :roll:

na każde z Twoich pytań znajdę tematy z wypowiedziami - i nie tylko po jednym

- jaki olej

- co wymienić

- jaki płyn

- jaki rozrząd

- jakich firm

itd

ale trzeba użyć tego - http://forum.opel24.com/search.php

Jaka jest różnica między producentami elementów rozrządu do 1,7TDS ISUZU a innych silników? - nie ma żadnej - produkcja elementów przez te same firmy

 

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 22:00 ]

koszt markowego kpl roka + napinacz + pasek (skf/ina-luk/gates) to rząd do 330-350zł łącznie z przesyłką

 

Gość Anonymous

Co do oleju sie zgodzę, i jest nawet spoko temat o samych olejach, ale bardziej chodziło mi o to jakiej klasy olej zalać do takiego przebiegu jak nie wiadomo co było wcześniej ? To mój pierwszy diesel i oczekiwałem raczej pomocy od osob które z własnego doświadczenia mogą coś wnieść do tematu.

 

Co do rozrządu to już szukałem :roll: nigdy nie było nic konkretnego podane.

 

Tak samo co do firm produkujących części(to mój pierwszy opel), jedyne co wiem to że SKF produkuje bardzo dobre łożyska, FEBI jest firmą która produkuje dobre zamienniki a LEMFORDER(z tego co sie dowiedziałem jest firmą ktora ogólnie produkuje bardzo dobre częsci do Opli ale przy poprzednim aucie sie z nią nie spotkałem). A ja potrzebuje konkretnie do rozrządu bo tu mi bardzo zalezy na jakości. Osoba która jest mechanikiem, zna sie na rzeczy będzie mi potrafiła w stanie odpisać w pół minuty jakich firm powinienem szukać. A jak ja będe chciał przejrzec wszystkie temety to zejdzie 4h.

 

Nie zawsze najlepszym rozwiązaniem jest odsyłanie userów do szukajki. Bo nie zawsze konkretne przypadki/pytania już padały na forum.

 

Byłbym wdzięczny za pomoc przy dobrze, chociaż teoretycznej w klasie oleju przy aucie o takim przebiegu. Czy coś mi grozi jeżeli wleje pełny syntetyk lub pół syntetyk i zacznie sie dziwnie zachowywać? Czy ponownie przejśćie na gęściejszy powinno w takich przypadkach powrócić do normy?

 

 

A co do rozrządu to który z tych byście wybrali:

 

- SKF , a to jest to samo? , a to?

- ]RUVILLE + GATES

 

niby sa do tego samego silnika a wyglądają różnie

 

Gość DAROMV6

tomosky, udzielałem odpowiedzi w niejednym temacie odnośnie zalecanych firm

czy to chodziło o rozrządy, czy łożyska, paski, el. zawieszenia, amortyzatory, hamulce,

el. ukł zapłonowego itd. - zgodnie z doświadczeniem i praktyką - jeśli o to Ci chodzi.

Wpisz podane przeze mnie frazy w szukajkę z opcją Szukaj wszystkich słów

ewentualnie zaznacz mnie jako autora - może coś wyskoczy (chociaż bardziej na te pytania odpowiadam niż zadaję).

Nie wiesz jaki był, a masz obawy - w kilku tematach poruszana była i taka kwestia

zalać pełny syntetyk jest ryzykowne, prędzej możesz spróbować z połówką

jaki - najlepiej do TD, a jakiej firmy to już zależne od Ciebie - czy to będzie Mobil, Castrol czy GM (typowana naj-częstsza 3 przez forumowiczów)

 

w pierwszych linkach jest różnica - różny napinacz - u Ciebie będzie raczej vkm15215 (przynajmniej tak na ten rocznik podaje skf)

w kolejnym linku też polecane firmy

 

[ Dodano: Sro Lip 08, 2009 22:50 ]

- środkowy jest właściwy

w pierwszym i ostatnim linku fota jest poglądowa (rozrządy z silników V6)

a w treści - prawdopodobnie jeden napinacz do starszego silnika

 

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

(...)No i drugi problem. Nie wiem jaki jest aktualnie zalany olej(auto sprowadzone z holandii). Zamierzam wlać pół-syntetyk na próbe(bo pełny syntetyk to chyba nie bardzo?), co o tym myślicie? :wesoly:

Witam

Jeżeli chodzi o przechodzenie z półsyntetyku na syntetyk i zagrożenia z tym związane to zdania są podzielone. Większość mówi, że nie powinno się przechodzić z półsyntetyku na syntetyk bo grozi to rozszczelnieniem silnika, wypłukaniem nagarów i zatkaniem przewodów itd. Mniejszość mówi, że te zagrożenia to bajki rozsiewane przez "dziadków z polmozbytu". Ja zaryzykowałem i testuję moją Astrę na pełnym syntetyku. Moja Astra ma przebieg 260 000km. Ostatnio była zalewana olejem halfords 10W 40, castrol magnatec 10W 40, castrol magnatec diesel 10W 40, a teraz zalałem ją olejem Avanza SAE 5W 40. Co do zalewania pełnym synteykiem to mam już małe doświadczenie :roll: Iveco Daily z przebiegiem też ponad 200 000km zalałem olejem syntetycznym BP a przy następnej wymianie olejem Synqron diesel SAE 5W-30 i nie ma najmniejszych problemów. Pozdrawiam

 

Gość Mariusz_760301

A co gdy wlany był mineralny? :wink:

Serwis wózków widłowych zmienił w kilku olej na taki sam (mineralny) tylko, że schell z formułą płuczącą. W niedługim odstępie czasu silniki zaczęły tracić kompresję - przypadek czy zależność tego już nie drążyłem.

Moim zdaniem bezpieczny będzie półsyntetyk

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności