Skocz do zawartości

problem z chłodnicą wody astra III 1,9 CDTI rok 2006


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam problem z chlodnica

 

3 dni temu wieczorem postawilem samoch. przy posesji. Z rana wstalem i byla duza plama pod samochodem na asfalcie. Podnioslem klape silnika i z biorniczku wyrownawczym nie bylo plynu chlodniczego. Zalalem wody destylowanej ok 2,5 l. Pojechalem do mechanika. Podniesli go na podnosniku i mowia ze nic teraz nie cieknie. Jezdze teraz 4 dni od tego przypadku i ze zbiorniczka wody nie ubywa, oraz nie ma zadnych plam na asfalcie. Nic nie cieknie. Moje pytanie brzmi co moze byc przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22006-problem-z-ch%C5%82odnic%C4%85-wody-astra-iii-19-cdti-rok-2006/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zalalem wody destylowanej ok 2,5 l.

Najpierw pozbądź się tej wody.

Może masz pompę wody z odpowietrznikiem. Sprawdź, czy w okolicy pompy nie ma wilgoci, albo zacieku.

 

Najpierw pozbądź się tej wody.

wyjasnij mi dlaczego ma sie wody destylowanej pozbywac ??

bo na moja wiedze zrobil bardzo dobrze

bo nie nalal kranowki

 

 

co do tematu

trzeba silnik doprowadzic do temperatury roboczej i wtedy szukac wyciekow

jak silnik chodzi i wlaczy sie wentylator chlodnicy

czyli bedzie pewne ze chodzi duzy obieg

 

a slyszales np o koncentratach ??

ktore sie rozrabia wlasnie z woda (destylowana)

proporcje dobiera sie do warunkow klimatycznych :?:

tam gdzie zima i mrozy wody dodaje sie mniej

wedle zalecen producenta plynu

 

a termperature zamarzania plynu mozna zmierzyc

wiec nie widze problemu zeby sprawdzic co ma teraz w ukladzie

i czy powinien dolac pluny czy zmienic calosc

 

a ze narazie ma problem

to najpierw trzeba go rozwiazac

a pozniej sie zabrac za plyn

 

Gość Anonymous

Jak wlejesz płyn do -30st.C, czy z koncentratu, czy gotowy, to na lato jeszcze go rozcieńczasz?

Lepiej zrobić to teraz, bo do zimy daleko, a pamięć zawodna.

Co do usterki, to kolega napisał, że 4 dni temu była, ale się zmyła. :?:

I teraz pyta o to co mogło być przyczyną.

 

Gość Mariusz_760301

Mar553 - 2,5 l przy ty silniku to wysokość górnych węży od chłodnicy. Sprawdź wszystkie opaski sprężyste mocujące gumowe węże wodne być może któraś nie wytrzymuje ciśnienia.

 

Sprawdź także korek w zbiorniczku wyrównawczym - gdy się zablokuje potrafi sporo nawyrabiać - korek wymieniłbym profilaktycznie :(

 

Sprawdzenie szczelności, jak pisał kol. Gawlak, musi odbywać się w temperaturze pracy silnika - gdy termostat otworzy duży obieg chłodzenia (ok 90 st C) i w układzie wodnym jest ciśnienie.

 

Na powtórkę z rozrywki bym nie czekał bo może być kosztowna :beer:

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności