Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, jestem posiadaczką ASTRY II, benzyna, 1999r. od jakiegoś czasu pojawiał mi się kontrolka silnika i gasła po ok 30 sek. Wracając z wakacji, w trasie zapaliła się na stałe i zaczęły się problemy- falowanie na obrotach, na jałowym spada do 500, a czasem gaśnie. Nawet jadąc 110 km i dodając gazu po chwili było szarpnięcie i to dość mocne.

Wymiękłam i pojechałam do serwisu opla na komputer. Zgodnie z moimi przewidywaniami lista błędów była dłuższa od litanii do św. Antoniego. Wypisali mi tylko 3- regulacja biegu jałowego, sonda lambda, i coś z regulacją spalin ERG. Serwisant powiedział, że muszą sprawdzić całą wiązkę elektryczną i to mnie będzie kosztowało 550 zł, pytałam czy te odczyty mogą być spowodowane błędną pracą modułu sterującego. Odpowiedział twierdząco, również zaznaczył, że sprawdzając tą wiązkę elektr. Moduł ster. jest na samym końcu. Jeśli się okaże, że to moduł będzie mnie to kosztowało 5 500 zł.

 

Jestem załamana, nie wiem czy mam dalej inwestować w to auto czy co robić. Chciałam nim pojeździć jeszcze 2-3 lata... :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Maggie, na początek zapraszam tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=0

 

Witam, jestem posiadaczką ASTRY II, benzyna, 1999r. od jakiegoś czasu pojawiał mi się kontrolka silnika i gasła po ok 30 sek. Wracając z wakacji, w trasie zapaliła się na stałe i zaczęły się problemy- falowanie na obrotach, na jałowym spada do 500, a czasem gaśnie. Nawet jadąc 110 km i dodając gazu po chwili było szarpnięcie i to dość mocne.

Wymiękłam i pojechałam do serwisu opla na komputer. Zgodnie z moimi przewidywaniami lista błędów była dłuższa od litanii do św. Antoniego. Wypisali mi tylko 3- regulacja biegu jałowego, sonda lambda, i coś z regulacją spalin ERG. Serwisant powiedział, że muszą sprawdzić całą wiązkę elektryczną i to mnie będzie kosztowało 550 zł, pytałam czy te odczyty mogą być spowodowane błędną pracą modułu sterującego. Odpowiedział twierdząco, również zaznaczył, że sprawdzając tą wiązkę elektr. Moduł ster. jest na samym końcu. Jeśli się okaże, że to moduł będzie mnie to kosztowało 5 500 zł.

 

Jestem załamana, nie wiem czy mam dalej inwestować w to auto czy co robić. Chciałam nim pojeździć jeszcze 2-3 lata... :(

 

 

 

 

A tak do rzeczy to o co Ci chodzi ?

Czy ktoś z nas ma zadecydować za Ciebie czy masz wyprowadzić auto na prostą co niesie za sobą jakieś koszty , w końcu sama napisałaś

Chciałam nim pojeździć jeszcze 2-3 lata

.Moim zadaniem odpowiedzieć musisz sobie sama czy je naprawiać i inwestować czy się go pozbyć .

 

Gość Anonymous

Decyzję musisz podjąć sama, ale jeśli zależy Ci na tym aucie, bo może jest w dobrym stanie, to najpierw wykasuj z pamięci komputera wszystkie kody usterek (chyba, że mechanik już to zrobił).

Uruchom auto, pojeździj i odczytaj usterki, które się pojawią.

Potem napisz jakie to były kody.

Niestety nie wszystkim mechanikom można zaufać.

 

Gość Anonymous

witaj ko78, post ten był kierowany do osób znających się na samochodach, a nie parających się polemiką. Niemniej jedniak dziękują za cenną, aczkolwiek zupelnie nieprzydatną odpowiedź.

 

Opisałam problemy oczekując, że jest ktoś kto miał podobny przypadek i wypowie się w tej kwestii. Zanim zaczęły się problemy z autem byłam w innych stacjach diagnostycznych gdzie komputer pokazywał krzaki, mimo że z autem nic się nie działo. Tak więc lista błędów jaka została wyświetlona nie była dla mnie zaskoczeniem.

Jakie jest prawdopodobieństwo, że te objawy to sonda i wystarczy ją wymienić?

 

[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 19:52 ]

Decyzję musisz podjąć sama, ale jeśli zależy Ci na tym aucie, bo może jest w dobrym stanie, to najpierw wykasuj z pamięci komputera wszystkie kody usterek (chyba, że mechanik już to zrobił).

Uruchom auto, pojeździj i odczytaj usterki, które się pojawią.

Potem napisz jakie to były kody.

Niestety nie wszystkim mechanikom można zaufać.

Serwis mnie nie poinformował czy skasował te błędy. Czy mam do nich podjechać i kazać im w ramach usługi, za którą już zapłaciłam, skasować błędy?

 

Twoja uwaga jest bardzo cenna, dziękuję :(

 

witaj ko78, post ten był kierowany do osób znających się na samochodach, a nie parających się polemiką. Niemniej jedniak dziękują za cenną, aczkolwiek zupelnie nieprzydatną odpowiedź.

Jeżeli uważasz ją za nieprzydatną to na drugi raz nie zadawaj takich pytań

Jestem załamana, nie wiem czy mam dalej inwestować w to auto czy co robić. Chciałam nim pojeździć jeszcze 2-3 lata... :(

Jakie pytanie taka odpowiedź .

 

Mam nadzieję ,że uda Ci się szybko rozwiązać problemy ze swoim autem ( a tak na marginesie sam kiedyś popłynąłem przy okazji jednej awarii na 3200 zł , i wtedy pytałem jak ten problem najlepiej rozwiązać , a nie czy inwestować i cieszyć się dalej swoją białą strzałą )

 

1.bez nerwacji mi tutaj

2.kto jezdzi do ASO to musi sie przygotowac

na teorie wyssane z portfela klienta

im wiecej zamotaja tym wiecej wyciagna kasy

za to ze i tak nic nie zrobia

 

odlacz akumulator na kilka minut

wykasujesz jego pamiec (czesciowo)

pojezdzij dzien dwa

pojawi sie kontrolka odczytaj ponownie bledy

jesli masz silnik x18xe albo x18xe1

to mozesz zrobic to sama bez komputera diagnostycznego

jak nie na zworke to metoda gaz i hamulec opisana na forum powinna zadzialac

 

wtedy napisz tutaj jakie sa bledy

wszystkie a nie tylko 3

jak juz beda to my pomyslimy co robic

 

Gość Anonymous

dzieki Gawlak,

wyczytałam na forum, że aby zrobic reset kompa to mam odłączyć aku i podłączyć obie klemy przewodem na jakieś 10 min. Ty piszesz o samym odłączeniu i odczekaniu, wystarczy?

Złącze mam 16-pinowe i ściągnełam juz sobie kody błędów.

 

W tej chwili świeci tylko kontrolka pomarańczowa silnika, na wyświetlaczu nie ma informacji checkengine.

 

czy zapchany bak paliwa może dawać objawy szarpania i świecić kontrolkę silnika?

jadąc na urlop zatankowałam do pełna, i gdy wyłączył się automatycznie dystrybutor zaczęła mi wyciekać benzyna- zleciało ok 2 litrów. A bak prawie wciągnęło do środka. Kiedy dojechałam na miejsce (500km) i bak był prawie pusty chwyciłam rurę od baku,przy nadkolu i podciągnęłam na tyle, aby guma wokół wlewu paliwa była na miejscu. Następnym razem jak chciałam uruchomić auto były problemy z odpaleniem, no i zaświeciła się kontrolka. Opowiedziałm tą historię w ASO, ale pan powiedział, że to nie ma nic wspólnego z tym co pokazuje komputer...

 

Gość Anonymous

że aby zrobic reset kompa to mam odłączyć aku i podłączyć obie klemy przewodem na jakieś 10 min.

Wystarczy je dotknąć, ale po zdjęciu klem przekręć kluczyk w pozycję zapłon.

Ma to na celu rozładowanie kondensatorów elektrolitycznych w sterowniku.

Zdjęcie samej klemy powoduje skasowanie lampki silnika.

Opowiedziałm tą historię w ASO, ale pan powiedział, że to nie ma nic wspólnego z tym co pokazuje komputer...

Nie powinno to mieć związku.

Kiedy dojechałam na miejsce (500km) i bak był prawie pusty chwyciłam rurę od baku,przy nadkolu i podciągnęłam na tyle, aby guma wokół wlewu paliwa była na miejscu.

Twoja chęć poznania spraw dotyczących samochodu jest naprawdę imponująca.

Mam nadzieję, że zawstydziłaś tych facetów, którzy czekają tu z założonymi rękami, aż ktoś rozwiąże za nich problem.

 

Jeśli się okaże, że to moduł będzie mnie to kosztowało 5 500 zł.

dle tego nie warto szukać pomocy w ASO, znajdź w swojej okolicy jakiegoś dobrego mechanika i poproś o opinię,zawsze możesz uderzyć w używkę i będzie dużo taniej.Ale zacznijmy od początku,zrób reset kompa jak pisze Gawlak, pojeździj i odczytaj błędy,wiesz jak to zrobić.Następnie wypisz je tutaj i będziemy walczyć.

Teraz pytanie co było robione już w samochodzie? Czyli jakieś podstawowe zabiegi typu,wymiana filtrów,świec,czyszczenie EGR-a,przepustnicy itd.

czy zapchany bak paliwa może dawać objawy szarpania i świecić kontrolkę silnika?

chodzi o zapchany filtr paliwa? Jeśli tak, to moim zdaniem takie objawy mogą wystąpić.

 

W tej chwili świeci tylko kontrolka pomarańczowa silnika, na wyświetlaczu nie ma informacji checkengine.

bo na wyswietlaczuu nic sie nie pojawi

sama kontrolka daje znac ze jest cos nie tak

wyswietlacz to calkiem inna sprawa i nie z tym zwiazana

 

odczytaj bledy i wtedy bedziemy radzic co dalej

a ASO to z daleka

chyba ze po czesci

albo auto na gwarancji (tu tez bym uwazal)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności