Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Jeśli się okaże, że to moduł będzie mnie to kosztowało 5 500 zł.dle tego nie warto szukać pomocy w ASO, znajdź w swojej okolicy jakiegoś dobrego mechanika i poproś o opinię,zawsze możesz uderzyć w używkę i będzie dużo taniej.Ale zacznijmy od początku,zrób reset kompa jak pisze Gawlak, pojeździj i odczytaj błędy,wiesz jak to zrobić.Następnie wypisz je tutaj i będziemy walczyć.Teraz pytanie co było robione już w samochodzie? Czyli jakieś podstawowe zabiegi typu,wymiana filtrów,świec,czyszczenie EGR-a,przepustnicy itd. czy zapchany bak paliwa może dawać objawy szarpania i świecić kontrolkę silnika? chodzi o zapchany filtr paliwa? Jeśli tak, to moim zdaniem takie objawy mogą wystąpić. cześć voodoo gdy miałam falowanie obrotów, byłam u mechanika, ktróry wymienił przepustnicę na próbę. Przejechałam się i nie było zmian, wykluczylismy przepustnicę. Zaczął psikać po przewodach i stwierdził, ze pewnie ssie lewe powietrze. Potem trafiłam do magika w Mikołowie, ktory stwierdził,że to komp. Tą historię już znasz. Ponieważ jestem istotą ciekawą to staram się obserwować mechanika, który grzebie mi w aucie i zadawać mu pytania. Dobrze wiem, że to wkurza, ale cóż dlatego z całą pewnością mogę powiedzieć, że przez ostatnie 2 lata nie były czyszczone/ wymieniane świece. Jedyne wymiany to olej i filtr oleju. Żaden z mechaników nawet nie zasugerował i nie sprawdził świec. Zrobię, jak mi wszyscy sugerują czyli reset i sprawdzenie błedów. We wtorek jadę do mechanika na wymianę filtru paliwa i sprawdzenie co słychać w baku...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-152825 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 gdy miałam falowanie obrotów , byłam u mechanika, ktróry wymienił przepustnicę na próbę. Przejechałam się i nie było zmian, wykluczylismy przepustnicę. Po wymianie tak ważnego elementu dla silnika jak przepustnica, przejechanie sie to za mało.Sterownik posiada możliwość autoadaptacji, czyli pracując z niedomagającą przepustnicą tak dobiera parametry, żeby umożliwić silnikowi pracę.. Wszystko oczywiście do pewnych granic. Po wymianie sterownik potrzebuje znowu czasu aby znowu się zaadaptować do nowych warunków. Inna możliwość, to adaptacja przepustnicy programem diagnostycznym. To bardzo częsty błąd popełniany przez mechaników, który powoduje zamęt w głowie i prowadzi do wymiany połowy silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-152816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Dzięki Aspius za twoją uwagę dot. przepustnicy, warsztat, w którym dokonywano tej "naprawy" jest przy sklepie z częściami Opla więc sądziłam, że mam doczyniena z fachowcem... siedząc tu na forum wiem coraz więcej i wczoraj jadąc do 2 mechaników wprawiłam ich w zakłopotanie, gdyż 1 nie wiedział kompletnie od czego zacząć diagnostykę, a drugi nie wiedział gdzie jest wziernik od baku paliwa. Próbowałam metody gaz i hamulec sugerowanej przez Galwaka, ale niestety u mnie nie działa, tak więc czas na zworkę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-152799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 witam miałem podobny problem w aso powiedzieli mi że jeżeli jest to moduł sterujący silnika to będzie mnie kosztowało to 4000 zl znalazłem świetnego elektryka który załatwił mi nowy moduł i wszystko mnie kosztowało 1300zl i po wymianie go jest wszystko ok ale jak szukałem tych modułów to znalazłem elektryków którzy je naprawiają   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-152687 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 czarny35, nie kazdy modul (sterownik silnika)da sie naprawic niektore sa zalane silikonem i wtedy pozamiatane a zakup uzywanego sam wlasnie przeszedlem caly zestaw czyli : komputer silnika centralka alarmu i zamka centralnego czytnik immo przy stacyjce 2 pestki immo i dwa piloty do centrala kosztowal mnie 50 funtow plus demontaz i montaz po godzinie na kazda czynnosc za 1300 zeta to bym pol auta wymienil   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-152682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 oto ciąg dalszy przygód z Astrą, Okazało się, że rura wlewu paliwa jest dziurawa i cały bak jest do czyszczenia. W warsztacie mechanik podpiął auto pod kompa, który pokazał tylko dwa błędy, a nie całą listę jak w ASO. Błąd, który się powtórzył to ustawienia biegu jałowego, drugi był z przepustnicy. W każdym bądź razie, została przeczyszczona przepustnica, wymienione świece, bak wyczyszczony i filtr paliwa nowy. Auto juz w czasie jazdy nie gaśnie i trzyma 900 obrotów, ale rano przy odpalaniu bez pomocy gazu gaśnie. Niestety w czasie jazdy dlaej poszarpuje i jest przymulony. Silnika krokowego nie czyścili bo podobno mam go w jednym module z przepustnicą- nie da się rozebrać. Błąd "bieg jałowy" dalej świeci, mechanik uważa, że to przepustnica z silnikiem krokowym. Kiedy pytałam czy to może być przepływomierz powietrza stanowczo zaprzeczył. Co sądzicie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-151611 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 ale rano przy odpalaniu bez pomocy gazu gaśnie. Niestety w czasie jazdy dlaej poszarpuje i jest przymulony. tu może będzie winna zła praca czujnika temp.do kompa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-151499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Błąd, który się powtórzył to ustawienia biegu jałowego, drugi był z przepustnicy.Bieg jałowy też jest ustalany w oparciu o położenie przepustnicy, więc obydwa dotyczą tego samego.Błąd "bieg jałowy" dalej świeci,Skoro cały czas świeci, to usterka jest.Podaj numery kodów usterek, bo takie ogólne sformułowania niewiele mówią. Zrób zdjęcie tej przepustnicy to się wyjaśni, czy ma silnik krokowy, czy nie ma. Albo oglądnij ją dokładnie i porównaj z innymi w necie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-151464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 aspius, jest tak jak napisała Silnika krokowego nie czyścili bo podobno mam go w jednym module z przepustnicą- nie da się rozebrać. mamy z Gosią te same silniki x18xe1 http://moto.allegro.pl/item687307628_przepustnica_opel_astra_1_8_16v_x18xe1.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-151450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 No to sprawa jasna. Poczekajmy na kody usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22032-kontrolka-silnika-wi%C4%85zka-elektryczna-modu%C5%82-sterowania-silnik/page/2/#findComment-151449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.