Gość Anonymous Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam wszystkich. Będę wdzięczny za pomoc przy uruchomieniu mego astrolota... Otóż wczoraj oddałem samochód do myjni, zaproponowano mi również umycie silnika - niestety zgodziłem się. I teraz mam problem... Ale do rzeczy: Na początku silnik wcale nie chciał odpalic - zrozumiale wilgotna kopułka, mokre przewody itp... PO wysuszeniu tych rzeczy odpalił - pracował nierównomiernie (tak jakby na 3 cylindry ale kręcił) Po ok 3 min pracy na jałowych obrotach silnika umarł tj. zgasł zaś kolektora wlotowego pojawiły się opary - czyży strzał w kolektor dolotowy? Od tej pory kilkukrotne kręcenie rozrusznikiem w pewnym momencie kończy się strzałem w wydech niczym z fajerwerku na odpuście... świece suche - czyli nie zalewa się.. Dodam że w kolektorze wlotowym na samym wlocie jest otwór zaklejony taśmą... możliwe że podczas mycia tę taśmę myjką zdmuchnęli i mogło się tam dostac trochę wody... Iskry jeszcze nie sprawdzałem - sprawdzę dziś po pracy.. Co zrobic żeby to cudo ponownie ożyło? Na czym się skupic?. Dodam że taka sytuacja występuje zarówno na benzynie jak i LPG. Silnik jak w temacie C20NE +LPG Bardzo proszę o pomoc... Co zrobic żeby to cudo ponownie zaczeło życ? Na czym się skupic?. Pozdrawiam. Ps - mam nadzieje ze szlag nie trafił sterownika silnika...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22075-oplel-astra-f-c20ne-lpg-1993r-nie-mo%C5%BCna-uruchomic-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Na przyszłość będzie inna decyzja odnośnie mycia silnika - to nie stary diesel Przede wszystkim oczyszczenie/osuszenie elektryki - przeleć dokładnie jeszcze raz układ zapłonowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22075-oplel-astra-f-c20ne-lpg-1993r-nie-mo%C5%BCna-uruchomic-silnika/#findComment-152710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 wtyczke przy czujniku przepustnicy osusz dobrze , po wodowaniu też miałem problem z odpaleniem i dopiero po osuszeniu właśnie tego elementu odpalił ale i tak jeszcze na drugi dzień dławił się i pracował na 3 gary i ten otwór to gdzie dokładnie ? bardzo możliwe że są krople wody w dolocie , przy większej ilości to by nawet nie zakręcił . jak wykręcisz świece dmuchnij do cylindrów sprężone powietrze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22075-oplel-astra-f-c20ne-lpg-1993r-nie-mo%C5%BCna-uruchomic-silnika/#findComment-152645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Witam ponownie... Auto uruchomione - sprawę załatwiło słońce - jak się silnik wygrzał, auto odpaliło za pierwszym razem. Niestety na gazie nie pracuje idealnie równo - pewnie czeka mnie wizyta u gazownika. Możliwe również że pomogła dolewka paliwa - wskaźnik wskazywał początek rezerwy... Co do mycia silnika - faktycznie C20NE jakoś wody nie toleruje. Dla porównania mój 2-gi astrolot z silnikiem X16SZ próby mycie silnika znosi z dużą wytrwałością - można go lać a i tak odpali za pierwszym razem - sprawdzane kilkukrotnie - różnica wynika pewnie z tego że X16SZ jest wyposażony w moduł zapłonowy, a C20NE ma kopułkę kopułkę + palec. Co do otworu w kolektorze dolotowym - jest on wykonany tuż za przyłączem filtra powietrza. Możliwe że to takie "ala" zabezpieczenie przed strzałem gazu w kolektor dolotowy - nie wiem... Bądź co bądź otwór ten jest zalepiony taśmą. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22075-oplel-astra-f-c20ne-lpg-1993r-nie-mo%C5%BCna-uruchomic-silnika/#findComment-152363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.