Skocz do zawartości

czy przyda się regeneracja itp??


Rekomendowane odpowiedzi

Gość theeye7777

Witam.

Mam asterkę I z silnikiem benzynowym 1.4L i chyba coś koło 60KM, dokładnie nie wiem, bo się autkami nie interesuję, ale chyba oznaczenie silnika jest takie C14NZ, bo mam z 1993r, a ten wyższy model był od 1994r (na google znalazłem ;)).

 

Zrobione ma już ponad 222000km. I moje pytanie, czy powinno się zrobić jakąś wymianę pierścieni, i czegoś jeszcze??

Bo jak na razie zmieniane były tylko przeguby i sprzęgło, a tak to silnik nie ruszany, aha i olej jeszcze.

Bo zależy mi na tym żeby ciągnął do przodu jak się depnie w gaz, bo tak trochę ma czasem taką dziurę, że jak się depnie gazu to tak szarpnie i dopiero ciągnie do przodu, ale że tak powiem bez entuzjazmu. I v-max mu strasznie spadła bo teraz to już około 150 max pociągnie, a jakieś 4 latka temu 180 śmigał. Czym to może być spowodowane??

 

Chciałbym to wyeliminować, nie wiem może zapłon ustawić albo coś...

Bo nie chodzi mi o uzyskanie więcej mocy, ale o stabilność jazdy, żeby takich szarpnięć nie było i coby trochę miał cug do przodu :/

 

Podpowiedzcie co zmienić ewentualnie...zmieniłem sondę lambda bo spalał dużo i teraz spalanie wróciło do normy od około 4 miesięcy.

 

Pozdrawiam

 

PS: I nie mam do wydania Bóg wie ile kasy, normalka, około 500-600zł.

 

A może nie opyla się robić tylko mocniejszy silnik kupić, bo za tą cene chyba już by coś było...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zrobione ma już ponad 222000km. I moje pytanie, czy powinno się zrobić jakąś wymianę pierścieni, i czegoś jeszcze??

Nie ma normy kilometrów po przebiegu których, robi się remont silnika.

Zmierz kompresję i ciśnienie oleju.

Sprawdź świece i iskrę, oraz wyczyść paliwo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152627
Udostępnij na innych stronach

Gość theeye7777

No rozumiem że nie ma normy kilometrów, ale jeżeli się zauważy powiedzmy spadek mocy itp. to coś powinno się zrobić.

 

I co jeszcze winno się zmienić lub ewentualnie sprawdzić?

 

Świece miałem zmieniane wtedy ze zmianą sondy więc one są raczej wporzo.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152594
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ale jeżeli się zauważy powiedzmy spadek mocy itp. to coś powinno się zrobić.

Porzucić grata na ulicy. ;)

Albo poczytać więcej na forum, a nie tylko zadawać pytania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152592
Udostępnij na innych stronach

u mnie troche szarpał przy rozpedzaniu - tak do 3 tys obrotów potem szedł dobrze. zajrzałem pod kopułke rozdzielacza zapł a tam tragedia. bolce ponadpalane, węglowe elektrody powypalane, a ta na srodku która ma byc sprezynka dociskana do palca sie zawiesila juz.

wymieniłem kopułke, ciasno ponakładałem przewody, przeczyściłem świecei i palec i wszystko wróciło do normy, aha, jeszcze ustawiłem zapłon i korektor oktanowy przekrecilem na wartość 91 bo spalanie stukowe miałem i znowu ma kopa jak dawniej :beer:

 

w pierscienie sie nie baw bo zauważ że pierscienie zuzywają sie wraz z głdzią cylindra i nie jest to równomierne zuzycie tylko cos na kształt elipsy(??) musiałbys z wymianą pierscieni przeszlifowac tez cylindry a to juz wieksze koszty. i napewno cos po drodze jeszcze wyskoczy.

 

aha gdzies czytałem ze aby ustawic zapłon w silniku c14nz trzeba w gniezdzie diagnostycznym jakies styki zwierac. wie ktos po co sie to robi?:beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152156
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość theeye7777

Wracam do tematu.

 

Co jeszcze warto sprawdzić po 222000km?? Bo chcialbym żeby było jak kiedyś kiedy to rozbujał się bez problemu do tych 170km i szedł rowno, a teraz przy 150km/h wyje strasznie jakby go obdzierali ze skory.

Myślalem żeby zrobić kapitalny remont silnika, tylko nie wiem co by wchodziło w sklad tego i jaki będzie tego koszt.

 

Aha i jeszcze stuka mi zawieszenie, to muszę wymieniać całe, czy wystarczy wymienić jakieś tulejki i gumy itp. Bo te gumy co są widoczne pod maską to już powybijane trochę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-148983
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności