Gość theeye7777 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam. Mam asterkę I z silnikiem benzynowym 1.4L i chyba coś koło 60KM, dokładnie nie wiem, bo się autkami nie interesuję, ale chyba oznaczenie silnika jest takie C14NZ, bo mam z 1993r, a ten wyższy model był od 1994r (na google znalazłem ). Zrobione ma już ponad 222000km. I moje pytanie, czy powinno się zrobić jakąś wymianę pierścieni, i czegoś jeszcze?? Bo jak na razie zmieniane były tylko przeguby i sprzęgło, a tak to silnik nie ruszany, aha i olej jeszcze. Bo zależy mi na tym żeby ciągnął do przodu jak się depnie w gaz, bo tak trochę ma czasem taką dziurę, że jak się depnie gazu to tak szarpnie i dopiero ciągnie do przodu, ale że tak powiem bez entuzjazmu. I v-max mu strasznie spadła bo teraz to już około 150 max pociągnie, a jakieś 4 latka temu 180 śmigał. Czym to może być spowodowane?? Chciałbym to wyeliminować, nie wiem może zapłon ustawić albo coś... Bo nie chodzi mi o uzyskanie więcej mocy, ale o stabilność jazdy, żeby takich szarpnięć nie było i coby trochę miał cug do przodu Podpowiedzcie co zmienić ewentualnie...zmieniłem sondę lambda bo spalał dużo i teraz spalanie wróciło do normy od około 4 miesięcy. Pozdrawiam PS: I nie mam do wydania Bóg wie ile kasy, normalka, około 500-600zł. A może nie opyla się robić tylko mocniejszy silnik kupić, bo za tą cene chyba już by coś było...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Zrobione ma już ponad 222000km. I moje pytanie, czy powinno się zrobić jakąś wymianę pierścieni, i czegoś jeszcze??Nie ma normy kilometrów po przebiegu których, robi się remont silnika.Zmierz kompresję i ciśnienie oleju. Sprawdź świece i iskrę, oraz wyczyść paliwo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152627 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość theeye7777 Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 No rozumiem że nie ma normy kilometrów, ale jeżeli się zauważy powiedzmy spadek mocy itp. to coś powinno się zrobić. I co jeszcze winno się zmienić lub ewentualnie sprawdzić? Świece miałem zmieniane wtedy ze zmianą sondy więc one są raczej wporzo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 ale jeżeli się zauważy powiedzmy spadek mocy itp. to coś powinno się zrobić.Porzucić grata na ulicy. Albo poczytać więcej na forum, a nie tylko zadawać pytania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 19 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2009 u mnie troche szarpał przy rozpedzaniu - tak do 3 tys obrotów potem szedł dobrze. zajrzałem pod kopułke rozdzielacza zapł a tam tragedia. bolce ponadpalane, węglowe elektrody powypalane, a ta na srodku która ma byc sprezynka dociskana do palca sie zawiesila juz. wymieniłem kopułke, ciasno ponakładałem przewody, przeczyściłem świecei i palec i wszystko wróciło do normy, aha, jeszcze ustawiłem zapłon i korektor oktanowy przekrecilem na wartość 91 bo spalanie stukowe miałem i znowu ma kopa jak dawniej w pierscienie sie nie baw bo zauważ że pierscienie zuzywają sie wraz z głdzią cylindra i nie jest to równomierne zuzycie tylko cos na kształt elipsy(??) musiałbys z wymianą pierscieni przeszlifowac tez cylindry a to juz wieksze koszty. i napewno cos po drodze jeszcze wyskoczy. aha gdzies czytałem ze aby ustawic zapłon w silniku c14nz trzeba w gniezdzie diagnostycznym jakies styki zwierac. wie ktos po co sie to robi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-152156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość theeye7777 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Wracam do tematu. Co jeszcze warto sprawdzić po 222000km?? Bo chcialbym żeby było jak kiedyś kiedy to rozbujał się bez problemu do tych 170km i szedł rowno, a teraz przy 150km/h wyje strasznie jakby go obdzierali ze skory. Myślalem żeby zrobić kapitalny remont silnika, tylko nie wiem co by wchodziło w sklad tego i jaki będzie tego koszt. Aha i jeszcze stuka mi zawieszenie, to muszę wymieniać całe, czy wystarczy wymienić jakieś tulejki i gumy itp. Bo te gumy co są widoczne pod maską to już powybijane trochę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-148983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość max-ell Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 60 KM i żeby szedł jak się depnie na gaz?? ) Dziwne wymagania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-148487 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 mały ale wariat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22094-czy-przyda-si%C4%99-regeneracja-itp/#findComment-148183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.