Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Witam, ostatnio moja astra (G 1.6 16v '03) zaczęła fiksować. Pierwszy problem jaki miałem to wyraźny stukot wydobywający się z silnika. Byłem 2 razu u mechanika ale dowiedziałem się tylko "nie wiemy co" i "trzeba jeździć i się przyzwyczaić" ... pełen profesjonalizm Przejeździłem tak 2 miesiące ale teraz zaczął być coraz głośniejszy i w parkingu podziemnym to już był porażka. Kilka dni temu przejechałem ok 10 km gdy nagle silnik zgasł gdy stałem na światłach. Po zapaleniu od razu gasł. Spróbowałem kilka razy bez efektu więc odpaliłem go z wciśniętym gazem. Dało się ruszyć ale trzęsawka była ostra, a moc malucha. Dojechałem do następnych świateł i dalej nie trzymał obrotów (po puszczeniu gazu gasł). Pojechałem dalej, zapalił się check engine (w końcu się zorientował, że jeden tłok nie pracuje). Potem już trzymał obroty ale trudno to było nazwać przyjemną jazdą. Jak już podjeżdżałem pod pracę słychać było pisk jakiegoś paska (od alternatora?) ale może to przez te drgania. Dodatkowo stukot był już masakryczne głośny (zbliżony do odgłosu gdy nie ma oleju). Przez całą drogę co ok minutę przez kilka sekund migał check engine (nie wiem co ma do tego immobilizer ) Droga powrotna wyglądała podobnie tyle, że w połowie znowu zgasł i nie chciał odpalić a jak już odpalił słychać było odgłosy łamanego plastiku (do tej pory nie wiem co to mogło być ale silnik chciał wyskoczyć przez maskę). W akcie desperacji podjechałem do ASO no i się zaczęło Koleś obejrzał i stwierdził, że rozpadła się świeca i to jej szczątki tak nawalają. Chcieli mnie naciągnąć na rozbieranie silnika = 1000zł + "na pewno padła cewka" = 700zł cewka + 200 wymiana czyli był bym biedniejszy o 2 kafle Szczęśliwie przypomniałem im, że to ONI wymieniali świece pół roku temu na oryginalne opla więc muszą to zrobić w ramach gwarancji. Koleś się zmieszał i powiedział, że zadzwoni jak będą wiedzieć co to dokładnie (była 9 rano) Koło 14 koleś zadzwonił, że to jednak cewka i jak zamontowali nową to nie ma żadnych stuków i pracuje równo jak nowy. Potem o 16 zadzwonił, że podłączyli moją starą cewkę i też pracuje ok więc nie będą wymieniać bo po co. Na kompie wyszło tylko "przerwanie pracy czwartego cylindra" (przynajmniej tak twierdzili) Przy odbiorze stwierdzili, że nie wiedzą co to było Efekt taki, że zapłaciłem 120 zeta za podłączenie pod kompa (świeca była w ramach gwarancji) i samochód pracował jak nowy... ale tylko przez 1,5 dnia (ok 70km) Dzisiaj wracałem z pracy i znowu mi zgasł. Po odpaleniu efekt ten sam - trzeba było dać gazu i trzęsie poniżej 2000 obrotów - (znów czuć, że pracuje na 3 gary). Różnica jest taka, że nie ma stukotu - pracuje normalnie (trochę nierówno ale bez jednego tłoka to raczej normalne ) Co chwila migał check engine ale ani razu nie zapalił się na stałe. Do aso nie planuje jechać więc zostają mi 2 opcje albo pojechać do jakiegoś "speca" żeby mi wymienił cewkę - koło 300zeta + robocizna (bo wydaje się być to uzasadnione skoro samo przełożenie i włożenie z powrotem na chwilę pomogło) albo pojechać żeby sam zobaczył co to jest (tylko istnieje ryzyko naciągnięcia na spore koszta bo generalnie nie znam się kompletnie ) bo ten immobilizer mnie zastanawia (ale nie rozumiem jaki mógłby mieć wpływ na przerwanie pracy jednego tłoka) Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim? Swoją drogą słyszałem, że astry zaliczają autodestrukcję przy 100k km ... pierwszy pad zaliczyła przy 99940, a drugi dzisiejszy przy 100015 więc coś w tym jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 . Przez całą drogę co ok minutę przez kilka sekund migał check engine (nie wiem co ma do tego immobilizerZczytaj kody usterek.Swoją drogą słyszałem, że astry zaliczają autodestrukcję przy 100k km ... pierwszy pad zaliczyła przy 99940, a drugi dzisiejszy przy 100015 więc coś w tym jestNie słuchaj bzdur.Poczytaj więcej na forum o "check engine"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 fakt, trochę mi się pomieszało, od immobilizera jest migający kluczyk, a w moim przypadku to "awaria grożąca uszkodzeniem katalizatora" ... jakoś mnie to nie pociesza W poniedziałek podjadę podłączyć na kompa i zobaczę czy są jakieś błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 migajaca kontrolka to immo a nie katalizator nie masz filtra czasteczek stalych   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152494 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 od immobilizera jest migający kluczyk,Dokładnie.a w moim przypadku to "awaria grożąca uszkodzeniem katalizatora"Check engine", to nie tylko kontrola emisji spalin.Poczytaj jeszcze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 aspius jestes pewnien ?? jak pamietam to w 2,6 mi migala kontrolka silnika a nie z kluczem przy problemach z immo a ten juz ten sam typ instalacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 U mnie jest dokładnie tak jak napisałem. Jak wyjmę kość immo i odpalam, to miga samochód z kluczykiem, a nie check.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 no ja teraz juz nie sprawdze bo auto rozbabrane do polowy czlowiek sie uczy cale zycie nowych rzeczy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2009 Musisz uwierzyć na słowo. Dzisiaj spożyłem tylko dwa piwa, więc wiem co mówię.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-152480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rufporsche Opublikowano 12 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2010 Panowie - ja Was chyba przebiję Jakiś czas temu kupiłem (tzn. mój tata) Astrę II 2003 rocznik prosto z salonu (silnik 1,6 8V). Pojeżdziliśmy nią 30 kilka tysięcy km i się zaczął problem z zapalającym się czujnikiem czystości spalin. T był początek. Żarła około 0,8 l oleju na 1000 km (w instrukcji podają max 1 l co jest chyba troszkę chore) Później przestawał palić jeden gar, zdarzyło się też, że zgasła i nie chciała odpalić. Po chyba ośmiu wizytach w serwisie i wymianie wszystkiego co związane z tym czujnikiem (na szczęście jeszcze na gwarancji) samochód został zabrany do naprawy na.... 2 miesiące. Okazało się, że w fabryce został źle dopasowany pierścień na tłoku... Po naprawie oleju jadłą tyle co nic i wszystko już było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22112-migaj%C4%85cy-check-engine-praca-na-3-gary-astra-g-16-16v/#findComment-48368 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.