Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dizel1982

Witam.

 

W poniedziałek znalazłem chwilkę i założyłem wreszcie ten centralny zamek do astry F. Zajęło mi to 10 godzin ale nie ważne. Do rzeczy. Otóż posiadam zwykłą centralkę marki tesor, taka malutka, 6 kabli: czerwony, czarny, niebieski, zielony, biały, brazowy ... Czy da radę zrobić aby szedł impuls na kierunkowskazy? Czy do tego musi być jakaś specjalna centralka która taki impuls podaje? Tak myślałem żeby podłączyć zielony lub niebieski pod kierunki bo chyba to jest tak że gdy przekręcam kluczyk w zamku to wtedy musi na silowniki być podawany jakiś prąd że sie otwierają i tak wykombinowałem że ten sam prąd mogłby iść na kierunki co powodowalo by ich mrugnięcie. Jak myślicie, wykonalne jest cos takiego czy muszę kupić jakąś centralkę która oferuje taką funkcje. Moja nawet niema pilota, jest zwykła na kluczyk. Czekam na rady i propozycje.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/
Udostępnij na innych stronach

Masz alarm? Jak masz to możesz spróbować połączyć centralkę centralnego z alarmem zwykle centralny jest sterowany minusami. Jak nie masz to pozostaje spróbować polączyć ze światłami przekaźnik który wymusza zamknięcie/otwarcie wszystkich siłowników, ale i to jest raczej nie wskazane bo centralka pewnie nie jest przystosowana do dodatkowego obciążenia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/#findComment-150966
Udostępnij na innych stronach

Gość dizel1982

Tak kolego, mam alarm. Możesz mi wyjaśnić jak mam dokładnie z tym alarmem zrobić? Czy centralka powinna mieć jakieś podlączenie do centralnego czy robie to jakoś inaczej. A teraz pytanie, jak sprawdzić czy zamek jest sterowny plusem czy minusem? Czy za to odpowiadają te 2 kabelki biały i brązowy? Bo mam 2 siłowniki master z czego jeden jest połączony z centralką prawidłowo tzn brązowy z brązowym w centralce a biały z białym w centralce natomiast drugi przy takim podłączeniu nie działał tzn siłowniki zaczynały skakać i podłaczyłem odwrotnie tzn biały z brązowym w centralce natomiast brązowy z białym w centralce i wszystko działa. Jeśli zaś za sterowanie odpowiada ten czarny kabel to tak, jest on podłączony do masy zatem jest sterowanie minusem. Tylko teraz jak to zrobić żeby dzialało z alarmem? Podłączam poprostu mase do masy w centralce i już?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/#findComment-150781
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam

 

Również mam podobny problem jak kolega tylko że mam centralkę i mam osobny kabel do podłączenia pod kierunkowskazy. Moje pytanie brzmi gdzie najlepiej go podłączyć, chciałem go podłączyć zaraz przy włączniku świateł awaryjnych ale to już odpada bo nie bedzie działać, najlepiej by było podłączyć przy przełączniku od kierunkowskazów przy kierownicy ale tam idzie zbyt duzo kabli i boje się że moge cos tam namieszać.

Także ma ktoś jakiś pomysł? :placze:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/#findComment-150750
Udostępnij na innych stronach

tak biały i brązowy służy do sterowania otwieraniem i zamykaniem najłatwiej to sprawdzić dotykajac jakiejs śruby w aucie. Wydaje mi się że wszystkie kable odchodzące od centralki powinny byc podlączone z tymi samymi kolorami kabli od siłowników, obejrzyj centralke od alarmu ew najdz w necie schemat albo wyslij @ do producenta żeby Ci udostępnił ja podłączyłem w ten sposób centralny do alarmu firmy FOX

 

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 17:35 ]

jeszcze raz bo niapisałem troszq chaotycznie masz dwa wolne kable od centralnego biały i brązowy reakcja zamka powinna byc jak dotkniesz do masy - jeden zamyka drugi otwiera. Z centralki od alarmu tez pewnie bedzie kilka wolnych kabli w tym dwa od centralnego dlatego jest potrzewbny schemat. Centralki od alarmow sa zwykle na tyle uniwersalne ze moga sterowac zamkiem plusami i minusami i czasami podłączenie centralnego wymaga dodatkowych czynności. Ja montowałem kilka centralnych i za kazdym razem było sterowanie minusem.

 

[ Dodano: Sob Lip 25, 2009 17:39 ]

do kolegi sasquach69 przywitaj sie w odpowiednim dziale :placze: co do twojego problemu to nie jestem elektrykiem ale wydaje mi się że awaryjne to najodpowiedniejsze miejsce

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/#findComment-150721
Udostępnij na innych stronach

Gość dizel1982

Dzięki kolego za pomoc. Jutro może przyjrzę się tej centralce i spróbuje coś wykombinować. Może znajdę coś w internecie. Wiem tylko że alarm jest firmy Silicon. Muszę poszukać w papierach to może znajdę gdzieś jakąś dokumentacje do tego albo chociaż typ centralki. Alarm nie jest nowy bo był montowany przez ASO gdy był kupowany samochód czyli w 1998r ale centralka ma sterowanie centralnym. Wiem to bo rok temu rozkodowały mi sie piloty i byłem w serwisie tych alarmów żeby to zakodowali i zapytałem przy okazji czy do tej centralki da się podłaczyć zamek to powiedzieli że nie będzie z tym najmniejszego problemu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22230-centraly-zamek-impuls-na-kierunkowskazy/#findComment-150715
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności