Skocz do zawartości

temperatura załanczania małych i dużych obrotów wentylatorów


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie natury technicznej. Podczas używania klimy wentylatory działają prawidłowo najpierw małe potem duże obroty wentylatora. Natomiast podczas jazdy bez klimy temperatura mi w korkach podchodzi do ok.100st.C i załanczają się małe obroty wentylatora problem polega na tym że podczas jazdy pod góre (duże podjazdy) staje samochodem gasze silnik i temperatura bardzo szybko wzrasta to jest zrozumiałe bo pompa nie daje obiegu .Ale wtym momencie powinny załonczyć się oba wentulatory na pełnym ciągu. a NIE NA MAŁYCH OBROTACH LUB JAK JEST POWYŻEJ OK. 105ST.C TO WOGLE. I wywala płyn zbiorniczkiem I musze odpalić na chwile silnik pompa zakręci temp. schodzi na 100 załanczają się wentylatory na małe obroty.I temperatura schodzi do normalnej pomimo zgaszenia silnika. Uszczelka pod głowicą jest wporządku ilość płynu ijakość oleju również. A by odciąć spekulacje. Walniety przekażnik na wentylator że niedaje tych wyższych obrotów czy czujnik temp.z chłodnicy na wentylator przekłamuje podając niższą temp.

 

Witam.

Niesprawdzałem czy napewno są małe czy tylko duże obroty ale umnie też mam problem z wentylatorami.

Więc tak jak silnik zimny oporność czujnika wynosi ok 1,7 do 1,9kom .

Jak silnik posiada temperature na wskażniku 100stC to oporność czujnika wynosi ok 220 do 250ohm. Jak się wyjmie z czujnika złącze i zewrze to wentylatory działaja na pełnych obrotach ale przy tej opornosci się nie włączają . Teraz niewiem czy tylko styki w złączu są zabrudzone bo czujnik nowy (stary przeciekał - oporności takie same) czy problem ze przekaznikami.Może w niedziele z tym powalcze .

Pozdr

 

Czujnik górny 2 pinowy daje impuls na wentylatory w zakresie temp.100-105st.c natomiast 3 pinowy ma DWA ZAKRESY tem. 100-105 : 115-120. czyli wynika że obroty niższe załanczają się w temp.100-105 ; natomiast wyższe przy temp.115-120 jak wytrzymają węże. nurtuje mnie jeszcze tylko to że jak klima potrzebuje jeszcze bardziej schłodzić to załancza jeden wentylator (od strony pasażera) na wyższe obroty ,natomiast drugi (od strony kierowcy) dalej buja sie na obrotach niższych. Niestety nie wiem też czy przy temp.115 oba wejdą na wyższe obroty czy tylko jeden.

 

Witam.

A gdzie masz trzypinowy?

Ten obok (jeden pin) podaje temperature tylko na wskaznik , dwupinowy steruje wentylatorami. W tym modelu jest ponoć tak , że wolne obroty są robione w ten sposób ,że wentylatory są połączone szeregowo i wtedy kręca się wolniej .Jak trzeba szybciej to są łaczone równolegle .

Pozdr.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności