Skocz do zawartości

Kontrolka chek a obroty?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiem po zczytaniu błędów że mam uszkodzony zawór EGR w oplu corsie 1,0 12V z 1999 roku przebieg 181000 tyś.

Do tej pory kontrolka zapalała się tylko podczas gwałtownego przyspieszania i czyć to było odrazu jak silnik się dławi.

Teraz mam odwrotność kontrolka zapala się na wolnych obrotach i raz obroty spadają(ale silnik nie gaśnie)a raz rosną.Podczas jazdy też jest odczuwalne dławienie się silnika ale ujęcie i dodanie gazu normuje sytuację.

Mam więc pytanie czy to tylko uszkodzenie EGR-a powoduje ten objaw czy jeszcze jest coś prosto mówiąc walnięte.

Proszę o odpowiedź.Dziękuję. :placze:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odłącz wtyczkę od egr.

Jesli nic się nie zmieni, to dodaj do paliwa środka, do czyszczenia paliwa i wtrysków.

Sprawdź iskry na świecach.

Rozumiem, że innych kodów usterek nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150609
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać że przy zczytywaniu błędów komputer pokazał tylko raz bład przepływomierza i sondy ale po skasowaniu i przejechaniu samochodem paru kilometrów i ponownym odczycie był tylko EGR.Wnioskuje z tego że jeżeli jest uszkodzony EGR to przepływomierz i sonda też mają prawo pokazać błędne odczyty.Chyba że się mylę to proszę o poprawke.

Co do paliwa to też myślałem o jakimś denaturacie aby dolać do zbiornika ponieważ kilka razy zatankowałem na stacji a potem się dowiedziałem o tym że mają kombinowane paliwo i gdzieś od tego czasu zaczoł silnik wariować.I jeszcze jedno jak długo można tak jeździć z uszkodzonym EGR-em?Dzięki za odpowiedzi. :placze:

A i jeszcze jedno podczas jazdy przy płynnym zmniejszaniu prędkości czuć jak szarpie autem tak jakby silnik miał nierówną prace i po chwili zapala się chek po ponownym dodaniu gazu gaśnie kontrolka i auto jedzie normalnie.

Myślę że dość jasno to opisałem. :placze:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150607
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wnioskuje z tego że jeżeli jest uszkodzony EGR to przepływomierz i sonda też mają prawo pokazać błędne odczyty.

To zależy czy zepsuty egr jest otwarty, czy zamkniety.

Co do paliwa to też myślałem o jakimś denaturacie aby dolać do zbiornika ponieważ kilka razy zatankowałem na stacji a potem się dowiedziałem o tym że mają kombinowane paliwo

Zapomnij o komunistycznych wynalazkach.

Zakup czarne STP, do wtryskiwaczy i paliwa.

jak długo można tak jeździć z uszkodzonym EGR-em?

Lepiej nie jeździć, bo po co męczyć silnik i własną głowę?

Albo spróbuj wyczyścić i rozruszać, albo inny sprawny, albo zaślepić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150574
Udostępnij na innych stronach

Ok do paliwa kupie to co proponujesz.Zawór czyściłem jakiś miesiąc temu i chodzi lekko a był zawalony nagarem.Co do zaślepienia w tym silniku to słyszałem że zwiększa się spalanie i coś tam nie tak.A zaślepić można tylko połowe bo reszta to woda.

Szukam jakiejś używki sprawnej ale kszyczą 300zł to już wole nowego za 400zł i z gwarancją.Za używke mogę dać max 150zł.

Dzięki za odpowiedzi i może jeszcze coś tu wleci.Pozdrawiam. :placze:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150562
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam.

Wiem po zczytaniu błędów że mam uszkodzony zawór EGR w oplu corsie 1,0 12V z 1999 roku przebieg 181000 tyś.

Do tej pory kontrolka zapalała się tylko podczas gwałtownego przyspieszania i czyć to było odrazu jak silnik się dławi.

Teraz mam odwrotność kontrolka zapala się na wolnych obrotach i raz obroty spadają(ale silnik nie gaśnie)a raz rosną.Podczas jazdy też jest odczuwalne dławienie się silnika ale ujęcie i dodanie gazu normuje sytuację.

Mam więc pytanie czy to tylko uszkodzenie EGR-a powoduje ten objaw czy jeszcze jest coś prosto mówiąc walnięte.

Proszę o odpowiedź.Dziękuję. :shock:

Mam takie samo auto i taki sam problem do dzis mialem. Samochód sie dławil, obroty "skakały", check engine swiecił się początkowo przy gwałtownym dodawaniu gazu, z czasem zapalil sie na stałe. Rano, na zimnym silniku to wogóle była huśtawka obrotów. Po podlączeniu na komputer okazalo sie, ze to EGR. Podobnie jak u ciebie mialem równiez kilka innych blędów. Jezdziłem jednak z tym kilka miesiecy. Samochód strasznie się meczyl a ja razem z nim.

 

W koncu dałem do naprawy. Za wyczyszczenie zaworu EGR i skasowanie błędów zapłaciłem 160 zl. Nie pomogło. W trakcie diagnozy pojawił sie jeszcze bład przepływomierza. Dzis wymieniłem na inny, używany. Bingo ! Samochód odżył. Jezdzi bardzo ładnie. Dzis przejechałem 130 km i jestem zadowolony.

 

Tak więc przypuszczam, ze i w twoim przypadku moze to być przepływomierz. Najlepiej przeczyść EGR i zobacz czy to pomoze.

 

Ogólnie rzecz ujmując elektronika to słaba strona naszych opli dlatego zastanów sie nad kupnem inferfejsu (czyli tak zwanego komputera). Kosztuje jakies 120 zl. Ja juz byłem 2 razy u mechanika. Za kazdym razem placilem po 40 zl. Jakbym wcześniej sprawdził ile to cudo kosztuje to bym sobie sam naprawił samochód.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150481
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Dziś odpaliłem silnik i zapaliła mi się kontrolka chek silnik podczas jazdy strasznie szarpie przy ujmowaniu i dodawaniu gazu.

Obroty silnika na postoju wzrosły i pływają.

Zawór EGR wykręciłem sprawdziłem i pracuje poprawnie.

Czy to może być wina przepływomierza.

Błedy jak zczytywałem pokazywał EGR,przepływomierz.

Proszę o wmiare szybką odpowiedź.

Oczekuje w tym momencie na VAG-a aby skontrolować ponownie błędy i je wykasować.

 

[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 18:39 ]

Witam ponownie.

Dziś odpaliłem silnik i zapaliła mi się kontrolka chek silnik podczas jazdy strasznie szarpie przy ujmowaniu i dodawaniu gazu.

Obroty silnika na postoju wzrosły i pływają.

Zawór EGR wykręciłem sprawdziłem i pracuje poprawnie.

Czy to może być wina przepływomierza.

Błedy jak zczytywałem pokazywał EGR,przepływomierz.

Proszę o wmiare szybką odpowiedź.

Oczekuje w tym momencie na VAG-a aby skontrolować ponownie błędy i je wykasować.

Mam jeszcze pytanie czy przyczyną tych obrotów może być silnik krokowy?

Po wypięciu wtyczki z niego nie ma żadnej reakcji.

Samochodem nie można płynnie przyspieszyć czuć tylko szarpanie.

Czy można ten silniczek naprawić?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-146807
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności