Gość dzac4 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam. Wiem po zczytaniu błędów że mam uszkodzony zawór EGR w oplu corsie 1,0 12V z 1999 roku przebieg 181000 tyś. Do tej pory kontrolka zapalała się tylko podczas gwałtownego przyspieszania i czyć to było odrazu jak silnik się dławi. Teraz mam odwrotność kontrolka zapala się na wolnych obrotach i raz obroty spadają(ale silnik nie gaśnie)a raz rosną.Podczas jazdy też jest odczuwalne dławienie się silnika ale ujęcie i dodanie gazu normuje sytuację. Mam więc pytanie czy to tylko uszkodzenie EGR-a powoduje ten objaw czy jeszcze jest coś prosto mówiąc walnięte. Proszę o odpowiedź.Dziękuję.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Odłącz wtyczkę od egr. Jesli nic się nie zmieni, to dodaj do paliwa środka, do czyszczenia paliwa i wtrysków. Sprawdź iskry na świecach. Rozumiem, że innych kodów usterek nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Muszę przyznać że przy zczytywaniu błędów komputer pokazał tylko raz bład przepływomierza i sondy ale po skasowaniu i przejechaniu samochodem paru kilometrów i ponownym odczycie był tylko EGR.Wnioskuje z tego że jeżeli jest uszkodzony EGR to przepływomierz i sonda też mają prawo pokazać błędne odczyty.Chyba że się mylę to proszę o poprawke. Co do paliwa to też myślałem o jakimś denaturacie aby dolać do zbiornika ponieważ kilka razy zatankowałem na stacji a potem się dowiedziałem o tym że mają kombinowane paliwo i gdzieś od tego czasu zaczoł silnik wariować.I jeszcze jedno jak długo można tak jeździć z uszkodzonym EGR-em?Dzięki za odpowiedzi. A i jeszcze jedno podczas jazdy przy płynnym zmniejszaniu prędkości czuć jak szarpie autem tak jakby silnik miał nierówną prace i po chwili zapala się chek po ponownym dodaniu gazu gaśnie kontrolka i auto jedzie normalnie. Myślę że dość jasno to opisałem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Wnioskuje z tego że jeżeli jest uszkodzony EGR to przepływomierz i sonda też mają prawo pokazać błędne odczyty.To zależy czy zepsuty egr jest otwarty, czy zamkniety.Co do paliwa to też myślałem o jakimś denaturacie aby dolać do zbiornika ponieważ kilka razy zatankowałem na stacji a potem się dowiedziałem o tym że mają kombinowane paliwoZapomnij o komunistycznych wynalazkach.Zakup czarne STP, do wtryskiwaczy i paliwa. jak długo można tak jeździć z uszkodzonym EGR-em?Lepiej nie jeździć, bo po co męczyć silnik i własną głowę?Albo spróbuj wyczyścić i rozruszać, albo inny sprawny, albo zaślepić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150574 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Ok do paliwa kupie to co proponujesz.Zawór czyściłem jakiś miesiąc temu i chodzi lekko a był zawalony nagarem.Co do zaślepienia w tym silniku to słyszałem że zwiększa się spalanie i coś tam nie tak.A zaślepić można tylko połowe bo reszta to woda. Szukam jakiejś używki sprawnej ale kszyczą 300zł to już wole nowego za 400zł i z gwarancją.Za używke mogę dać max 150zł. Dzięki za odpowiedzi i może jeszcze coś tu wleci.Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 .A zaślepić można tylko połowe bo reszta to woda.Nie rozumiem, jaka woda?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Przy tym silniku przez ten zawór przechodzi też płyn chłodniczy czyli połowe można zaślepić tam gdzie są spaliny a obieg płynu zostawić.Teraz chyba rozumiesz?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Witam. Wiem po zczytaniu błędów że mam uszkodzony zawór EGR w oplu corsie 1,0 12V z 1999 roku przebieg 181000 tyś. Do tej pory kontrolka zapalała się tylko podczas gwałtownego przyspieszania i czyć to było odrazu jak silnik się dławi. Teraz mam odwrotność kontrolka zapala się na wolnych obrotach i raz obroty spadają(ale silnik nie gaśnie)a raz rosną.Podczas jazdy też jest odczuwalne dławienie się silnika ale ujęcie i dodanie gazu normuje sytuację. Mam więc pytanie czy to tylko uszkodzenie EGR-a powoduje ten objaw czy jeszcze jest coś prosto mówiąc walnięte. Proszę o odpowiedź.Dziękuję. Mam takie samo auto i taki sam problem do dzis mialem. Samochód sie dławil, obroty "skakały", check engine swiecił się początkowo przy gwałtownym dodawaniu gazu, z czasem zapalil sie na stałe. Rano, na zimnym silniku to wogóle była huśtawka obrotów. Po podlączeniu na komputer okazalo sie, ze to EGR. Podobnie jak u ciebie mialem równiez kilka innych blędów. Jezdziłem jednak z tym kilka miesiecy. Samochód strasznie się meczyl a ja razem z nim. W koncu dałem do naprawy. Za wyczyszczenie zaworu EGR i skasowanie błędów zapłaciłem 160 zl. Nie pomogło. W trakcie diagnozy pojawił sie jeszcze bład przepływomierza. Dzis wymieniłem na inny, używany. Bingo ! Samochód odżył. Jezdzi bardzo ładnie. Dzis przejechałem 130 km i jestem zadowolony. Tak więc przypuszczam, ze i w twoim przypadku moze to być przepływomierz. Najlepiej przeczyść EGR i zobacz czy to pomoze. Ogólnie rzecz ujmując elektronika to słaba strona naszych opli dlatego zastanów sie nad kupnem inferfejsu (czyli tak zwanego komputera). Kosztuje jakies 120 zl. Ja juz byłem 2 razy u mechanika. Za kazdym razem placilem po 40 zl. Jakbym wcześniej sprawdził ile to cudo kosztuje to bym sobie sam naprawił samochód.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-150481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzac4 Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2009 Witam ponownie. Dziś odpaliłem silnik i zapaliła mi się kontrolka chek silnik podczas jazdy strasznie szarpie przy ujmowaniu i dodawaniu gazu. Obroty silnika na postoju wzrosły i pływają. Zawór EGR wykręciłem sprawdziłem i pracuje poprawnie. Czy to może być wina przepływomierza. Błedy jak zczytywałem pokazywał EGR,przepływomierz. Proszę o wmiare szybką odpowiedź. Oczekuje w tym momencie na VAG-a aby skontrolować ponownie błędy i je wykasować. [ Dodano: Pią Sie 14, 2009 18:39 ] Witam ponownie. Dziś odpaliłem silnik i zapaliła mi się kontrolka chek silnik podczas jazdy strasznie szarpie przy ujmowaniu i dodawaniu gazu. Obroty silnika na postoju wzrosły i pływają. Zawór EGR wykręciłem sprawdziłem i pracuje poprawnie. Czy to może być wina przepływomierza. Błedy jak zczytywałem pokazywał EGR,przepływomierz. Proszę o wmiare szybką odpowiedź. Oczekuje w tym momencie na VAG-a aby skontrolować ponownie błędy i je wykasować. Mam jeszcze pytanie czy przyczyną tych obrotów może być silnik krokowy?Po wypięciu wtyczki z niego nie ma żadnej reakcji. Samochodem nie można płynnie przyspieszyć czuć tylko szarpanie. Czy można ten silniczek naprawić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22320-kontrolka-chek-a-obroty/#findComment-146807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.