Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Mam taki ogromny pisk (modulowany) podczas jazy, że aż wstyd. Rozbierałem przeglądałem - tarcze i klocki jak nowe zacisk odkręcałem, klocków nie wyjmowałem nie wiem jak się do tego zabrać! Hałas objawia się w czasie jazdy, cichnie w czasie hamowania (do zaniku), problem w tym że nie potrafię zlokalizować które to koło? Mam wrażenie, że tył a to z takiego powodu, że jeśli bardzo lekko podciągnę hamulec ręczny muzyka świerszcza ustaje (nie podpowiadać abym jeździł na ręcznym) - czy to wskazywałoby na tył? Pisk mogę obudzić podczas jazdy robiąc test łosia. Dwa lata jeżdżę asterką i wcześniej nic podobnego się nie pojawiało, dziś rozbieram u mechanika tył i przeczyszczę zaciski - może pomoże?! A może to inna przyczyna, rzeknijcie słówko.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Skoro auto u mechanika, to niem ma sensu kombinować jaka jest tego przyczyna. Napisz co było. Może ktoś z tego skorzysta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150184 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Mechanik niestety pojęcia nie ma co to może być, porozbierane zaciski wszystko OK! Czytając gdzieś na forum o zapieczeniu zacisków lub "umolnym" ich działaniu sam umyłem wszystko w nafcie wysuszyłem i zasmarowałem smarem syntetycznym zgodnie z jakąś instrukcją konserwacji układy hamulcowego, miałem takowy smar zupełnie do innych celów. Przejechałem 20 km i jest cisza. Mechanik polecił wymienić, cylinderek zaciski, klocki, tarczę! Dodam, że tarcza jak nowa próg 0,3 mm, klocki minimalnie zużyte - 2 lata działało wszystko bardzo cicho i sprawnie. Napiszę co się dzieje po dłuższej jeździe, a jeszcze jedno mam wrażenie że po testach, hamowanie, łosiowania, jak dotykam (naprawdę) to obudowa zacisku jest letnia a wcześniej jak dobrze pamiętam była gorąca! Może to sugestia a le liczę na pozytywny skutek mycia i smarowania (oczywiście nie klocków i tarczy).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150133 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 jedna tarcze czy komplet ?? jak jedna to juz bym u niego nawet kol nie napompowal a tak na boku klocki piszcza z dwoch podstawowych powodow niska cena i jakosc albo nie zostaly posmarowane pasta miedziana przy montazu (od strony cylinderka) ponoc dziala ale ja u siebie nie stosowalem a najczesciej jest to wlasnie zapieczony cylinderek i nie odbija jak powinien   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 skoro Mechanik niestety pojęcia nie ma co to może być, porozbierane zaciski wszystko OK! to po kiego? - Mechanik polecił wymienić, cylinderek zaciski, klocki, tarczę!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Wszystko OK na oko a piszczenie było! Napisałem, że tarcze i reszta jak nowe "niestety" tarcze i reszta oryginalne GM nie podróba i 2 lata działało idealnie! Widać taki mechanik (akurat taki znalazł się pod ręką), uważał, że jak wymieni wszystko na nowe to będzie cacy! Napiszę więcej czy zadziałało przemycie prowadnic w zacisku (gumeczki osłonowe OK no może ten biały smar który tam znalazłem był ostry, jakieś gródki) wymieniłem smar na nowy i po przejechaniu około 20 km jest cisza ale aby być pewnym muszę zaliczyć trasę. A co do smaru miedzianego, znalazłem na forum informację aby przy kontrolkach (elektryka) w kole nie stosować - przewodzi prąd! Smar na bazie miedzi, w kontakcie z częściami aluminiowymi, zwiększa skłonność do zjawiska korozji elektrochemicznej, na styku obu metali. Miedź ma bowiem potencjał elektrochemiczny +0,34 V, a aluminium -1,67 V, co sumarycznie daje różnicę potencjałów 2,01 V. Powoduje to powstanie mini ogniwa elektrycznego, które szczególnie w środowisku wody z solę (spełnia ona rolę elektrolitu) przyspiesza wspomniane zjawisko. Mówiłem o przewidywanych problemach wynikających z tego zjawiska wiele lat temu, dlatego z satysfakcją przyjąłem informację techniczną i firmy TRW Automotive, przestrzegającą przed używaniem smarów na bazie miedzi, z tego powodu. tu dokument http://chomikuj.pl/belfermarek/Astra   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150050 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 ehh nie przy kontrolce smarowac tylko delikatnie klocek od strony cylinderka piaste tez sie nim smaruje zeby kolo sie nie zapieklo do niej robie tak od lat i nic sie nie dzialo ani z ABS ani z TC ani z czujnikiem klockow   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-150013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 5 dni w podróży i cisza! Potwierdzam, że piszczenie układu hamulcowego w czasie jazdy (nie hamowania) spowodowane było dysfunkcją zacisku - umycie, przesmarowanie właściwym smarem zacisku dało pozytywny skutek! Jeśli jest potrzeba mogę zrobić opis całej operacji konserwacji zacisku z rysynkami. Zastosowanie smaru miedziowego, nie ja neguję tylko fizyka i jakiś tam znawca (może on coś tam przeinacza), nie można łączyć miedzi z aluminium ale jeśli ktoś tak lubi to jego sprawa - faktycznie między piastę a tarczę można dać, ale i grafitowy sobie poradzi (grafitowy też przewodzi ale inny ma potencjał elektryczny).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22380-hamulce-koncert-wkurzonych-%C5%9Bwierszczy/#findComment-149085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.