Skocz do zawartości

Problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich serdecznie.

 

Dziś wieczorkiem jeździłem trochę i nagle podskoczyły obroty do 2000 przytrzymało i trzyma ruszyłem do przodu i puściłem na luz znów 850 po chwili podskoczyło do 3000 i check zaczął się palić zgasiłem silnik , zmieniam na gaz i check znikną lecz zaczął gasnąc na gazie czasami trzymał obroty na luzie lecz delikatnie falował a po przełączeniu na benzynę obroty wzrastały i czasami przy stałej prędkości zapalił się check i po chwili znikał ma ktoś może pomysł? niestety jest to silnik z przepustnica pod kolektorem.Kable nowe świece nowe.jestem bezradny co robić? :roll::beer:

 

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 01:39 ]

Witam zwarłem 5 i 6 pin i wyszło 10 mrugnięć/5 mrugnięć czyli kod chyba 0105

 

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 01:51 ]

Doczytałem sie ze ten błąd to

Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP co to może znaczyć? :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam pojeździłem dłużej z tym błędem i okazuje się ze podczas dnia lub z rana odpala na dotyk jeździ jest ok ale wieczorem lub przy dłużej jeździe zaczyna wywalać check na gazie gaśnie i im dłużej jeżdżę tym jest słabszy ,a na benzynie jest za dnia i rano ok a wieczorem lub po dłużej jeździe podskakują obroty najpierwej nie winnie do 1500 a później im dłużej jeżdżę tym wyższe obroty rekord to 4200rpm

 

Zamieszczam filmik z czytania checka może ktoś mnie poprawi?:

 

[ Dodano: Sob Sie 01, 2009 01:16 ]

A to nie jest kod 0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego

Błyski były tak 10/5/10/5-----10=0---5=5---10=0----5=5

Od czego zacząć w wozie może to być tps,silniczek krokowy? coś co wpływa tez na gas.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149406
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tak wiem wyczyścić korkowiec przepustnice tps.Ale dziś sprawdziłem szczelność i znalazłem kilka walniętych przewodów wymienione są już ale dalej nie tak. Chodzi tak jak wyżej czyli bez zmian lecz zauważyłem że kiedy zaczyna wariować coś syczy wziąłem wodę i zacząłem poszukiwanie,zacząłem chlapać i znalazłem oczywistą rzecz połączenie przepustnicy z kolektorem spora długa dziura kiedy ją zatkałem palcem obroty wróciły i chodził stabilnie oblałem wodą i nic nie syczało jutro czyszczę wszystko i zmieniam gumę i dam znać co i jak.Aby inni nie pisali głupich postów i nie zaśmiecali forum .Jestem pozytywnej myśli :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149089
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Teraz wstyd się przyznać ze mam praktyki w oplu :) ale młody nie doświadczony :) ten stres bo prawko od niedawna gaśnie itp. wiadomo co i jak :)

 

[ Dodano: Pon Sie 03, 2009 01:12 ]

Teraz już wiem czemu mi gasł na gazie a na benzynie obroty wysoko wzrastały ponieważ dziura byłą w dolocie za przepustnicą rura przepustnica<-->kolektor i na gazie dawało za dużo powietrza a tps nie reagował i nie dawał info do gazu że coś się dzieje z dodawaniem gazu ,a na benzynie ragowało to na zasadzie otwarcia przepustnicy w łączniku dziura i zasysa więcej powietrza z tego wyższe obroty a przepustnica stała w bezruchu .

 

[ Dodano: Nie Sie 16, 2009 17:27 ]

Witam zrobiłem trochę km po wymianie łącznika elastycznego między przepustnicą a kolektorem jest ok to była przyczyna oto kilka fotek z prac. ;/

 

1.najpierw pierwszy rzut rozpoznawczy:

Dołączona grafika

2.Ściągamy osłonę "ecotec" i rozłączamy klemę od aku ,odłączamy podciśnienia od kolektora a dokładnie jej górnej części rozłączamy łącznik elastyczny między kolektorem a przepustnicą i ok ostatnia sprawa odkręcamy śrubki na łączeniu kolektora z dolną częścią przy okazji możemy wyczyścić krokowiec i przepustnicę:

Dołączona grafika

3.Oto cały winowajca:

Dołączona grafika

Na koniec wszystko składamy i słuchamy czy jest ok jeżeli nic nie syczy itp.to jest ok. Kto che mieć pewnosć i dokładnie zrobione bo np. opaska źle się zacisła czy coś a my tego nie słyszymy to można zrobić tz. próbę wodną.Ja ja zrobiłem i było ok.

 

4.Filmik jak chodzi silniczek nic prócz sprężarki od klimy nie syczy:

 

Ceny części :

wszystkie części były oryginalne "GM" kupione we Wrocławiu

-Uszczelka pod górną część kolektora ssącego uwaga inna średnica niż w astrach f 16v i tigrach.-20zł

-Łącznik elastyczny między przepustnica a kolektorem-169zł

Części kupione w serwisie ze względu na czas miałem niedługo wyjeżdżać.

W razie info an ten temat PW lub pisać w poście

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149086
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności