Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam wszystkich serdecznie. Dziś wieczorkiem jeździłem trochę i nagle podskoczyły obroty do 2000 przytrzymało i trzyma ruszyłem do przodu i puściłem na luz znów 850 po chwili podskoczyło do 3000 i check zaczął się palić zgasiłem silnik , zmieniam na gaz i check znikną lecz zaczął gasnąc na gazie czasami trzymał obroty na luzie lecz delikatnie falował a po przełączeniu na benzynę obroty wzrastały i czasami przy stałej prędkości zapalił się check i po chwili znikał ma ktoś może pomysł? niestety jest to silnik z przepustnica pod kolektorem.Kable nowe świece nowe.jestem bezradny co robić? [ Dodano: Czw Lip 30, 2009 01:39 ] Witam zwarłem 5 i 6 pin i wyszło 10 mrugnięć/5 mrugnięć czyli kod chyba 0105 [ Dodano: Czw Lip 30, 2009 01:51 ] Doczytałem sie ze ten błąd to Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP co to może znaczyć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 odczytaj kody jeszcze raz i sprawdz na liscie kodow bo 10 mrugnięć/5 mrugnięć to raczej nie 0105   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam pojeździłem dłużej z tym błędem i okazuje się ze podczas dnia lub z rana odpala na dotyk jeździ jest ok ale wieczorem lub przy dłużej jeździe zaczyna wywalać check na gazie gaśnie i im dłużej jeżdżę tym jest słabszy ,a na benzynie jest za dnia i rano ok a wieczorem lub po dłużej jeździe podskakują obroty najpierwej nie winnie do 1500 a później im dłużej jeżdżę tym wyższe obroty rekord to 4200rpm Zamieszczam filmik z czytania checka może ktoś mnie poprawi?: [ Dodano: Sob Sie 01, 2009 01:16 ] A to nie jest kod 0505 Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Błyski były tak 10/5/10/5-----10=0---5=5---10=0----5=5 Od czego zacząć w wozie może to być tps,silniczek krokowy? coś co wpływa tez na gas.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 1 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2009 masz liste kodow i co one oznaczaja za oboroty biegu jalowego odpowiada krokowy wiec chyba wiesz od czego zaczac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149393 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Tak wiem wyczyścić korkowiec przepustnice tps.Ale dziś sprawdziłem szczelność i znalazłem kilka walniętych przewodów wymienione są już ale dalej nie tak. Chodzi tak jak wyżej czyli bez zmian lecz zauważyłem że kiedy zaczyna wariować coś syczy wziąłem wodę i zacząłem poszukiwanie,zacząłem chlapać i znalazłem oczywistą rzecz połączenie przepustnicy z kolektorem spora długa dziura kiedy ją zatkałem palcem obroty wróciły i chodził stabilnie oblałem wodą i nic nie syczało jutro czyszczę wszystko i zmieniam gumę i dam znać co i jak.Aby inni nie pisali głupich postów i nie zaśmiecali forum .Jestem pozytywnej myśli   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 no jak masz dziurawy dolot to nie ma co sie dziwic ze wariuje bo dostaje lewe powietrze takie rzeczy sie sprawdza na samym poczatku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149088 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Teraz wstyd się przyznać ze mam praktyki w oplu ale młody nie doświadczony ten stres bo prawko od niedawna gaśnie itp. wiadomo co i jak [ Dodano: Pon Sie 03, 2009 01:12 ] Teraz już wiem czemu mi gasł na gazie a na benzynie obroty wysoko wzrastały ponieważ dziura byłą w dolocie za przepustnicą rura przepustnica<-->kolektor i na gazie dawało za dużo powietrza a tps nie reagował i nie dawał info do gazu że coś się dzieje z dodawaniem gazu ,a na benzynie ragowało to na zasadzie otwarcia przepustnicy w łączniku dziura i zasysa więcej powietrza z tego wyższe obroty a przepustnica stała w bezruchu . [ Dodano: Nie Sie 16, 2009 17:27 ] Witam zrobiłem trochę km po wymianie łącznika elastycznego między przepustnicą a kolektorem jest ok to była przyczyna oto kilka fotek z prac. 1.najpierw pierwszy rzut rozpoznawczy: 2.Ściągamy osłonę "ecotec" i rozłączamy klemę od aku ,odłączamy podciśnienia od kolektora a dokładnie jej górnej części rozłączamy łącznik elastyczny między kolektorem a przepustnicą i ok ostatnia sprawa odkręcamy śrubki na łączeniu kolektora z dolną częścią przy okazji możemy wyczyścić krokowiec i przepustnicę: 3.Oto cały winowajca: Na koniec wszystko składamy i słuchamy czy jest ok jeżeli nic nie syczy itp.to jest ok. Kto che mieć pewnosć i dokładnie zrobione bo np. opaska źle się zacisła czy coś a my tego nie słyszymy to można zrobić tz. próbę wodną.Ja ja zrobiłem i było ok. 4.Filmik jak chodzi silniczek nic prócz sprężarki od klimy nie syczy: Ceny części : wszystkie części były oryginalne "GM" kupione we Wrocławiu -Uszczelka pod górną część kolektora ssącego uwaga inna średnica niż w astrach f 16v i tigrach.-20zł -Łącznik elastyczny między przepustnica a kolektorem-169zł Części kupione w serwisie ze względu na czas miałem niedługo wyjeżdżać. W razie info an ten temat PW lub pisać w poście   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22427-problem-z-obrotami/#findComment-149086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.