Gość adam_gdansk Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Witam, w poniedziałek wybieram się do warsztatu odstawić swoją Astrę. Do zrobienia są dwie rzeczy, pierwsza to rozrząd a druga to wymiana uszczelniaczy zaworowych które są najprawdopodobniej przyczyną, że mi Astra niesamowicie pali olej. Wydaje mi się nawet jakby było coraz gorzej, coraz więcej mi ubywa oleju a ubywa go naprawdę dużo. Wystarczy, ze przejadę się 50 km i mam suchy bagnet. Piszę do Was bo dzwoniłem do warsztatu i opisałem problem, facet powiedział, że przy wymianie uszczelniaczy warto by zdjąć głowice i zrobić planowanie - cokolwiek to oznacza. I teraz pytanie, czy to prawda z tym planowaniem głowicy? Domyślam się że to konkretnie powiększy koszta, czy nie próbują mnie przypadkiem naciąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Hm, skoro pali Ci tyle oleju to nie sądzę żeby wystarczyła wymiana uszczelniaczy. Panowanie głowicy to po prostu równanie jej powierzchni, zalecane przy każdym zdjęciu głowicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-149707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Jeśli wymieniałby uszczelniacze zaworów (o ile je masz na myśli) ściągając głowicę - to tak, planowanie jest normalną czynnością po której gwarantowana jest prawidłowa przylgnia głowicy do bloku. Takie ubytki prędzej powiązałbym ze sporym wyciekiem jakimś uszczelnieniem (uszczelka miski, uszczelniacze wału) lub ew. brakiem pierścieni - ale tu pozostawiałbyś za sobą zaje-fajne kłęby dymu i odczuwałbyś problemy z silnikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-149706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam_gdansk Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Kompresja jest bardzo dobra bo była sprawdzana niedawno. Objawy właśnie wskazują na uszczelniacze. Przy odpalaniu nic nie kopci, w pierwszych przejechanych metrach też nic. Dopiero po tym jak silnik trochę popracuje to zaczyna dymić. Czyli tak jak mi mój znajomy który mierzył kompresje, przy odpalaniu ani na początku nie pali bo olej nie doszedł jeszcze do tych uszczelniaczy, dopiero po jakimś czasie kiedy już tam dojdzie zaczyna być palony. Najbardziej mi dymkiem puści jak rozgrzany silnik zgaszę i odpalę za dwie minuty. Jeżeli autko stoi kilka godzin to cały olej ścieknie do miski i jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-149705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 przy odpalaniu ani na początku nie pali bo olej nie doszedł jeszcze do tych uszczelniaczy tak sobie tego nie tłumacz - olej u góry jest już w moment po odpaleniu, inaczej jeśli by nie dochodził - góra nie maiła by smarowania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-149703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam_gdansk Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 No i już wszystko jasne. Po zdjęciu głowicy okazało się, że silnik był nieźle przegrzany Cylindry w fatalnym stanie - nierówności wyczuwalne pod palcem, rysy od uszkodzonych pierścieni, wszędzie pełno oleju, był po prostu wszędzie. Zdecydowałem się na kapitalny remont silnika, chyba to jednak pewniejsze wyjście niż montaż innego. Będzie mnie to kosztować koło 2000 zł., ale w zamian mam silnik na dotarciu, praktycznie jak z salonu. Dzięki Wam wszystkim za dobre rady, dobrze że ten mechanik radził mi żeby zdjąć głowicę bo to według niego to wcale nie są uszczelniacze zaworów tylko coś poważniejszego - no i miał rację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-148449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 no i miał rację.bo jest inaczej jak się silnik słyszy a inaczej jak się coś opisuje powodzenia i daj znać jak już będzie auto na chodzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22433-wymiana-uszczelniaczy-zaworowych/#findComment-148446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.