Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki właśnie problem. Zaczęło sie do tego , że szyby zaczęły parować pomimo , że obieg wewnętrzny był wyłączony.

Postanowiłem się do tego dobrać i to zrobiłem. Okazało się , że silniczek bardzo kiepsko kręci.

Miernikiem zmierzyłem napięcie w kostce przy odłączonym silniczku i było jak należy ~12V. Po podpięciu kostki do silniczka , ten zadziałał a kiedy "poczuł" opór napięcie w kostce zmieniło się na 7~8V.

Rozebrałem więc cały mechanizm i dostałem się do samego silniczka. Wszystko wraz z silniczkiem kręciło się leciutko bez zacięć.

Rozebrałem nawet sam silniczek myśląc , że może szczotki się skończyły albo się spalił. Ale wszystko jest ok.

Teraz jest tak , że kilka razy zadziała tak jak trzeba i przestaje działać. Napięcie w kostce z 8V nie zmienia się na 12V i to moim zdaniem jest przyczyna.

Czy tym nieszczęsnym silniczkiem steruje jakiś komputer czy coś? Bo w obudowie silniczka nie ma żadnej elektroniki.

 

Tak w ogóle to juz mnie wkurza ten samochód. Ten głupi silniczek szwankuje , wariuje moduł układu chłodzenia / klimatyzacji , poza tym muli na wolnych obrotach ...

Tak wyżalić się chciałem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22435-silniczek-klapki-obiegu-wewn%C4%99trznego-posu%C5%82-si%C4%99/
Udostępnij na innych stronach

Gość vincencique

Jacek wyluzuj !

U mnie dokładnie to samo.

Bywa, ze klapka sie przesunie od razu, bywa ze np po 10 minutach od wlaczenia przycisku, a bywa ze wcale (dzis dziadostwo mi sie nie wlaczylo).

Na oko wyglada ze to zalezne od temperatury, jakby gdzies cos blokowalo.

Szczerze mowiac nie mam czasu by sie do tego dobrac i pewnie nie rozwiaze naszego problemu - chcialem tylko dolaczyc sie do tego 'zalu' :(

Jakby ktos z was rozwiazal ten problem - chetnie poczytam o jego dokonaniach. Moze to jakas banalna sprawa.

 

Nie no luz. Ale wkurza mnie , że psują sie takie rzeczy , które popsuc się nie powinny.

 

Na innym forum dowiedziałem się , że trzeba wymienić ten silniczek i koniec. Najlepiej kupic nowy i po sprawie. Najczęściej padają te BEHRa , jeżeli takowy masz to najprawdopodobniej czeka Cie wymiana.

 

Już zabieram się za szukanie tego dziadostwa.

 

Gość Anonymous

Witam,ja tez mam silniczek do wymiany oczywiscie BEHR, wydatek rzedu 300zl. Na allegro go niema, a DELPHI urzywka 60zl. Dziwne ze tam kilka zebatek , silniczek i tak drogo.

 

Ja proponuje wymienic gdyz sam z tym walczylem sporo czsau,rozbierałem czyscilem wkleilem w silniczku magnes bo sie ruszal.Czasem to działało czasem acinało sie az w koncu spalil sie.Kupilem nowy BEHR ZA 109 zł z wysylka na alledrogo,teraz tez jest u Stachowiaka 115 zł nowka.Uzywki nie polecam bo za chwile moze byc tez nie do uzytku.pzdr

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności