Gość Anonymous Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam, Mam dosyć dziwny problem. Vectra B, 1.6 16V z 96r. X16XEL +LPG Od jakiegoś czasu na gazie mi szarpał jak mocniej przyciskałem pedał. Jak się okazało parownik zamarza. Temperatura silnika na desce po przejechaniu ok. 20km (do pracy w jedna strone) dochodziła pod 100*C, ale dopiero przy zwalnianiu, staniu w korku.. na trasie góra 95*C. Przy jeździe na benzynie 90*C się trzyma na trasie, ale w korkach wzrasta do ok. 95*C. Największy problem zobaczyłem jak auto stoi na włączonym silniku na luzie to temperatura cholernie rośnie i śmiało ma zapędy żeby wchodzić na czerwone pole. Płyn w zbiorniczku wyrównawczym mam. Po przejechaniu tych 20km poziom płynu jest identyczny, ale jakbym chciał odkręcić korek to płyn rośnie pod sam korek.. i nie idzie odkręcać. Znajomy twierdził, że z parownikiem może być takie coś.. że jest zapowietrzony układ. Tak więc na właczonym silniku odczepił górny przewód wodny od parownika i poczekał aż płyn zacznie lecieć i wtedy go założył spowrotem. Co dziwne parownik dostawał temperaturę i był jak należy gorący ale i temperatura silnika wtedy gwałtownie wzrosła. Potem jak wyłaczyłem zapłon i trochę silnik ostygł.. Parownik znowu zimny - nie grzał. Na chwile obecną gaz nie działa w ogóle. Przy przełączaniu na LPG silnik gaśnie.. pedał gazu mozna wciskać w podłogę - zero reakcji. Tak jakby gaz wcale nie leciał. Mam parownik Lovato. http://allegro.pl/item701621502_mini_kit_lovato_rge92_reduktor_zawor_tylko220pln.html Zauważyłem że na tym niebieskim plastiku obok plusa i minusa są takie uszkodzenia mechaniczne.. taki uszczerbek - dziurka. Podczas pracy silnika wtedy jeszcze na gazie coś tak jakby się z tego sączyło. Po przyjeździe do domu, auto wstawiłem do garażu od razu. Potem poszedłem jeszcze do auta to śmierdziało gazem Nie będe się bawił w zestawy naprawcze i na dniach wymienię parownik, ze względu właśnie na ten uszczerbek przy tym zasilaniu. Czy wystarczy, że wykręcę stary i zamontuję nowy? Obejdzie sie bez wizyty u gazownika? Wydaje się prostą rzeczą ale wolę się upewnić. Ale pozostaje mi sprawa tej wysokiej temperatury. Od czego tu zacząć sprawdzanie? Nie mam majątku na wydanie dlatego wzbraniam się przed odwiedzaniem kolejno mechaników, gazowników ponieważ zdaję sobie sprawę, że zanim zlokalizują właściwy problem to "poradzą" wymienić kilka rzeczy wcześniej.. niekoniecznie potrzebnych. Aby przejeździć do następnej wypłaty To i się coś więcej wymieni.. ale na tą chwile na pierwszy ogień leci reduktor Trochę długo ale chciałem dokładnie opisać problem i moje obserwacje. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22605-wysoka-temperatura-silnika-na-luzie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość luki13231323 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Odnośnie temperatury,to może dmuchawa Ci niechodzi,bo u mnie w takiej samej vectrze,jak dojdę do 100 stopni to od razu dołącza się ta " dmuchawa " i temperatura spada w oczach. A jeżeli chodzi o gaz,to niewiem,ale sprawdź filterki gazu,może masz już zużyte bo jak jak miałem zużyte to dawałem pedał w podłoge na 2 i przy 60 już odcinało a dzień puźniej silnik już wariował na gazie.Sprawdź w jakim stanie są,kiedy je wymieniałeś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22605-wysoka-temperatura-silnika-na-luzie/#findComment-148108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GmsMetallica Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Czy wystarczy, że wykręcę stary i zamontuję nowy? Obejdzie sie bez wizyty u gazownika? nie bo trzeba owy parownik ustawic [ Dodano: Wto Paź 13, 2009 20:54 ] Przy jeździe na benzynie 90*C się trzyma na trasie, ale w korkach wzrasta do ok. 95*C. czy na gazie miales tak samo czy wiatrak sie wlacza po tym jak termostat otworzy sie i temp nie spada tzn osiagnie okolice 100*C Temperatura silnika na desce po przejechaniu ok. 20km (do pracy w jedna strone) dochodziła pod 100*C, ale dopiero przy zwalnianiu, staniu w korku.. na trasie góra 95*C. czyli jak zwalniasz bo jest korek i jak stoisz to temp rosnie czyli sprawdz czyjnik od wentylatora, bezpieczniki itp bo moze a raczej sie nie wlacza, i sprawdz na krotko czy ruszy Zbędne usunąłem/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22605-wysoka-temperatura-silnika-na-luzie/#findComment-135047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.