Gość ursus Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2009 Witam. Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka CE w czasie jazdy. Po dojechaniu do domu sprawdziłem kod i jest to jak w tytule, kod 35 - silnik krokowy, niewłaściwa liczba kroków. W między czasie zanim dojechałem zgasiłem i ponownie zapaliłem silnik, kontrolka nie zapaliła się ponowie. Muszę jednak na dniach jeszcze sporo tym samochodem przejechać, więc asekuracyjnie pytam się co i jak może mnie ewentualnie zaskoczyć. Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem opisanym w tym temacie http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=34725&start=9#301996 Wolne obroty od dłuższego czasu za wolne to u mnie nie są, praktycznie non stop są podkręcone i lubią czasem pofalować. Po ostatnim zabiegu czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego auto znacznie lepiej się zbiera jednak problem z wolnymi obrotami pozostaje wciąż. Praktycznie ciągle są one dość wysokie, nawet jak silnik jest porządnie rozgrzany. Spadam najczęściej po chwili gdy samochód się zatrzyma, ale potem znów w czasie jazdy utrzymuję się na wyższych obrotach. I teraz: 1. Czy w razie większej usterki silnik krokowego mogę mieć unieruchomiony samochód bądź bardzo utrudnioną jazdę czy tylko kwestią będą wysokie wolne obroty? 2. Czy poprawność działania silnika krokowego można jakoś sprawdzić, czy pozostaje tylko kupno i wymiana na nowy ewentualnie czy mogę zrobić z nim coś jeszcze oprócz samego czyszczenia aby działał jak należy? (od tego czyszczenia minęło prawie dwa tygodnie, w tym czasie samochód sporo przejechał bez problemowo). Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 przerabiałem to niedawno. po czszczeniu przepustnicy obroty na rozgrzanym silniku utrzymywały sie na poziomie 1000. jak chwile postałem przed brama to mi sie zapalił check, po odczytaniu bledów: silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków. problemem okazało sie to ze po czyszczeniu zapomniałem podlaczyc wężyka od kolektora dolotowego ( dokladnie to on jest chyba mocowany za przepustnica) do tej czarnej puszki nad przepustnica. silnik krokowy zamykał sie na maxa a i tak lewe powietrze dostawało sie tym wezem. po podlaczeniu musiałem odlaczyc aku na pol godzinki i wsio oki. sprawdz czy nie masz tych przewodów popękanych lub nieszczelnych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-147474 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Posprawdzałem i wszystko u mnie jest podłączone i wygląda na szczelne. Zresztą jak do tej pory ten błąd ponownie mi się nie wyświetlił. Zapytam jeszcze raz, czy silnik krokowy można jakoś sprawdzić czy tylko wymiana i wtedy dopiero widać ewentualne efekty? Mi ciągle utrzymują się wysokie obroty silnika, które spadają dopiero jak samochód się zatrzyma. W dodatku jak silnik jest zimny po krótkiej jeździe na luzie dość mocno falują, później gdy silnik się rozgrzeje już tylko utrzymują się wysokie. Czy za to odpowiedzialny może być tylko silnik krokowy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Proponuję sprawdzić napięcie na kablu do silniczka krokowego na włączonym zapłonie. Jest 4 pinowy? to pomiędzy A+B i C+D. Jeśli ok to moze wykręcić i spróbować zatkać "za silniczek" otwór i zobaczyc co się dzieje....jeśli pracuje ok tzn ze silniczek nie domyka po prostu. A objawy wyglądaja mi trochę na "obce powietrze"...może oring uszczelnienia silniczka zawinął się przy zakładaniu po czyszczeniu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 cygar, dzięki, posprawdzam to ale czy możesz mi jeszcze napisać, którędy może dostawać się to lewe powietrze, które może powodować takie objawy tak jakoś szczegółowiej...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Możliwości jest naprawde wiele, trzeba skontrolować czy podłączone są wszystkie wężyki podciśnienia i czy nie są dziurawe, masz gaz? czasami przepuszcza dorabiana przez gazowników uszczelka pod mikser gazu we wtrysku... Proponuję też sprawdzić filtr powietrza lub go wymienić jeśli strary...No i dolot pomiędzy filtrem a wtryskiem-ten karbowany wąż gumowy lubi pękać i czasem tamtędy zasysa. Powodzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Tak, mam gaz. Dzięki za rady. Będę sprawdzał wszystko i dam znać jak efekty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145814 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 a za kazdym razem w trakcie jazdy masz podwyższone obroty??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Tak, ciągle są wysokie. Jak wrzucę na luz to opadną dopiero jak samochód się zatrzyma. [ Dodano: Pią Sie 21, 2009 17:18 ] No i pod warunkiem że silnik jest już rozgrzany ale też chyba nie zawsze, choć tego nie jestem pewien bo nie stoję też zawsze odpowiednio długo (opadają dopiero po chwili).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-145647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Witam! Mam podobny problem z błędem 35 przy moim c16nz. Wszystko zaczęło się od czyszczenia przepustnicy, po jej złożeniu miałem problem z odpaleniem. Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu ale nie utrzymuje obrotów ok 500rpm i po paru sekundach gaśnie. Krokowiec był podmieniany na sprawny - bez rezultatów, węże podciśnienia wydają się być szczelne. Proszę o pomoc Dla zainteresowanych historia mojego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22680-b%C5%82%C4%85d-35-astra-f-c14nz-92/#findComment-143833 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.