Skocz do zawartości

Błąd 35 Astra F C14NZ 92`


Gość ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dzisiaj zapaliła mi się kontrolka CE w czasie jazdy. Po dojechaniu do domu sprawdziłem kod i jest to jak w tytule, kod 35 - silnik krokowy, niewłaściwa liczba kroków. W między czasie zanim dojechałem zgasiłem i ponownie zapaliłem silnik, kontrolka nie zapaliła się ponowie. Muszę jednak na dniach jeszcze sporo tym samochodem przejechać, więc asekuracyjnie pytam się co i jak może mnie ewentualnie zaskoczyć.

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem opisanym w tym temacie http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=34725&start=9#301996

Wolne obroty od dłuższego czasu za wolne to u mnie nie są, praktycznie non stop są podkręcone i lubią czasem pofalować.

Po ostatnim zabiegu czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego auto znacznie lepiej się zbiera jednak problem z wolnymi obrotami pozostaje wciąż. Praktycznie ciągle są one dość wysokie, nawet jak silnik jest porządnie rozgrzany. Spadam najczęściej po chwili gdy samochód się zatrzyma, ale potem znów w czasie jazdy utrzymuję się na wyższych obrotach.

I teraz:

1. Czy w razie większej usterki silnik krokowego mogę mieć unieruchomiony samochód bądź bardzo utrudnioną jazdę czy tylko kwestią będą wysokie wolne obroty?

2. Czy poprawność działania silnika krokowego można jakoś sprawdzić, czy pozostaje tylko kupno i wymiana na nowy ewentualnie czy mogę zrobić z nim coś jeszcze oprócz samego czyszczenia aby działał jak należy? (od tego czyszczenia minęło prawie dwa tygodnie, w tym czasie samochód sporo przejechał bez problemowo).

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabiałem to niedawno. po czszczeniu przepustnicy obroty na rozgrzanym silniku utrzymywały sie na poziomie 1000. jak chwile postałem przed brama to mi sie zapalił check, po odczytaniu bledów: silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków. problemem okazało sie to ze po czyszczeniu zapomniałem podlaczyc wężyka od kolektora dolotowego ( dokladnie to on jest chyba mocowany za przepustnica) do tej czarnej puszki nad przepustnica. silnik krokowy zamykał sie na maxa a i tak lewe powietrze dostawało sie tym wezem. po podlaczeniu musiałem odlaczyc aku na pol godzinki i wsio oki. sprawdz czy nie masz tych przewodów popękanych lub nieszczelnych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Posprawdzałem i wszystko u mnie jest podłączone i wygląda na szczelne. Zresztą jak do tej pory ten błąd ponownie mi się nie wyświetlił. Zapytam jeszcze raz, czy silnik krokowy można jakoś sprawdzić czy tylko wymiana i wtedy dopiero widać ewentualne efekty? Mi ciągle utrzymują się wysokie obroty silnika, które spadają dopiero jak samochód się zatrzyma. W dodatku jak silnik jest zimny po krótkiej jeździe na luzie dość mocno falują, później gdy silnik się rozgrzeje już tylko utrzymują się wysokie. Czy za to odpowiedzialny może być tylko silnik krokowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić napięcie na kablu do silniczka krokowego na włączonym zapłonie. Jest 4 pinowy? to pomiędzy A+B i C+D. Jeśli ok to moze wykręcić i spróbować zatkać "za silniczek" otwór i zobaczyc co się dzieje....jeśli pracuje ok tzn ze silniczek nie domyka po prostu. A objawy wyglądaja mi trochę na "obce powietrze"...może oring uszczelnienia silniczka zawinął się przy zakładaniu po czyszczeniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cygar, dzięki, posprawdzam to ale czy możesz mi jeszcze napisać, którędy może dostawać się to lewe powietrze, które może powodować takie objawy tak jakoś szczegółowiej...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwości jest naprawde wiele, trzeba skontrolować czy podłączone są wszystkie wężyki podciśnienia i czy nie są dziurawe, masz gaz? czasami przepuszcza dorabiana przez gazowników uszczelka pod mikser gazu we wtrysku...

Proponuję też sprawdzić filtr powietrza lub go wymienić jeśli strary...No i dolot pomiędzy filtrem a wtryskiem-ten karbowany wąż gumowy lubi pękać i czasem tamtędy zasysa. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ciągle są wysokie. Jak wrzucę na luz to opadną dopiero jak samochód się zatrzyma.

 

[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 17:18 ]

No i pod warunkiem że silnik jest już rozgrzany ale też chyba nie zawsze, choć tego nie jestem pewien bo nie stoję też zawsze odpowiednio długo (opadają dopiero po chwili).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Mam podobny problem z błędem 35 przy moim c16nz. Wszystko zaczęło się od czyszczenia przepustnicy, po jej złożeniu miałem problem z odpaleniem. Odpalił dopiero po wciśnięciu gazu ale nie utrzymuje obrotów ok 500rpm i po paru sekundach gaśnie. Krokowiec był podmieniany na sprawny - bez rezultatów, węże podciśnienia wydają się być szczelne.

Proszę o pomoc

 

 

Dla zainteresowanych historia mojego problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności