Skocz do zawartości

Kolizyjnośc silnika C14NZ


Rekomendowane odpowiedzi

Gość rssilver
Niestety, z tego co mi wiadomo to TAK. Większe silniki 8V były bezkolizyjne

 

To ciekawe, w poczytnej gazecie Auto Swiat pisali ze silniki 8V sa bezkolizyjne, z tego co pamietam to cos bylo o oplach, jak znajde jeszcze te gazete to zrobie skan.

Znalazlem , fotka z gazety Motor (myslalem ze Auto Swiat).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341260
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś posiadałem Kadetta z silnikiem C14NZ i przeskoczył mi pasek o 3 ząbki. Silnik stracił moc ale dojechałem do mechanika 120 km i nic się nie stało. Znajomy miał Astrę z silnikiem C14NZ i przy zerwaniu paska zawory się powyginały, więc odpowiedz jest niejednoznaczna.

Mój samochodzik był z roku 91 a ta Astra z '97. Może to było przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341259
Udostępnij na innych stronach

C12NZ, C14NZ i 18E są silnikami kolizyjnymi. Nie zawsze musi to oznaczać spotkania zaworów z tłokami, ale przy tych silnikach jest to bardzo prawdopodobne. Pozostałe silniki 8V, z tego co mi wiadomo, w kadecie/corsie są bezkolizyjne. Podejrzewam, że analogicznie X12SZ i X14SZ też są kolizyjne(to następcy C12 i C14NZ).

 

Co do tego przeskoczenia paska to mogłeś po prostu mieć szczęście i pasek przeskoczył tak, że zawory i tak nie miały jak się spotkać z tłokami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341251
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czyli 8v astra c14nz kolizyjna. Wczesniej ludzie sie wypowiadali ,ze bezkolizyjna, przecież to taka sama budowa silnika ,tylko wieksza pojemnosc, wiec aby napewno?

 

 

ps. sam ma c14nz i przydala by sie taka wiadomosc

 

nie pisz jednym zdaniem i zwracaj uwagę na ortografię/zibi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341208
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

CHESTER, kilka razy czytałem, że w tym silniku doszło do spotkania trzeciego stopnia, a gdyby był bezkolizyjny to nie byłoby takiej możliwości.

Masz rację, że budowa jest taka sama, ale im mniejsza pojemność, tym mniejsza komora spalania, a zawory nie mogą się otwierać zbyt płytko.

Też czytałem, że pękł komuś pasek i nic się nie stało, ale może po prostu rozrząd stanął tak, że zawory nie były bardzo wychylone. Ogólnie to takie "spotkania w tych silnikach nie są raczej tak destrukcyjne jak w 16V czy dieslach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341192
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

powiemjedno niezaleznie czy silnik jest kolizyjny czy nie...

nie warto oszczedzac na wymianie paska rozrzadu tak czy owak ten pasek zmienisz a jak ci strzeli podczas jazdy to bedziesz mial wieksze koszty z tytulu holowania...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341187
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności