Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Czy silnik C14NZ jest silnikiem kolizyjnym w przypadku zerwania paska rozrządu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Niestety, z tego co mi wiadomo to TAK. Większe silniki 8V były bezkolizyjne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341265 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rssilver Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Niestety, z tego co mi wiadomo to TAK. Większe silniki 8V były bezkolizyjne To ciekawe, w poczytnej gazecie Auto Swiat pisali ze silniki 8V sa bezkolizyjne, z tego co pamietam to cos bylo o oplach, jak znajde jeszcze te gazete to zrobie skan. Znalazlem , fotka z gazety Motor (myslalem ze Auto Swiat).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gines Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Kiedyś posiadałem Kadetta z silnikiem C14NZ i przeskoczył mi pasek o 3 ząbki. Silnik stracił moc ale dojechałem do mechanika 120 km i nic się nie stało. Znajomy miał Astrę z silnikiem C14NZ i przy zerwaniu paska zawory się powyginały, więc odpowiedz jest niejednoznaczna. Mój samochodzik był z roku 91 a ta Astra z '97. Może to było przyczyną?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cursor Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 C12NZ, C14NZ i 18E są silnikami kolizyjnymi. Nie zawsze musi to oznaczać spotkania zaworów z tłokami, ale przy tych silnikach jest to bardzo prawdopodobne. Pozostałe silniki 8V, z tego co mi wiadomo, w kadecie/corsie są bezkolizyjne. Podejrzewam, że analogicznie X12SZ i X14SZ też są kolizyjne(to następcy C12 i C14NZ). Co do tego przeskoczenia paska to mogłeś po prostu mieć szczęście i pasek przeskoczył tak, że zawory i tak nie miały jak się spotkać z tłokami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 rssilver, nie sądzisz, że w tych gazetach za bardzo uogólniają?? 8V tak, ale od pojemności 1,6 w zwyrz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Czyli 8v astra c14nz kolizyjna. Wczesniej ludzie sie wypowiadali ,ze bezkolizyjna, przecież to taka sama budowa silnika ,tylko wieksza pojemnosc, wiec aby napewno? ps. sam ma c14nz i przydala by sie taka wiadomosc nie pisz jednym zdaniem i zwracaj uwagę na ortografię/zibi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 koledzy a czy w astrze G z 2002r silnik Z16 SE jest bezkolizyjny czy nie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 CHESTER, kilka razy czytałem, że w tym silniku doszło do spotkania trzeciego stopnia, a gdyby był bezkolizyjny to nie byłoby takiej możliwości. Masz rację, że budowa jest taka sama, ale im mniejsza pojemność, tym mniejsza komora spalania, a zawory nie mogą się otwierać zbyt płytko. Też czytałem, że pękł komuś pasek i nic się nie stało, ale może po prostu rozrząd stanął tak, że zawory nie były bardzo wychylone. Ogólnie to takie "spotkania w tych silnikach nie są raczej tak destrukcyjne jak w 16V czy dieslach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 powiemjedno niezaleznie czy silnik jest kolizyjny czy nie... nie warto oszczedzac na wymianie paska rozrzadu tak czy owak ten pasek zmienisz a jak ci strzeli podczas jazdy to bedziesz mial wieksze koszty z tytulu holowania... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2274-kolizyjno%C5%9Bc-silnika-c14nz/#findComment-341187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.