Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Problemem są bardzo wysokie obroty na biegu jałowym, niezależnie od temperatury silnika. Na benzynie i na gazie te same objawy, może na gazie troszeczke lepiej. Wykluczone usterki: potencjometr przepustnicy, czujnik ciśnienia w kolektorze, silniczek krokowy-nowy, sonda lambda-wymieniona pół roku temu, podciśnienia-niby sprawdzone i ok..."lewe powietrze" też w sumie posprawdzane...kończą się pomysły. Na bp nie wyskakują błędy, na gazie-te związane z lambdą: 13,44,45. Inne objawy: po dołożeniu konkretnie gazu i przytrzymaniu (na biegu jałowym) silnikiem zaczyna szarpać, po dodaniu gazu podczas jazdy pierwsza reakcja to mulenie, brak mocy, czasem szarpnie i dopiero wejdzie na obroty. Proszę o jakieś sugestie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 witam kolego to może być filtr powietrza ,a szarpanie to: przewody WN. , świece no i proszę uprzejmie o przywitanie się tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1386   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Powitanie zrobione:-) Filtr odpada, jest nowy, zresztą cały dolot sprawdzony i jest ok. Świece ok, wymienione dopiero co i iskra jest... kable bez przebić...może jeszcze spróbuję zamienić je na chwilę na inne żeby ostatecznie je wykluczyć...ale obroty to nie ich sprawka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 cygar, gdyby udało Ci się rozwiązać ten problem to napisz, chętnie się dowiem co było przyczyną bo sam walczę z tą samą usterką i jak na razie bezskutecznie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 jeśli wykluczymy silniczek krokowy to tak sobie myślę czy ktoś prócz ciebie tam nie grzebał i nie przełożył tej zawleczki na lince by podnieść obroty Powitanie zrobione:-)dzięki ci serdeczne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145791 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Ha! Panowie....zrobione....chodzi jak żyleta. Jednak krokowiec, ale nie była to prosta sprawa. Więc tak: prostą metodą -zatykanie palcem otworu, który normalnie zatyka silnik krokowy udało się ustalić że to jednak on się nie domyka, choć jest nowy. Dlaczego? Podobno pracuje jedynie pół obrotu w przód i w tył, nie w całym zakresie jak myślałem, bo tak jest zaprogramowany sterownik. No i na dodatek rzekomo producenci losowo sprawdzają działanie swoich produktów i raz na jakiś czas można trafic na silniczek ze stozkiem schowanym głębiej niż ustawienie montażowe....no i wtedy mamy taki efekt permanentnego ssania Jak sobie z tym poradzić? Trzeba wykonać sekwencję: włączyć zapłon (silniczek zapracuje te pół obrotu), odpiąć od niego wtyczkę (żeby się nie cofnął), wyłączyć zapłon, podłączyć wtyczkę...włączyć zapłon.....itd aż do skutku (właściwego ustawienia). A szarpanie to po prostu efekt złego składu mieszanki....zadławiał się na tym ssaniu. Mam nadzieję że komuś się to przyda, Dzięki wszystkim i pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 chciałbym na poczatku zauważyc ze krokowiec reguluje tylko dawke powietrza, ecu na podstawie odczytu z czujnika tlenu odpowiednio reguluje czas wtrysku aby mieszanka była stechiometryczna, wiec krokowiec nie działa jak ssanie i przez to sie raczej motor dławic nie bedzie. kolejna sprawa to ze krokowiec pracuje w całym(lub prawie) zakresie obrotów, a nie o +/- pół obrotu. wyjatiem jest tutaj zapamietany błąd np. 35(badz inne które równiez wpływaja na jego prace a o których nie wiem). mozna wlaczyc na postoju np. 4 bieg i powoli puszczac sprzegło ( ecu cały czas otwiera ktokowca w celu skonpensowania obrotów), jeśli bedziemy puszczac odpowiednio długo to po wcisnieciu sprzegła obroty skacza na chwile do 3 - 4 tys. jak rozbierałem krokowca to mi ten bolec wyskoczył, złożyłem go, scisnałem maksymalnie i wkreciłem na miejsce. po odpaleniu obroty skoczyły ponad 4 tys. i po chwili sie unormowało. jak silni nie pracuje w całym zakresie to prawdopodobnie zapamietany jest jakis blad i wypada odlaczyć akumulator na kilkanaście minut. mi pomogło w silniku c14nz a x14nz to chyba praktycznie to samo jesli sie nie myle, jeśli tak to z góry przepraszam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Brzmi rozsądnie, ale w moim przypadku sie nie zgadza:-) Błędy były wykasowane, to elementarna sprawa, również jazda w celu "przyzwyczajenia" sterownika po ingerencji nie przyniosła rezultatu. Napisałem co pomogło na obroty, a tym samym szarpanie i dławienie ustało, silniczek śmiga...po co dorabiac kolejną teorię. A choroba chorobie nierówna....i nie zawsze działa logiczna teoria, nieraz potrzebny jest CUD:-) pozdrawiam jeszcze raz zaangażowanych i dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145669 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szupek Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 no nie bedziemy sie o taki głupstwa sprzeczac wazne ze sie problem rozwiazał. jak mi sie zapalalił check z bledem 35(tylko raz) to gdy wyciagnałem krokowca, przeczysciłem i wkreciłem na miejsce(scisniety) to obroty byly okolo 3,5 tys i nie chciały spasc. pomoglo dopiero adlaczenie akumulatora na kilkanascie minut. pozdrawiam!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Czyli i ja pójdę tym tropem.cygar, czyli rozumiem, że mogę sobie spokojnie palcem zatkać ten otwór w czasie pracy silnika?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22902-wysokie-ale-r%C3%B3wne-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym/#findComment-145648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.