Gość Anonymous Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Witam serdecznie! Mam Kadetta z silnikiem benzynowym 1,3 (bodajże NB) na gaźniku. Po przestoju w cieniu (chłodnym garażu) gdy kręcę kluczykiem słychać tylko rozrusznik - nie chwyta jakby paliwa nie dostawał - mogę kręcić do upadku akumulatora i nic. Gaźnik przeczyszczony i sprawdzony - zdaje się działać (samochód rozgrzany śmiga normalnie). A teraz ciekawostka - jeśli wystawię go na słońce i chwilkę postoi z otwartą maską zaczyna się akcja - po przekręcaniu kilkukrotnym najpierw jakby zaczął pobierać paliwo (przy wciśniętym pedale gazu i sprzęgła na maxa). Odpala się jak ciągnik rolniczy ze znanego dzwonka na telefon, popumka sobie trochę i gaśnie - i muszę cały czas mu trzymać gaz. Po męczeniu go w ten sposób po jakimś czasie (5-10min.) strzela z tłumika i jakby zaczynał łapać obroty. Po chwili odpala i rozgrzany chodzi normalnie. Dodam, że na ssaniu go nie odpalę. W sumie problem zaczął się, po 2-3 tygodniach jak przestał odpalać na ssaniu. Wymieniłem już świece, przewody zapłonowe oraz kopułkę aparatu zapłonowego, olej i filtr powietrza - wszystko nowe. Dwóch mechaników wymiękło. Jeden podejrzewał, że winę może mieć cewka zapłonu (że mogłaby niedomagać). Akumulator przy rozruchu pada po kilkunastu próbach (aku 55Ah 420A - roczny). Co sądzicie? Może ktoś miał podobny problem? Zapłon jest ustawiony - jeden z mechaników sprawdzał swoim takim dziwnym przyrządem a'la szuszarką. Cewkę w międzyczasie też sprawdziłem i działała - przy rozruchu zmierzyłem napięcie - ok. 10,7V. Czy jest możliwe, że winowajcą jest aparat zapłonowy? Wiem, że nie mam komputera. Gaźnik Pierburg 30/35 PDSI przeczyszczony. Możecie mi powiedzieć jak sprawdzić poprawnie iskrę na świecach (przy zimnym silniku)? Bo jak gdzieś przeczytałem napięcie jest transformowane z 12V na 30kV tak więc czuję przed tym respekt. Ktoś mówił mi, że w silnikach z komputerem podobne objawy powoduje czujnik temperatury. Oraz ostatnie pytanie. W instrukcji patrzałem, że na jednym z bezpieczników jest "Podgrzewanie gaźnika". Bezpiecznik jest cały. Może w tym tkwi problem? Może ma ktoś jakiś schemat? Przydałby się nawet łopatologiczny schemat przewodów od zapłonu - co z czym powinno być podłączone. Proszę o pomoc i dziękuję bardzo za podjęty trud! Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość R Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Cze ziomek. Pomóc to Ci nie pomogę, bo też dziś się zalogowałem i także dziś mam podobny problem. Samochód wieczorami nie chciał zapalić a dziś nie ruszył spod pracy.. Za dnia, w słońcu odpalał. Jak rozwiążę swój problem to powiem w czym rzecz. Przejrzyj inne tematy o nieodpalaniu Kadetta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-144069 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 jest możliwe, że winowajcą jest aparat zapłonowy?to jest możliwe tyle że piszesz że iskrę ma z tym gaźnikiem był problem na forum podawany bo koleś też miał kłopoty sądzę że tu problem może być właśnie ze ssaniem spróbuj starą metodę ręka na gaźnik a kolega niech kręci rozrusznikiem, jeśli ręka jest mokra to paliwo dostaje chociaż to powinno być widać że leci i próba odpalenia bez ssania właśnie lekko przysłonić ręką gaźnik tylko czy na pewno jest iskra ( warto przeczyścić aparat ) a teraz prośba do obu panów by przywitali się ładnie tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1458   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-144059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 29 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2009 to jest możliwe tyle że piszesz że iskrę ma Jak jest ciepły silnik to ma... Wygląda na to, że jak jest zimny to iskry nie ma... Sprawdzę to jeszcze... Jeśli chodzi o gaźnik to widać paliwo jak wcisnę gaz (pompka zrywu wpompowuje paliwo do komory gaźnika - widać to). Nawet jak poda mu się paliwo z góry to nie pali. Ale sprawdzę podanym przez Pana sposobem. "Na pycha" też nawet nie zajarzy. Zdaje mi się że brak iskry. Czyli wyjdzie na to że jak nie gaźnik to aparat? a teraz prośba do obu panów by przywitali się ładnie tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1458 Przepraszam Wiedziałem lecz zapomniałem Naprawiam błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-144048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 30 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2009 serafin_007, to by wskazywało na aparat a nie pamiętam czy u ciebie jest przerywacz bo jeśli tak to to będzie przyczyną (źle ustawiona przerwa)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-144014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 serafin_007, to by wskazywało na aparat a nie pamiętam czy u ciebie jest przerywacz bo jeśli tak to to będzie przyczyną (źle ustawiona przerwa) Panie Andrzeju (andrzej_m55)! Jest Pan boski! :-) Faktycznie - dzisiaj nabrałem odwagi (po sprawdzeniu na zimnym silniku braku iskry) wykręciłem aparat i rozkręciłem część aparatu zapłonowego pod kopułką - po obróceniu osi okazało się że przerywacz nie miał żadnej przerwy. Ustawiłem go z lekka... I Kadzio doznał reanimacji!! :-) Nie musiałem go nawet rozgrzewać - od razu gotowy rwać asfalt!! Nie wiem jak się Panu odwdzięczę - zaoszczędziłem mnóstwo kasy;D Ostatnie pytanie ode mnie - orientuje się Pan może ile powinna wynosić przerwa w przerywniku? bo zauważyłem że za duża też nie może być Z całego serca dziękuję!! Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-143855 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 ile powinna wynosić przerwa w przerywnikuw książkach jest 0,4 mm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-143854 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2009 andrzej_m55, Jeszcze raz bardzo dziękuję :-) Pozdrawiam i miłego dnia życzę :-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23145-kadett-13-nb-zimny-problem/#findComment-143837 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.