Skocz do zawartości

Ciekawy problem z kontrolką oleju - zapala się i gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Opel Astra F 1,6l rocznik 1996, instalacja LPG. W czasie jazdy podczas wykonywania skrętu przy dużej prędkości, przy wjeździe bądź zjeździe z dużego wzniesienia, a czasem przy gwałtownym zatrzymywaniu się, na krótką chwilę (1-2s) zapala się kontrolka ciśnienia oleju. Silnik pracuje normalnie w czasie zapalenia się tej kontrolki. Kontrolka gaśnie i wszystko wydaje się być w porządku.

 

Poziom oleju w silniku sprawdzony na bagnecie i jest w normie. Dla pewności dolano ok. szklanki oleju. Niestety sytuacja się nie zmieniła.

 

Z czym to może być związane? Jakie mogą się kryć za tym usterki? Możliwe, że jedynie czujnik ciśnienia oleju szwankuje?

 

Drugi problem jest z zapalaniem samochodu. Na zimnym silniku zwykle nie ma problemu. Samochód zapala na benzynie, po przygazówce przełącza się na LPG. Problem jest, kiedy trzeba zapalić rozgrzany silnik - trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, a kiedy auto w końcu zapali przez chwilę silnik chodzi nierówno i na bardzo niskich obrotach, po przygazówce i przełączeniu na gaz wszystko się stabilizuje. Czasem po zapaleniu ciepłego silnika autko zgaśnie, jeżeli szybko nie przełączę na gaz.

 

Może pompka paliwa? Z drugiej jednak strony, jeżeli w czasie jazdy przełączę się na benzynę, to nie ma problemu. Co prawda przez kilka sekund po przełączeniu obrotomierz trochę skacze w górę i w dół (+/- 100 obrotów), ale później jazda na benzynie jest już płynna.

 

Samochód dostałem niejako w spadku i niestety nie znam wszystkich danych. Instalacja gazowa zakładana była kilka lat temu. Kilka dni temu dla pewności zrobiłem regulację i wymieniłem filtr.

 

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23413-ciekawy-problem-z-kontrolk%C4%85-oleju-zapala-si%C4%99-i-ga%C5%9Bnie/
Udostępnij na innych stronach

soarq, poczytaj w tym temacie na temat kontrolki oleju http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=4359

Problem jest, kiedy trzeba zapalić rozgrzany silnik - trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem, a kiedy auto

w końcu zapali przez chwilę silnik chodzi nierówno i na bardzo niskich obrotach

może warto przebadać czujnik temp.do kompa

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności