Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Jestem tu nowy na forum :) i witam się ze wszystkimi użytkownikami tego autka.

Moja Corsa to wersja angielska, Merit-skrzynia 4-manual. Zakupiona za jedyne 400 funtów. Będzie służyło w mojej rodzinie jako drugie autko, a właściwie mojej żonie-dla niej to pierwsze autko. Moje to Ford Galaxy 1.9TD, 2003, 130KM.

Corsa miała strasznie szary(org.biały) i spłowiały lakier-był nieużywany dobrych kilka miesięcy(stał gdzieś pod tujami-wszędzie kupa syfu :) ). A ja się uparłem, że lakier odnowię i mi się to udało(nigdy wcześniej tego nie robiłem), duuuużo pracy, ale efekt końcowy, co tu dużo mówić... Laicy pytają, czy to nowe auto?

Udokumentowany przebieg auta-57.000km.

 

Corsa B 1994, 1.2 chyba 8V(po czym poznać?)

 

Ale do rzeczy:

Autko ma przejechane 60.800km. i podejrzewam, że jak dotąd rozrząd nie był wymieniany.

Przy przygazówce słychać głośny rozrząd. To pasek (z prawej strony) ociera o obudowę. Na wolnych i średnich obrotach jest ok.

Czy on się tak rozciąga i to normalne czy go lepiej wymienić? Jeżeli tak to pewnie wymienić też napinacz -czy pompę też koniecznie? Jaką one mają wytrzymałość?

 

Link:

http://www.youtube.com/watch?v=7E_k6-frpU0

 

Nie przejmujcie się buczeniem przy przygazówce-brak filtra-dlatego.

 

Podejrzewam napinacz.

Ps. Do napinacza potrzebny jakiś specjalny klucz? Sam się chyba za to wezmę, ale chyba też trzeba zrzucić koło pasowe-tylko jak?

 

Poprawiłam tytuł/Niedźwiedź

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/
Udostępnij na innych stronach

Corsa B 1994, 1.2 chyba 8V(po czym poznać?)

 

Popatrz na blok w okolicy pierwszej świecy od prawej strony.

Bedzie c12nz albo x12sz

Oba są 8V z tym ze c ma rozdzielacz a x DIS czyli elektroniczny aparat zapłonowy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141742
Udostępnij na innych stronach

No i wymienione.

 

Stary napinacz:

Dołączona grafika

 

 

Tak wyglądał stary zestaw:

Dołączona grafika

 

Nowy zestaw (46 funtów) cena sklepowa:

Dołączona grafika

 

Poprawiłem fotki na pełny rozmiar.

 

Nowy napinacz:

Dołączona grafika

 

I po złożeniu:

Dołączona grafika

 

 

Pompy nie ruszałem,stwierdziłem, że nie ma wycieków, obraca się ładnie i na razie nie będę jej ruszał, ale będę miał na nią uwagę.

 

Całość zrobiłem sam, pod domem bez żadnych specjalistycznych narzędzi, ale przydałby się specjalny klucz do pompy wodnej, w celu jej obkręcenia, żeby zgrać znaki na napinaczu. Różnica była (po ustawieniu znaków na kołach rozrządu) około 1mm. (na starym8-10mm.:):-(), więc darowałem sobie to ustawianie.

 

Całość zajęła mi niecałe 3 godz., nie śpiesząc się, i robiłem to po raz pierwszy. Łatwiej poszło niż myślałem;).

 

Pasek teraz tak nie lata na boki, nie rzęzi i nie ociera o obudowę.

 

Dzięki wszystkim za pomoc

;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141431
Udostępnij na innych stronach

Sorki, ale coś nie tak z "fotosikiem"-próbowałem skopiować linki i coś mi wcześniej nie wyszło.

Powyższe fotki już poprawiłem.

 

Przy okazji dorzucę jeszcze kilka innych, może komuś się przydadzą ;)

 

To trzeba wymontować przed wymiana rozrządu-w sumie nie dużo, z porównaniem do innych aut:

Dołączona grafika

 

Po ściągnięciu górnej osłony rozrządu oczom ukazuje się taki widok:

Dołączona grafika

 

Po ściągnięciu koła pasowego (na wale korbowym)-uwaga potrzebny klucz nasadka nr.18 i rurka przedłużająca ok.40cm.(mi weszła rurka od "żaby"):

Dołączona grafika

 

I po ściągnięciu koła zamachowego i dolnej pokrywy rozrządu:

Dołączona grafika

 

Żeby zablokować wał (do odkręcenia koła zamachowego) trzeba wymontować blaszaną osłonę sprzęgła przy skrzyni biegów (potrzebna nasadka 11mm):

Dołączona grafika

 

Po ściągnięciu osłony w ten sposób zablokowałem wał-jeden koniec śrubokręta oparty o sprzęgło, druki o przednią belkę (wypadał-trzeba było sobie pomóc drugą ręka, w przeciwnym kierunku naciągając śrubę koła pasowego. Tego nie sfotografowałem, bo zabrakło mi trzeciej ręki :beer: )

Dołączona grafika

 

I próba zakładania nowego paska, zakończona klęską :-( -Nie polecam!

Wpierw pompa cieczy chłodzącej, potem górne koło wałka rozrządu, potem dolne (wału)(naciągając pasek z prawej strony!) i na końcu próba założenia paska na napinacz (był poluzowany):

Dołączona grafika

 

I próba zakończona powodzeniem-Polecam!

Wpierw napinacz (przykręcony) i pompa cieczy chłodzącej, potem górne koło wałka rozrządu, i na końcu dolne koło wału (-naciągając pasek z prawej strony!). Łatwiejszy i szybszy sposób od poprzedniego:

Dołączona grafika

 

Powodzenia przy wymianie!

 

:):beer::beer::beer:

 

poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141356
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności