Gość Anonymous Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Witam Jestem tu nowy na forum i witam się ze wszystkimi użytkownikami tego autka. Moja Corsa to wersja angielska, Merit-skrzynia 4-manual. Zakupiona za jedyne 400 funtów. Będzie służyło w mojej rodzinie jako drugie autko, a właściwie mojej żonie-dla niej to pierwsze autko. Moje to Ford Galaxy 1.9TD, 2003, 130KM. Corsa miała strasznie szary(org.biały) i spłowiały lakier-był nieużywany dobrych kilka miesięcy(stał gdzieś pod tujami-wszędzie kupa syfu ). A ja się uparłem, że lakier odnowię i mi się to udało(nigdy wcześniej tego nie robiłem), duuuużo pracy, ale efekt końcowy, co tu dużo mówić... Laicy pytają, czy to nowe auto? Udokumentowany przebieg auta-57.000km. Corsa B 1994, 1.2 chyba 8V(po czym poznać?) Ale do rzeczy: Autko ma przejechane 60.800km. i podejrzewam, że jak dotąd rozrząd nie był wymieniany. Przy przygazówce słychać głośny rozrząd. To pasek (z prawej strony) ociera o obudowę. Na wolnych i średnich obrotach jest ok. Czy on się tak rozciąga i to normalne czy go lepiej wymienić? Jeżeli tak to pewnie wymienić też napinacz -czy pompę też koniecznie? Jaką one mają wytrzymałość? Link: http://www.youtube.com/watch?v=7E_k6-frpU0 Nie przejmujcie się buczeniem przy przygazówce-brak filtra-dlatego. Podejrzewam napinacz. Ps. Do napinacza potrzebny jakiś specjalny klucz? Sam się chyba za to wezmę, ale chyba też trzeba zrzucić koło pasowe-tylko jak? Poprawiłam tytuł/Niedźwiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 wymienic calosc rozrzad napinacze i pompe wody nie ma co oszczedzac na takich rzeczach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 popieram wyzej, raz to zrobisz i mysle ze juz wytrzyma do nastepnej zmiany samochodu p.s. ale jak kopiesz gazu to odgłos jak z turbospręzarki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Corsa B 1994, 1.2 chyba 8V(po czym poznać?) Popatrz na blok w okolicy pierwszej świecy od prawej strony. Bedzie c12nz albo x12sz Oba są 8V z tym ze c ma rozdzielacz a x DIS czyli elektroniczny aparat zapłonowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 No i wymienione. Stary napinacz: Tak wyglądał stary zestaw: Nowy zestaw (46 funtów) cena sklepowa: Poprawiłem fotki na pełny rozmiar. Nowy napinacz: I po złożeniu: Pompy nie ruszałem,stwierdziłem, że nie ma wycieków, obraca się ładnie i na razie nie będę jej ruszał, ale będę miał na nią uwagę. Całość zrobiłem sam, pod domem bez żadnych specjalistycznych narzędzi, ale przydałby się specjalny klucz do pompy wodnej, w celu jej obkręcenia, żeby zgrać znaki na napinaczu. Różnica była (po ustawieniu znaków na kołach rozrządu) około 1mm. (na starym8-10mm.), więc darowałem sobie to ustawianie. Całość zajęła mi niecałe 3 godz., nie śpiesząc się, i robiłem to po raz pierwszy. Łatwiej poszło niż myślałem;). Pasek teraz tak nie lata na boki, nie rzęzi i nie ociera o obudowę. Dzięki wszystkim za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 majster222, jeśli możesz to popraw zdjęcia bo się nie otwierają by lepiej się przyjrzeć a poza tym to ekstra   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2009 Sorki, ale coś nie tak z "fotosikiem"-próbowałem skopiować linki i coś mi wcześniej nie wyszło. Powyższe fotki już poprawiłem. Przy okazji dorzucę jeszcze kilka innych, może komuś się przydadzą To trzeba wymontować przed wymiana rozrządu-w sumie nie dużo, z porównaniem do innych aut: Po ściągnięciu górnej osłony rozrządu oczom ukazuje się taki widok: Po ściągnięciu koła pasowego (na wale korbowym)-uwaga potrzebny klucz nasadka nr.18 i rurka przedłużająca ok.40cm.(mi weszła rurka od "żaby"): I po ściągnięciu koła zamachowego i dolnej pokrywy rozrządu: Żeby zablokować wał (do odkręcenia koła zamachowego) trzeba wymontować blaszaną osłonę sprzęgła przy skrzyni biegów (potrzebna nasadka 11mm): Po ściągnięciu osłony w ten sposób zablokowałem wał-jeden koniec śrubokręta oparty o sprzęgło, druki o przednią belkę (wypadał-trzeba było sobie pomóc drugą ręka, w przeciwnym kierunku naciągając śrubę koła pasowego. Tego nie sfotografowałem, bo zabrakło mi trzeciej ręki ) I próba zakładania nowego paska, zakończona klęską -Nie polecam! Wpierw pompa cieczy chłodzącej, potem górne koło wałka rozrządu, potem dolne (wału)(naciągając pasek z prawej strony!) i na końcu próba założenia paska na napinacz (był poluzowany): I próba zakończona powodzeniem-Polecam! Wpierw napinacz (przykręcony) i pompa cieczy chłodzącej, potem górne koło wałka rozrządu, i na końcu dolne koło wału (-naciągając pasek z prawej strony!). Łatwiejszy i szybszy sposób od poprzedniego: Powodzenia przy wymianie! poprawiłem"regulamin 3,1"/ andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23422-g%C5%82o%C5%9Bny-rozrz%C4%85d/#findComment-141356 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.