Gość PeeKa Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Witam. Podlacze sie ze swoimi pytaniami: - Jaki powinien byc zaworek kolo turbiny? Ja mam ten szary (09128022), a czytalem gdzies na forum, ze ma byc czarny - rozebralem ten swoj zaworek - bylo w nim sporo oleju - czy tak powinno byc? - moj zaworek przy kontroli zasysania przez VAC przy zamknietym OUT nie terkocze, opornosc zmierzona: 6 Ohm (czyli jest poprawna), ciegno sasiadujacego z nim baniaczka od turbiny porusza sie w lewo przy zgaszonym silniku, a przy odpalonym silniku daje sie poruszac w prawo - przypuszczam wiec, ze jest niesprawny - czy mam racje??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23431-lokalizacja-elektrozawor%C3%B3w-podci%C5%9Bnienia-vacum/page/2/#findComment-77317 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Oleju w elektrozaworach nie powinno być, jeśli jest to najprawdopodobniej pada ci waku pompa. Najlepiej sprawdź wakuometrem jakie ma pompa podciśnienie, czy przewody gdzieś się nie przetarły. Jeśli chodzi o elektrozawory to nie sugeruj się kolorem, najważniejszy jest numer umieszczony na górze elektrozaworu, można je zamienia miejscami (mają te same numery) tylko nie wolno zamienia wtyczek. Masz trzy elektrozawory i tylko jeden ma wtyczkę szarą jest on od klap zawirowań (zwróć uwagę że nawet plastikowy przewód jest szary).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23431-lokalizacja-elektrozawor%C3%B3w-podci%C5%9Bnienia-vacum/page/2/#findComment-77252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario84pl Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Ja też mam przy turbinie elektrozawór szary. Jedni mówią że powinien być czarny. W sumie dwa czarne i jeden szary, tak jak wtyczki. Mówi się, że nie można w miejsce czarnego wstawić szarego. Odwrotnie podobno można. Jak dzwoniłem do mechanika, który zajmuje się oplami, to mi powiedział, że on traktuje je jako zamienne, że nie ma różnicy. Jedno wiem na pewno. U mnie jest szary koło turbiny i często wywala mi checka (0400). Nie wiem czy jest to tego wina, bo innej możliwości nie widzę. Wszystko (pompa, Egr) wydaje się być OK. Jedynie mam ślady oleju (smaru) pod zaworek klapy zawirowań. Jeżeli u ciebie nie ma niepokojących objawów, to olej. Jeżeli masz utwierdzi mnie to w przekonaniu, że owe zawory nie powinny być zamieniane. Teraz zauważyłem - u mnie cięgno jest sztywne przy odpalonym aucie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23431-lokalizacja-elektrozawor%C3%B3w-podci%C5%9Bnienia-vacum/page/2/#findComment-77246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.