Gość Anonymous Opublikowano 15 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2009 Witam wszystkich przeszukałem forum ale nie bardzo mogę znaleźć to co jest mi potrzebne.Chciałbym wymontować turbinkę w takim silniku jak w temacie i nie bardzo wiem od czego zacząć a nie chciał bym wyrozkęcać pół silnika.Zna ktoś z was jakiś w miarę skuteczny i szybki sposób na demontaż ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Tam nie ma żadnej filozofii Demontujesz osłonę termiczną, odkręcasz od turbiny przewód olejowy, odkręcasz turbinę od kolektora wydechowego zwykłymi płaskimi kluczami. To co wyciągniesz będzie wyglądać tak: http://www.allegro.pl/item728210154_opel_astra_ii_g_1_7_1_7_dti_turbosprezarka_turbina.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Filozofii faktycznie nie ma,ale wiesz jak się coś robi pierwszy raz to lepiej mieć jakieś info na ten temat. Zdecydowałem ją wyciągnąć i oddać do regeneracji ,bo zjada ok 1 L oleju na 1000km. Chcąc zbadać czy sztanga pracuje normalnie napotkałem masę oleju w przewodziku podciśnieniowym , jak podpiąłem pompkę podciśnieniową.Dzięki wielkie za pomoc. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Chcąc zbadać czy sztanga pracuje normalnie napotkałem masę oleju w przewodziku podciśnieniowym , jak podpiąłem pompkę podciśnieniową.Dzięki wielkie za pomoc. http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif ] Nie do wiary!! A niby w jaki sposób tam tłoczy sprężarka OLEJ??? Cieknie Ci poprzez zawór EGR i odmy skrzyni korbowej może być zapchana załamana itp!! Turbina może brac olej tak od strony gorącej .. wtedy kopci i dymi na niebiesko jak smok wawelski !! jak i od strony zimnej! .Czyli dolotu od strony filtra powietrza! wiec jak zdejmiemy ten gruby gumowy wąż to widać w turbinie olej!! można poprzez ten otwór uchwycić za wirnik i nim poruszać !! . Czy przypadkiem nie ma dużych luzów a nie demolować silnik i narażać sie na koszty!! . A efekt będzie taki sam!! Lepiej pomierz sobie cisnienie w cylindrach, aby wiedzieć w jakiej kondycji jest silnik!! Bo może sie okazać że olej zjada zła kondycja silnika!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140475 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Jak zdjąłem tego węża od fitra to przy wirniku był olej.Co do wirnika to nie ma za wielkich luzów.Objawy to całkowity brak mocy.Błąd p0400 w sterowniku i tak jak mówie olej w tym siłowniku przy turbinie a skąd się tam wziął tego nie wiem. Brzoza to co oprucz kompresji jeszcze zbadać?? bo jeśli chodzi o turbinę to koszty faktycznie nie małe a nie chciał bym wywalić kilka ładnych stówek i nic z tego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Błąd p0400 w sterowniku Ten błąd odpowiada za recyrkulacje![ekologia] spaliny na wolnych obrotach sa z powrotem kierowane do cylindrów~.a nie w atmosferę!! Czyli całe podciśnienie!. Zawór EGR,przewody podciśnienia ,pompa wacu, elektrozawory, i przepływomierz masy! I tu należy się skupić!! jeżeli juz masz olej w podcisnieniu to znaczy ze cały układ do czyszczenia! .Widocznie elektrozawór od turbiny jest tak zafajdany olejem! że nie steruje turbiną!!natomiast turbina w żadnym wypadku nie może cisnąc oleju do podciśnienia http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 16 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2009 Ale by się narobiło http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Byłbyś stratny 800 zł bo serwis zregenerował by Ci sprawną turbinę. Moja propozycja - przyjrzyj się pompie vacuum - gdy łopaty są wytarte to olej z komory rozrządu dostaje się do wężyków podciśnieniowych i paprze wszystkie zaworki po drodze - siada sterowanie turbiną i sterowanie zaworu EGRa. Link do strony (niestety nie Opel) z opisem min. jak działa układ podciśnienia z pompą vacuum: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=62239   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Panocki ale wy mnie źle rozumiecie.Dobrze piszecie ale nie do tej turbiny .bo tamten myk że pompa ciśnie to znam.Ale jak ona ma tu cisnąć jak nie bierze udziału w sterowniu ciśnienia doładowania.W 1.7 dti jest krótki wężyk pociśnieniowy wychodzący z części zimnej do siłownika podciśnieniowego czyli ok 5 cm. To niby skąd tam się olej bierze ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 Panocki ale wy mnie źle rozumiecie.Dobrze piszecie ale nie do tej turbiny A niby co to za różnica i ta z sztangą WG jak i z łopatkami czyli[ zmienną geometrią ] mają za zadanie tłoczyc powietrze i to robią! tak sztangą jak i kierownicami steruje podciśnienie! poprzez zawory i elektrozawory! Twój problem jest jak piszesz olej w dolocie! I to Ci napisałem w pierwszym poście! że powodem jak uważam jest odma , która jak wiadomo podpięta jest do układu wlotu powietrza do silnika .Jezeli olej tez jest w intercolerze to prawie na bank od odmy!! natomiast w przewodach podcisnienia i elektrozaworach od zaworu lob jak to napisał Mariusz_760301, od pompy WAC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2009 No jak od pompy??? Skoro turbina nie jest z nią połączona,bo siłownik jest połączonyť krótkim wężykiem który zasilony jest z zimnej części turbiny. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23570-demonta%C5%BC-turbiny-17-dti-prosz%C4%99-o-pomoc/#findComment-140219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.