Skocz do zawartości

Senator - padajacy akumulator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko. Kupiłem niedawno Senatora i kiedy postoi bez jazdy tak 24h pada mi akumulator. Podejrzewam że przyczyna są świecące cały czas diody/światełka pod przyciskami do podnoszenia szyb, czy może się mylę i one tak oryginalnie palą się cały czas i przyczyny trzeba szukać gdzie indziej...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Najprościej to pojedź do elektryka i niech Ci sprawdzi pobór prądu jak auto jest wyłączone.

Lub jak masz miernik to odłącz kleme akumulatora z minusa podłącz tam koncówke miernika z plusa a minusową do klemy ,miernik ustawiony na mierzenie pradu i sprawdź jaki jest pobór prądu.Niewykluczone , że masz padnięty akumulator .

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/#findComment-139527
Udostępnij na innych stronach

Upływ prądu można sprawdzić

sam aku również - może już jego koniec

A te świecidełka, to raczej powinny gasnąć tak jak to ma miejsce w innych autach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/#findComment-139514
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma jakieś pół roku i raczej jest dobry, sprawdzalem też na innym i to samo się dzieje.

A jaki powinien być pobór prądu na wyłączonym, czy w ogóle nie powinien go brać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/#findComment-139451
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Niewiem jak naszpikowany elektroniką jest Senator ale dla Sintry gdzie jest jej sporo

to przy wyłączonej stacyjce i odczekaniu ok 10min aby wszystkie urządzenia były w stanie czuwania ,prąd spoczynkowy (pobór) wynosi 35mA więc niesądze aby w twoim aucie był większy , a jak jest to coś zadużo go pobiera. Sprawdź to na początek.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/#findComment-139360
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Odłączasz kleme z akumulatora (masowa).

Czarny kabelek wkładasz do gniazdka w mierniku oznaczonym "com" a drugą końcówke

dołanczasz go zdjętej klemy.

Czerwony kabelek na początek wkładasz do gniazdka oznaczonego jako 10A i wskazówke

pokrętła ustawiasz strzałką na czerwony napis 10A a drugą końcówke podłąnczasz do akumulatora.(w tej kolejności) Operacja jest przeprowadzana na wyłączonej stacyjce .

Chwilkę po podłączeniu prąd może być duży (kilka amper ) ale po chwili powinien spaść do poziomu kilkudziesięciu mA. Gdyby miernik po podłączeniu nic niepokazywał to czerwony kabelek wkładasz do środkowego gniazdka a wskazówke pokrętła przekręcasz o jeden skok do góry na (200m) i sprawdzasz jaki jest pobór.

A tak na marginesie to ten miernik niejest najwyższych lotów ale do pomiarów orientacyjnych wzupełności wystarczy.

Pozdr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23704-senator-padajacy-akumulator/#findComment-138066
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności