Gość Kacper Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Witam , mam takie teoretyczne pytanie. Czy przy uruchamianiu drugiego samochodu z rozładowanym akumulatorem, powinno wyłączyć się silnik w samochodzie dawcy czy niekoniecznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 a dlaczego?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Dlatego np. aby nie uszkodzić diod w alternatorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135241 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Jeśli odłączył byś klemy w czasie pracy motoru to prędzej takie coś może mieć miejsce. Nigdy nie miało to u mnie miejsca, a wiele razy odpalałem jakiś silnik na kable przy pracującym motorze "dawcy"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135238 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Kiedyś ktoś mi tak radził aby wyłączać silnik gdyż prąd rozruchowy jest dużo wyższy od prądu maksymalnego diod w alternatorze . Później ktoś inny dziwił się dlaczego wyłączam. Stąd moje pytanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Uruchamianie silnika przy użyciu •rzewodów rozruchowych * bazie rozładowania akumulatora silnik kina uruchomić za pomocą przewodów ^Łichowych i akumulatora innego ^Hpchodu. •plczas wykonywania tych czynności ^•chować szczególną ostrożność, ^fcrzestrzeganie podanych poniżej ^^^1 grozi odniesieniem obrażeń ciała ^•izkodzeniem samochodu na skutek Hbdzenia akumulatora, a także lic /eniem instalacji elektrycznych ^Bdwu samochodach. Nie zbliżać się do akumulatora z otwartym ogniem lub źródłem iskier. l Przy spadku temperatury zewnętrznej poniżej 0°C rozładowany akumulator może zamarznąć. Przed podłączeniem przewodów rozruchowych odmrozić akumulator. l Nie wolno dopuścić, aby elektrolit dostał się do oczu, na skórę, ubranie lub lakierowane powierzchnie samochodu. Elektrolit akumulatorowy zawiera kwas siarkowy, który przy bezpośrednim kontakcie może powodować oparzenia skóry oraz korozję elementów samochodu. l Podczas pracy z akumulatorem zakładać okulary i odzież ochronną. • Akumulator wspomagający musi mieć takie samo napięcie (12 V), jak akumulator używany w samochodzie. Jego pojemność (Ah) nie może być dużo mniejsza od pojemności akumulatora rozładowanego. Wartości napięcia i pojemności podane są na obudowie akumulatora. • Używać przewodów rozruchowych z izolowanymi końcówkami, o przekroju co najmniej 16 mm2 (25 mm2 w przypadku silników wysokoprężnych). • Nie odłączać rozładowanego akumulatora od samochodowej instalacji elektrycznej. • Wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki prądu. • Nie pochylać się nad akumulatorem w trakcie rozruchu. • Nie dopuszczać do zetknięcia się zacisków przewodów rozruchowych. • Nie dotykać karoserii żadnego z samochodów w trakcie rozruchu. • Zaciągnąć hamulec postojowy. Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu neutralnym (w przypadku automatycznej skrzyni biegów ustawić dźwignię w położeniu P). Akumulator znajduje się z przodu komory silnika, po prawej stronie patrząc od przodu. 1. Jeden koniec pierwszego przewodu podłączyć do bieguna dodatniego 1 akumulatora wspomagającego (znak „+" na obudowie lub zacisku akumulatora). 2. Drugi koniec tego przewodu podłączyć do bieguna dodatniego 2 rozładowanego akumulatora (znak „+"). 3. Jeden koniec drugiego przewodu podłączyć do bieguna ujemnego 3 akumulatora wspomagającego (znak „-"). 4. Drugi koniec tego przewodu 4 połączyć z masą uruchamianego samochodu, np. z blokiem silnika lub połączeniem śrubowym jego zawieszenia. l Nie podłączać przewodu bezpośrednio do bieguna ujemnego rozładowanego akumulatora! l Miejsce podłączenia powinno znajdować się jak najdalej od niego. l Poprowadzić przewody w taki sposób, aby nie doszło do ich przypadkowego zaczepienia o ruchome elementy silnika. l Uruchomić silnik samochodu z akumulatorem wspomagającym. l Po 5 minutach uruchomić silnik drugiego samochodu. Próby uruchomienia silnika mogą trwać najwyżej 15 sekund, z przerwami pomiędzy kolejnymi próbami nie krótszymi niż 1 minuta. l Po uruchomieniu oba silniki powinny przez ok. 3 minuty pracować na biegu jałowym, bez odłączania przewodów. l Aby uniknąć nadmiernego w/m1 w instalacji elektrycznej, przed o przewodów należy w uruchamia awaryjnie samochodzie włączyć urządzenie elektryczne (np. śwle ogrzewanie tylnej szyby). l Przewody odłączać dokładnie kolejności.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Dzięki klaudiusz, za wyczerpujące informacje. Uświadomiłem sobie przy okazji, że przy tak prostej operacji często zapomina się o zasadach bezpieczeństwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135017 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.