Skocz do zawartości

Rozruch na kable


Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam takie teoretyczne pytanie.

Czy przy uruchamianiu drugiego samochodu z rozładowanym akumulatorem, powinno wyłączyć się silnik w samochodzie dawcy czy niekoniecznie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/
Udostępnij na innych stronach

Jeśli odłączył byś klemy w czasie pracy motoru to prędzej takie coś może mieć miejsce.

Nigdy nie miało to u mnie miejsca, a wiele razy odpalałem jakiś silnik na kable przy pracującym motorze "dawcy"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135238
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś mi tak radził aby wyłączać silnik gdyż prąd rozruchowy jest dużo wyższy od prądu maksymalnego diod w alternatorze . Później ktoś inny dziwił się dlaczego wyłączam. Stąd moje pytanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135232
Udostępnij na innych stronach

Uruchamianie silnika przy użyciu •rzewodów rozruchowych *

bazie rozładowania akumulatora silnik

kina uruchomić za pomocą przewodów ^Łichowych i akumulatora innego ^Hpchodu.

•plczas wykonywania tych czynności ^•chować szczególną ostrożność, ^fcrzestrzeganie podanych poniżej ^^^1 grozi odniesieniem obrażeń ciała ^•izkodzeniem samochodu na skutek Hbdzenia akumulatora, a także lic /eniem instalacji elektrycznych ^Bdwu samochodach.

 

Nie zbliżać się do akumulatora z otwartym ogniem lub źródłem iskier.

l Przy spadku temperatury zewnętrznej poniżej 0°C rozładowany akumulator może zamarznąć. Przed podłączeniem przewodów rozruchowych odmrozić akumulator.

l Nie wolno dopuścić, aby elektrolit dostał się do oczu, na skórę, ubranie lub lakierowane powierzchnie samochodu. Elektrolit akumulatorowy zawiera kwas siarkowy, który przy bezpośrednim kontakcie może powodować oparzenia skóry oraz korozję elementów samochodu.

l Podczas pracy z akumulatorem zakładać okulary i odzież ochronną.

 

• Akumulator wspomagający musi mieć

takie samo napięcie (12 V), jak akumulator

używany w samochodzie. Jego pojemność

(Ah) nie może być dużo mniejsza od

pojemności akumulatora rozładowanego.

Wartości napięcia i pojemności podane są

na obudowie akumulatora.

• Używać przewodów rozruchowych

z izolowanymi końcówkami, o przekroju co najmniej 16 mm2 (25 mm2 w przypadku silników wysokoprężnych).

• Nie odłączać rozładowanego akumulatora

od samochodowej instalacji elektrycznej.

• Wyłączyć wszystkie zbędne odbiorniki

prądu.

• Nie pochylać się nad akumulatorem

w trakcie rozruchu.

• Nie dopuszczać do zetknięcia się zacisków

przewodów rozruchowych.

• Nie dotykać karoserii żadnego

z samochodów w trakcie rozruchu.

• Zaciągnąć hamulec postojowy. Ustawić

dźwignię zmiany biegów w położeniu

neutralnym (w przypadku automatycznej

skrzyni biegów ustawić dźwignię

w położeniu P).

Akumulator znajduje się z przodu komory silnika, po prawej stronie patrząc od przodu.

1. Jeden koniec pierwszego przewodu

podłączyć do bieguna dodatniego 1

akumulatora wspomagającego (znak „+"

na obudowie lub zacisku akumulatora).

2. Drugi koniec tego przewodu podłączyć do

bieguna dodatniego 2 rozładowanego

akumulatora (znak „+").

3. Jeden koniec drugiego przewodu podłączyć

do bieguna ujemnego 3 akumulatora

wspomagającego (znak „-").

4. Drugi koniec tego przewodu 4 połączyć

z masą uruchamianego samochodu, np.

z blokiem silnika lub połączeniem

śrubowym jego zawieszenia.

l Nie podłączać przewodu bezpośrednio do bieguna ujemnego rozładowanego akumulatora!

l Miejsce podłączenia powinno znajdować się jak najdalej od niego.

l Poprowadzić przewody w taki sposób, aby nie doszło do ich przypadkowego zaczepienia o ruchome elementy silnika.

l Uruchomić silnik samochodu z akumulatorem wspomagającym.

l Po 5 minutach uruchomić silnik drugiego samochodu. Próby uruchomienia silnika mogą trwać najwyżej 15 sekund, z przerwami pomiędzy kolejnymi próbami nie krótszymi niż 1 minuta.

l Po uruchomieniu oba silniki powinny przez ok. 3 minuty pracować na biegu jałowym, bez odłączania przewodów.

l Aby uniknąć nadmiernego w/m1 w instalacji elektrycznej, przed o przewodów należy w uruchamia awaryjnie samochodzie włączyć urządzenie elektryczne (np. śwle ogrzewanie tylnej szyby).

l Przewody odłączać dokładnie kolejności.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135219
Udostępnij na innych stronach

Dzięki klaudiusz, za wyczerpujące informacje.

Uświadomiłem sobie przy okazji, że przy tak prostej operacji często zapomina się o zasadach bezpieczeństwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24243-rozruch-na-kable/#findComment-135017
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności